Про те, як народилася бізнес-ідея:
Чотири роки тому мене запросили на один офіційний захід, я не встигала купити сукню та спробувала знайти її у сервісі оренди. Було дивно не виявити у Києві жодного прокату суконь. Тоді в мене з’явилася ідея створити перший в Україні сервіс, який здає в оренду лише дизайнерське вбрання та аксесуари. Мені знадобилося півроку, щоб продати її.
Про сукні:
Ми спочатку сфокусувалися на дизайнерському вечірньому вбранні, яке самі закуповуємо у офіційних ритейлерів. Це дуже витратне рішення, оскільки набагато простіше, наприклад, брати в суборенду вже використані сукні від клієнток. Але було вирішено піти іншим шляхом, інвестуючи у нові вбрання преміальних дизайнерів. Тому в нашому сервісі немає реплік та ноунеймів, зате є якісні сукні зі свіжих колекцій.
Про концепцію:
Незважаючи на те, що у нас є шоу-рум для приміряння весільних суконь, наша модель заточена під онлайн і легко розширюється. Ми хочемо вбити практику «не хочу дивитися на сайті, хочу прийти та переміряти усі сукні у шоу-румі”. Багато хто досі вигадує собі складнощі, пов’язані із замовленнями в інтернеті. А ми із цим активно боремося. Наприклад, на відміну від інших сервісів, до нас не можна потрапити просто з вулиці – потрібно спочатку вибрати сукню онлайн. Розумію, що деяким потрібен час, щоб звикнути до нетипового для України підходу, і частину клієнтів ми можемо втратити, але я готова до цього, бо переконана, що це стратегія майбутнього.
Про минуле:
Я керувала поряд чужих бізнесів, але не хочу повертатися до цієї історії. Найманим працівником, нехай навіть топ-менеджером, який інвестує свій час і сили в чужі проекти, більше не буду. Якби не Rent A Brand, то зайнялася б чимось ще, але це, напевно, була б моя власна справа.
Про конкурентів:
Коли бізнес успішний, з’являтимуться компанії, які прагнуть запропонувати подібні послуги. Якщо цього не відбувається, то бізнес не надто перспективний. Ось і зараз тільки в Києві скоро набереться з десяток компаній, які пропонують сукні напрокат. Як я до них належу? Я не бачу, щоби поява нових сервісів негативно впливала на наші показники. Навіть розпродажі в Helen Marlen для нас відчутно помітніші. Але добре, що люди мають вибір на будь-який смак і колір.
Про розвиток:
Нещодавно ми запустили лінію весільних туфель, які тепер можна купити у нас на додачу до весільного образу. Виявилося, що знайти гарне та якісне святкове взуття за адекватною ціною у Києві неймовірно складно. Ми вивчили ринок, вибрали американський бренд Badgley Mischka і цього місяця вже привезли до Києва першу партію весільних туфель для українських наречених. Інші мої плани пов’язані не з вітчизняним ринком. Мені цікаві Європа та Азія. Вже два роки працюємо в Азербайджані, з осені минулого року розпочали партнерський сервіс в Іспанії. Цього року я планую і надалі розвиватися на нових ринках.
Про симпатії:
Я за розумне витрачання ресурсів, тому мою увагу завжди привертають проекти, які працюють у форматі sharing economy, які просувають тему користування без володіння, що зберігають ресурси нашої планети.