Sustainability Talk: бренд одягу no-waste виробництва BAJANYTSYA
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з BAJANYTSYA — брендом, що організувало безвідходне виробництво. Адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Юлією Заєць.
Як народилась ідея створення бренду?
Ідея бренду виникла під час подорожей двох подруг Олени та Юлії. Стамбул, Барселона, Рим – ці міста стали джерелом натхнення для творчості. Спостерігаючи за різноманіттям культур та стилів, ми усвідомили нестачу цікавих аксесуарів та акцентів серед одноманітної бази. З цього спостереження народився наш слоган: «Коли багато прісних баз, смаколиком є Бажаниця». Назва бренду BAJANYTSYA втілює в собі наше прагнення бажати, мріяти, творити. Плюс, з’явилась ідея робити такі конструкції (лекала) аксесуарів, які б майже не залишали відходів. Залишки матеріалів, використовуються для виготовлення невеликих аксесуарів та апсайкл корсетів.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Частину матеріалу ми закуповуємо у компанії DenimCottonGroup, директором якого є одна з подруг, Олена. Також, частина наших товарів створена з повторно використаних матеріалів — джинсу.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Поширення ідеї відповідального споживання через власний приклад. Ми завжди підкреслюємо наш підхід до відповідального виробництва одягу, використовуючи безвідходні технології.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Напевно, саме війна дала остаточний поштовх для формування наших принципів роботи та створення колекцій бренду. Наприклад, одна з колекцій називається “КРИЛАТА”. Коли чоловіки на війні, то жінці доводиться бути сильною і захищати себе. Колекція складається з “КРИЛ” та “ЛАТ”. Ці аксесуари одягаються на груди, «огортаючи» душу, прикриваючи серце, створюючи відчуття захисту.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Після ознайомлення з філософією бренду та виробами, люди реагують тепло та позитивно. Часто висловлюють слова підтримки.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Відчуттями. Буденністю. Реакцією на стан в певний момент часу. Це абстрактні речі, які ми намагаємось показати через нашу філософію.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Людям завжди складно змінювати свій стиль життя. Великі стресові події, такі як зараз, дають можливість осмислити важливість відповідального використання ресурсів. Наша мотивація – показати, що recycle та no-waste може бути не тільки корисним для довкілля, а й естетично привабливим та практичними, то це дасть змогу залучити більше уваги до ідеї відповідального споживання.
Читайте також: Sustainability Talk: український бренд в’язаних речей REVÉRIA
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Ми завжди намагалися слідкувати «зеленим» принципам.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Якби у мене з’явилася така можливість, я б хотіла вирішити проблему «швидкої» моди. У погоні за прибутком часто виникає насильне нав’язування ідеї швидкого споживання, що призводить до непропорційного зростання пропозиції. Кожен рік ринок перенасичується відносно дешевими, швидкими брендами, спричиняючи високий рівень забруднення довкілля. Багато високоякісних товарів опиняються на сміттєвих полицях, оскільки вони втрачають актуальність при виході нової колекції, яка часто майже не відрізняється від попередньої.