Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Anumo — брендом, що створює аксесуари з переробленого пластику. Адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із CEO та дизайнеркою бренду Олександрою Попругою.

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 1

Як народилась ідея створення бренду?

Це були часи до ковіду, люди у світі та Україні почали говорити про проблему надлишкового пластикового сміття і його шкоду для довкілля. Я в той час веганила і почала сортувати сміття.

Я шукала себе, як мисткиню і практикувала екологічний перформанс, в якому працювала з темами впливу соціуму на природу. Після декількох перформансів я зрозуміла, що це не мій медіум і що мене набагато більше цікавить форма та функція предметів, які я використовую під час перформансів. 

Все почалось в 2018 році з того, що я готувала костюм для перформансу і хотіла його зробити з переробленого пластику. Я знайшла організацію в Одесі (Precious Plastic Ukraine) і на їхній базі виготовляла експеремтальний матеріал з перероблених пляшок. 

З часом я зрозуміла, що не знаю, що далі робити з костюмом, по факту я виготовляю сміття зі сміття. Мені хотілось, щоб матеріал працював багато разів, щоб він був привабливий і функціональний. Я стала рухатись у сторону дизайну і розробляти прикраси. 

В 2020 році я відкрила невеличку студію в Києві і до прикрас поступово додались повсякденні аксесуари та предмети інтер’єру.

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 2

 Звідки ви берете матеріали для створення своїх айтемів?

Для багатьох, мабуть, це буде неочікуванно, але ми купуємо пластик на заводах вторинних полімерів. Також ми колаборуємось з організаціями, які сортують сміття, такими, як Garbage collector.

Частково ми приймаємо пластик від наших клієнтів. Ви, доречі, можете його надіслати нам, приймаємо від 5 кг.

В найближкому майбутньому плануємо відкрити свою сортувальну станцію в Києві, куди можна буде принести пластик на переробку. 

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

На прикладі нашої студії можу сказати, що окрім екологічної відповідальності для нас важлива і соціальна, тобто ставлення до всіх учасників команди. Наразі нас 4 в команді і ми всі працюємо, підтримуємо один одного і вирішуємо кризові ситуації, відверто спілкуючись про це. 

Я думаю, що sustainable бренд може існувати тільки рівномірно направляючи увагу на головні поняття: екологічна та соціальна відповідальність, економічна стійкість, прозорість та вікритість бізнесу. Всі ці поняття мають розвиватись збалансовано. 

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 3

 Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Перші місяці повномасштабного вторгнення ми не працювали і навіть планували закрити студію.

На момент початку повномасштабного вторгнення я  працювала в студії одна, іноді мені допомагали знайомі у виробництві. Я на рік переїхала працювати в Нідерланди і думала закрити студію, мені здавалося, що наші об’єкти не будуть потрібні людям, бо це взагалі не об’єкти першої необхідності, якщо дивитись в розрізі війни та кризи. 

Але поступово на 7 місяць повномасштабної війни замовлення повернулись, ми навіть отримали велике замовлення від фонду Unicef. Люди почали знов купувати наші карабіни та полички і, як не дивно, але я зрозуміла, що під час війни люди ще більше хочуть жити і насолоджуватись простими речами, які мали і до війни. 

Усвідомлення війни вплинуло на діяльністі студії, ми постійно намагаємось донатити різним організаціям: перший рік ми надсилали кошти від продажів на підтримку працівників Асканії Нови, які підтримували тварин в окупації. Ми декілька разів робили розіграші власної продукції і збирали гроші на потреби ЗСУ, а також для організації Марш Жінок, які підтримують жінок у війську. Періодично ми робимо колаборації, наприклад, у нас є серія карабінів з жіночою організацією Cvit Ukraine з нашим карабіном та їх характерною квіточкою. 20% з кожного карабіну ми надсилаємо на потреби війська.   

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 4

 Як український споживач реагує на ваші sustainable товари?

Загалом, наші товари сприймаються дуже добре, людям цікаво. Ми активно працюємо та колаборуємось з іншими компаніями, розробляємо корпоративний мерч. Також ми бачимо велику зацікавленність у воркшопах і плануємо в майбутньому їх запустити.

Іноді до нас є питання: “А чому це стільки коштує? Це ж зроблено зі сміття”. Це питання абсолютно нормальне, бо техніка переробки пластику нова і невідома в Україні. Ми намагаємось донести до клієнтів і майбутніх клієнтів, що насправді виготовлення предметів з переробленого пластику дорожче, ніж з первинного, бо перед етапами виготовлення матеріалу ми його відбираємо, миємо, сортуємо та формуємо вручну пластини матеріалу. Також важлива творча та інтелектуальна складова: наш акцент — це кольорові патерни, які ми ретельно підбираємо та комбінуємо. Всі наші дизайнерські обєкти ретельно продумані та є унікальними в своєму роді. Всі ці нюанси ми намагаємось донести до нашого фінального користувача і, тільки зрозумівши всі етапи виробництва, люди дійно розуміють та погоджуються. 

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 5

Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій? 

Найбільше моє натхнення — це кольори та форми. 

Але насправді надихає все, що бачу, для мене головне бути відкритою та постійно знаходитися в пошуку натхнення. 

Я не можу сказати, що наша студія має суто український характер, хоча я робила проєкт-дослідження української кераміки з біопластику. Але я точно можу сказати, що надихаюсь еклектикою та поєднанням непоєднанного в Україні. Хтось вважає еклектику поганим смаком, але я вважаю ії безмежним полем для експерементів. 

 Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

Важко перейти, бо у нас немає налагодженої системи сортування і утилізації відходів. Навіть якщо ти хочеш сортувати і відповідально споживати — це дуже складно. Чи ти маєш забивати балкон сміттям і раз на півроку їхати на «Україну без сміття» сортувати, чи платити гроші за сортування та спалювання відходів. 

Щодо контейнерів на вулиці — то вже доведено, що пластик з них потрапляє на загальне звалище відходів, що також демотивує сортувати. 

Насправді велика шана людям, які продовжують сортувати, не дивлячись на реалії в Україні. 

В Європі люди сортують, бо по-перше — система зручно налаштована для цього. По-друге, в деяких країнах за несортування або ж неправильне сортування штрафують, а штрафи дуже сильно мотивують почати сортувати. І загальна освіта про відходи також. 

Загалом, мені здається, у нас ситуація в країні поступово покращується.

Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo-Фото 6

 Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Буде не зовсім коректним сказати, що я перейшла на зелену сторону і стала ідеальною. Я просто трохи більше думаю про те, що і як я споживаю і як це впливає на світ. 

Багато хто скаже, що переробка пластику нічого не змінить у глобальній картині світової кризи. Але я не слухаю скептиків, просто роблю те що можу там, де я є. 

Метою нашої студії є показати, що сміття може стати корисним ресурсом і що ми можемо зменшити кількість споживання, переробляючи матеріли на щось нове.


Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Зупинити війни, звісно.

Статьи по теме