UA
RU

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте

Редагувати переклад

Українські жінки, які ведуть підприємницьку діяльність під час активних воєнних дій, можуть подати заявку на конкурс «Створено жінками — 2024» від Франко-української торгово-промислової палати. Переможниця премії отримає 150 000 грн на розвиток власної справи, членство у Франко-українській торгово-промисловій палаті та поїздку в Париж. А всі фіналістки — грошові призи, консультаційну підтримку від компаній-партнерів. Цього року конкурс «Створено жінками» проводиться вже вшосте.

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 1

Загалом з 2019 року участь у конкурсі взяло 700 українських підприємниць. Близько 30 стали переможницями й отримали майже 1 млн гривень на розвиток свого бізнесу. Серед сфер діяльності конкурсанток — освіта, медицина, створення ефірних олій та натуральної косметики, виробництва харчів та очищення води, сміттєпереробні станції, кіностудії, виготовлення меблів, розроблення настільних ігор тощо.

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 2

«Українські жінки не лише зі зброєю в руках боронять країну. А й упевнено керують бізнесом у тилу. З лютого 2023 року кожен другий новий ФОП в Україні відкрили жінки. Найбільш помітно кількість підприємиць зросла від початку осені. Так, наразі на жінок припадає 60% нових ФОПів. Для порівняння, у 2021 році справи, відкриті жінками, складали 49% від загальної кількості нових бізнесів. Жіноче лідерство стає мейнстримом в Україні. І ми раді, що причетні до цього невпинного процесу. Я бажаю українським жінкам віри в себе та наснаги. А також закликаю підприємиць не зволікати та подавати заявку на наш конкурс. Ви всі гідні перемоги та підтримки», — зазначила Мод Жозеф, директорка Франко-української торгово-промислової палати.

Підприємницька діяльність під час війни

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 3

Але це не означає, що на жінок-підприємиць не вплинула війна. Згідно з дослідженнями, з початком повномасштабного вторгнення 95% бізнесів, що належать жінкам, відчули  негативний вплив. Головними викликами є наслідки стихійних лих та пандемій, проблеми виходу на міжнародний ринок та нестабільні економічні умови в Україні, спричинені війною (про це зазначило 40%). Так, у 26% жіночих бізнесів зменшилася кількість клієнтів. 18% призупинили діяльність. У 12% зменшилася кількість замовлень тощо. Крім того, бізнеси зазнали прямих збитків. П’ята частина — до 100 тис. грн. 47% — від 100 тис. до 1 млн грн. 20% — від 1 до 5 мільйонів грн. А 13% жіночих бізнесів зазнали збитків більше ніж на 5 мільйонів гривень. Хоча кількість нових ФОПів, очолюваних жінками, стрімко зростає, частка жінок-директорів компаній росте не так швидко. У 2022 році цей показник сягнув 28%, а в 2023 році трохи зріс — до 31%.

«Жінка-підприємець змушена одночасно суміщати декілька соціальних ролей. Та все ще стикається з певним тиском з боку суспільства, що суттєво ускладнює її роботу. Саме через цей гендерний дисбаланс ми бачимо перспективи у розвитку саме жіночого бізнесу. Та висловлюємо повну підтримку конкурсу «Створено жінками — 2024», — підкреслила Тетяна Шевролє, президентка журі Премії.

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 4

Переможниця минулого конкурсу Дарія Корнійчук, власниця першого в Україні бренду з виробництва повного циклу ефірних олій та гідролатів Aroma Fields, отримала 150 000 гривень, які спрямувала на міжнародні сертифікати для власної продукції:  

«Я давно мріяла про свій бізнес, тому в 2020 році я придбала 2 гектари земельної ділянки. Того ж року висадила першу рослину — лаванду. Втрати під час окупації не зупинили мене, а навпаки, спонукали діяти далі. Тому торік я купила дистилятор і зробила першу ефірну олію із власної лаванди, що вижила, та сировини інших екологічних фермерств. 150 000 грн я спрямувала на отримання міжнародної сертифікації — це дозволило вийти на ринок B2B і постачати ефірні олії великим косметичним і парфумерним виробництвам”.

Як подати заявку на конкурс «Створено жінками — 2024»

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 5

Заявки на премію приймаються до 24 березня 2024 року. Для участі в конкурсі кандидатки — засновниці компанії та підприємиці — мають заповнити анкету на сайті womanccifu.com, зробити презентацію про себе (досвід роботи, основні досягнення, проєкт розвитку і бізнес-план на 3 роки) та коротке відео про свою компанію та проєкт, а також надати офіційний реєстраційний документ. Зауважте, бізнес має бути працюючим — не новоствореним!

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 6

Журі розглядатиме заявку за такими критеріями: оригінальність та обґрунтування проєкту, стратегічне мислення та якість бізнес-плану, а також якість презентації. Ті учасниці, які наберуть найбільшу кількість балів, пройдуть до наступного туру — співбесід з журі. Крім головного призу, для фіналісток передбачені спеціальні призи Франко-української торгово-промислової палати: спонсори-члени палати виділяють від 25 000 до 100 000 грн.

Учасниками конкурсу минулих років були такі компанії, як: Gunia Project, Have a rest, Vesna, No Waste Ukraine, школа французської мови Musique de Langue, меблева компанія Maven Group, FoodEx, Mary Ballet Kyiv, ТМ Smakuli, ТМ «Раненько» та багато інших.

Премія для українських жінок-підприємиць від Франко-української торгово-промислової палати стартує вже вшосте-Фото 7

Інформаційна довідка про Франко-українську торгово-промислову палату (CCIFU):

Франко-українську торгово-промислову палату було засновано в 1994 році. Наразі під егідою CCIFU діють близько 150 французьких компаній. А також підприємств під французьким управлінням: від малого й середнього бізнесу до великих міжнародних груп. Головною метою органу є розвиток торговельних відносин між Україною і Францією. Сила партнерської мережі палати полягає у взаємодоповнюваності напрямків бізнесу, налагоджених ділових зв’язках з владою країни, а також у постійній співпраці з Посольством Франції.

Статьи по теме