Як дитині стати потужним конкурентом на ринку праці по закінченню школи?
Чомусь більшість батьків досі впевнені, що високі бали зі шкільних предметів — гарантія успіху дитини у житті. Але якщо пригадаєте хоч би своїх колишніх однокласників, то виявиться: краще заробляють та задоволеніші життям саме так звані трієчники.
Чому так? Бо успіх складається не тільки з академічних знань. Із відмінників виростають гарні виконавці, бо вони діють за інструкціями: вчитель вимагає — учень робить. І все — “дванадцятка” гарантована. Але лідерами, що просувають бізнес вперед, стають зовсім не відмінники.
Своїми думками з цього приводу поділиться співзасновник ліцензованої загальноосвітньої онлайн-школи JAMM school з Гарвардською методикою навчання, педагог з 30-ти річним досвідом, батько 3-х дітей, які успішно вступили до іноземних ВНЗ, Олег Василевський.
Саме він створив школу, яка завдяки Гарвардський методиці множинних інтелектів та розвиванню soft skills готує дітей до життя, а не просто дає шкільні знання згідно за програмою МОН.
- «Чому успішними стають необов’язково найкращі?
Тому що задачі, які ми вирішуємо в школі, можуть відрізнятися від тих, які ми вирішуємо у житті»
А що потрібно сьогодні для бізнесу? Вміння знаходити рішення ?
Наприклад, згаданий трієчник. Зовсім не геній в математиці, але має купу друзів, інакше кажучи — вміє будувати стосунки. Як він вирішує проблему складної домашки?
Знаходить спеціаліста (того ж відмінника) і, вміючи будувати стосунки й переконувати, просить його виконати д/з. Отримує гарну оцінку. Він розуміє, що математика — не його сильна сторона, то й що? Впорався же.
Тобто знайшов спосіб вирішити задачу.
Це зовсім не означає, що дитина не вивчить математику. Лише те, що точно стане гарним менеджером, який в будь-якій ситуації використовує свої soft skills. Отже, завжди знайде спосіб досягти мети.
- Що ж таке soft skills? Чому їх так цінують у топових компаніях і нащо вони потрібні дитині?
Це навички, не пов’язані з фахом, але застосування яких необхідне для ефективності в будь-якій сфері.
- Робота в команді. Яким би ти не був гарним фахівцем, небагато роботодавців готові тримати у себе генія-одинака, не здатного будувати стосунки. Психологічна атмосфера в команді завжди впливає на результат. Помічали, що вам не хочеться йти на роботу, якщо в колективі некомфортно? Навіть Стіва Джобса звільнили свого часу, бо він не міг порозумітися з колегами.
- Здатність брати відповідальність за свої дії. Це велика проблема для більшості тих, у кого хтось завжди винний, і тому вони не зробили те чи оте. Брати відповідальність означає не тільки відповідати за результати, а й мати бажання та сміливість пробувати нові підходи та виклики. Саме на таких новаторах тримається більшість бізнесів. І цьому можна навчитися.
- Навички формування особистих цілей. Чомусь кожного разу, коли HR на особистому інтерв’ю питає: “Ким ви бачите себе через 5 років?”, більшість людей не може відповісти на це запитання. Бо не звикли ставити цілі, адже ніхто їх не вчив це робити. А якщо немає особистої цілі — нема й гарного результату для компанії.
- Вміння вчитися все життя. Забудьте про те, що нібито можна отримати професію на все життя. В сучасному світі таких професій залишається все менше. За статистикою, людина змінює свій фах від 3-х до 7-ми разів на життя. Тому здатність навчатися та здобувати нові знання, підлаштовуючись під усі несподіванки ринку праці — вміння номер один!
- Знати та розуміти себе, свої сильні сторони та розвивати їх. Це те, з чого починається успіх. Розуміння хто ти і які твої сильні сторони? Уявіть, що ваші таланти — це акції. В які акції ви будете вкладати гроші? Звісно, в ті, що ростуть! Так і з навчанням. Вкладаємо максимум зусиль в те, до чого є хист.
Подумайте, чого б ви досягли сьогодні, якби ще у школі вам прищепили ці навички?
Якщо ви бажаєте забезпечити успішне майбутнє своїй дитині, більше інформації про JAMM school дізнайтеся на сайті. У зручному форматі онлайн-школи діти створюють життєздатні проектні роботи в команді, навчаються шукати інформацію та нові рішення за допомогою “перевернутих уроків”, підлаштовуючи програму під індивідуальні здібності кожного.