Ми розповімо, як перестати ділити життя на офісне та особисте.
У цифрове століття більшість із нас працюють цілодобово, відповідаючи на електронні листи до пізньої ночі та постійно перевіряючи соціальні мережі. Стає нормою почуватися виснаженим протягом тижня і забути, де закінчується робота і починається справжнє життя. Але так не має бути! Що якщо ми скажемо вам, що кілька простих змін у лайфстайлі можуть просто відновити баланс? Виділіть трохи часу та спробуйте змінити своє життя назавжди.
Загальновідомо, що досягнення балансу між роботою та особистим життям є дуже важливим, але що насправді означає цей процес? Це ситуація, в якій ви можете приділити належну кількість часу та зусиль своїй роботі, а також особистому життю поза роботою. Іноді цього складно досягти за часів економічних труднощів чи важливих кар’єрних етапів, але є кілька способів знайти баланс, не жертвуючи милими звичками чи собою.
Ось вісім порад, як привести своє життя до норми:
Баланс між роботою та особистим життям – це окрема річ, і кожен має знайти свій власний рівень, на який необхідно рівнятись. Ви повинні розставити пріоритети, внести корективи та вирішити, що у вас є, і що ви не готові робити. Але не забувайте про свій емоційний та фізичний стан, і прислухатися до своєї інтуїції. Якщо ви відчуваєте, що виходите з рівноваги день у день, то, ймовірно, щось йде не так, і настав час тверезо оцінити те, що відбувається. Якщо ви не знаєте, з чого почати, можете звернутися до розмовної терапії.
Читайте також: ЯКІ ПЕРЕДОЗУМОВИ І СТЕРЕОТИПИ ЗАВАЖАЮТЬ КАР’ЄРНОМУ ЗРОСТАННЯ УКРАЇНОК
Занадто багато адреналіну протягом занадто довгого часу призводить до стресу, нездатності розслабитися, і, як наслідок, це спровокує поганий сон та емоційне вигоряння. Найчастіше таке відбувається через робочі моменти (наприклад, підготовка до презентації, дедлайн та інше).
Щоб допомогти знизити ризик адреналінової залежності, зробіть щось не дуже важливе, методичне та рутинне після великого сплеску роботи, успішної презентації або періоду напруги. Це може бути будь-що, від приготування їжі до прасування одягу або прогулянки парком, головне, щоб дії були повільними і розміреними. Дайте собі час заспокоїтися та «вивітритися» адреналіну.
Якщо ви помітили, що часто кажете такі речі, як “У мене так багато справ” або “Я повинен переробити всю роботу”, тоді це може виснажити вас фізично та емоційно, а також підвищити рівень стресу. Остерігайтеся свого ега, що змушує почуватися зайнятішим, ніж потрібно — це може дратувати оточуючих людей і змушує вас виглядати і відчувати себе мучеником! Світ не перестане обертатися, якщо ви не робитимете все й одразу.
Промовляння речей, які вас турбують, часто є найкращим виходом із стресових ситуацій. Іноді все, що вам потрібно це розкрити проблему, поговорити з кимось і визнати, що ви не можете впоратися з усім самостійно. Загальні причини, через які люди уникають звертатися за допомогою або делегувати стресові завдання, включають:
Всі ці речі в основному у вашій голові. Визнайте вчасно, коли вам потрібна допомога, і подумайте, чому ви її не просите.
Коли щось потрібно зробити, поставте собі питання: чи важливо, щоб робота просто виконувалася, чи важливо, щоб вона була доведена до досконалості? У дев’яти з 10 випадків відповідь у тому, що роботу просто потрібно завершити, а чи не витрачати час доведення її до ідеалу. Це нормально – не прагнути постійно до досконалості, якщо йдучи з роботи на годину раніше, ви натомість зможете провести час зі своєю сім’єю, тому візьміть до уваги свої пріоритети і просто робіть, що можете.
Читайте також: ЗДІЙСНИТИ ВСЕ: 6 ПРАВИЛ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ДОСЯГНУТИ БУДЬ-ЯКИЙ МЕЦІ
Йдеться не про те, щоб постійно говорити «ні», а про додаткові обов’язки, які вас просять взяти на себе як удома, так і на роботі. Якщо ви той, хто схильний говорити так, тоді, напевно, вам складно досягти балансу роботи та особистого життя. Спробуйте сказати «ні» і продовжуйте говорити це за кожної можливості, якщо вас просять зробити більше, ніж ви можете.
Виділіть собі дні, вільні від будь-яких зобов’язань, планів та роботи, і проводіть їх зі своєю другою половинкою, сім’єю або просто вдома наодинці з собою. Це не означає, що ви повинні нічого не робити (хоча такий варіант теж розглядається), швидше за все, ви не структуруєте час заздалегідь і не заповнюєте його планами та списками справ. Іноді можна робити нічого і отримувати від цього задоволення.
Коли востаннє ви робили щось для себе? Намагайтеся викроїти на цей час як мінімум раз на тиждень. Це має бути те, що вам дійсно подобається і чого ви чекатимете з нетерпінням. Що б це не було – вирушити на пробіжку з другом, поговорити про свої рослини на форумі, почитати роман у ванній або просто переглянути улюблене телешоу – вимкніть мобільний телефон, не перевіряйте електронну пошту, ігноруйте соціальні мережі та насолоджуйтесь цим часом. Ви на це заслуговуєте!
Давайте собі відпочити хоч зрідка, і тоді ви досягнете балансу між роботою та особистим життям без особливих зусиль.
Фото: unsplash.com