В Україні вперше поставлять оперу Штрауса за п’єсою Вайлда «Соломея»
Відбудеться це у сучасному форматі.
9 листопада в Києві за підтримки Українського культурного фонду відбудеться допрем’єрний показ-презентація мультимедійної містерії «Salome tech» Бентежна опера.
Будуть два варіанти подивитися оперу. Перший — онлайн (у зв’язку з карантинними обмеженнями). Трансляція буде відбуватися тут.
Другий — в концертній залі Дитячої школи мистецтв №2 ім. М. Вериківського (м. Київ, вул. Бульварно-кудрявська, 2). Кількість місць обмежена, необхідна реєстрація в Google-формі. Також обов’язкова наявність зеленого COVID-паспорту або ПЛР-тесту на COVID-19/експрес-тесту на визначення антигена строком дії 72 години. Початок відбудеться о 19:30. Вхід вільний. Зареєструватися можна за посиланням.
Це нова сценічна постановка на основі опери Ріхарда Штрауса «Саломея» за п’єсою Оскара Вайлда. Біблійна принцеса Саломея стала одним із найяскравіших жіночих образів у світовій культурі. Дізнатися, завдяки чому це стало можливим глядачі зможуть на прем’єрі «Salome tech».
Читайте також: NAMU у співпраці зі стартапом STAMPSDAQ випустить ексклюзивну колекцію NFT творів українського мистецтва
Тут об’єднаються класичний оперний вокал, електронна музика, відеомеппінг та світлове шоу. Всі разом вони створять надзвичайний ефект повного занурення у дійство.
Це перша постановка опери «Саломея» в історії нашої країни. У радянські часи її було заборонено. Дебютна прем’єра відбулася в Дрездені 1905 року, але імперська Росія до 1917 року також забороняла її через ідеологічні питання. Ба більше, українка Соломія Крушельницька була однією з перших виконавець головної партії, але, на жаль, не на вітчизняній сцені.
Для авторської команди проєкт є символом культурної свободи та розвинутості нашої молодої країни, яка прагне яскраво реалізувати свій культурний потенціал у спільному просторі європейської культури.
Вперше у музичній історії бентежна опера німецького композитора Ріхарда Штрауса виконається класичними вокалістами наживо під оригінальну музику в електронному реміксі.
А той факт, що прем’єрна вистава зміщена у прямий ефір є дуже символічним для проєкту. Сьогодні привабливість Саломеї вимірюється лайками та сяє рекламними статусами. Цар Ірод впливає власним контентом на зовнішню реальність. Соціальний статус кожного з персонажів вимірюється кількістю гаджетів. А відео-декорація вистави стилістично витримана в холодній темно-металевій естетиці Hi-Tech.
Тема художнього дослідження творчої групи проєкту — наслідки які, може спричинити базова підміна екзистенціальних понять та духовних цінностей у суспільстві.
П’єса «Саломея» Оскара Вайлда немає позитивних героїв і тому не може мати щасливого фіналу. Це досі трагічна ілюстрація, яка показує, що відбувається, коли віру міняють на гординю, любов на пристрасть, а гідність на вартість.