Sustainability Talk: Грузинський e-commerce стартап з купівлі та перепродажу модних товарів Phubber
Phubber — найбільший грузинський e-commerce стартап з купівлі та перепродажу модних товарів. Від заснування, команда проекту пропагує стійкий підхід до шопінгу. Цієї зими Phubber виходить на український ринок. У сусідній Грузії з появою маркетплейсу відбулася справжня fashion-революція. Локальна модна спільнота почала ставилися до шопінгу свідомо, перепродавати та купувати pre-loved товари.
Напередодні масштабного запуску редакція Marie Claire зустрілася з співзасновницею платформи Анано Долаберідзе, щоб поговорити про її шлях у моді, улюблених українських дизайнерів, особливості платформи та дізнатися, що очікувати від Phubber в Україні.
Розкажіть про ваш професійний досвід до появи Phubber.
Більше 10 років я працюю в модній індустрії. Починала з власного модного блогу, що став одним із перших у Грузії в 2012 році. Я дуже творча особистість, тож за цей період спробувала багато напрямків. Спочатку була керівницею PR-відділу міжнародних зв’язків зі ЗМІ на Тижні моди в Тбілісі; працювала з міжнародними фешн-виданнями, стилістами, фотографами та журналістами з метою просування грузинської моди. Потім займалася продакшеном для таких видань, як Американський ELLE та NOWFASHION. У ці ж роки я працювала модною редакторкою декількох журналів. Маю величезний досвід роботи модним стилістом та консультантом-фрілансером.
Як виникла ідея запустити модний стартап?
Працюючи в моді я мала доступ до всієї інформації про ключових гравців індустрії — від виробництва до технологій. Я пам’ятаю, що коли навчалася на другому курсі університету, дізналася про ресейл-платформу Depop у Великобританії і почала мріяти створити таку ж у Грузії. Але тоді я була студенткою і не мала потрібних для запуску фешн-стартапу інвестицій. Це була лише мрія, яка стала реальністю в 2018 році.
Чи пам’ятаєте ви перший день після лончу Phubber у Грузії?
Буду відвертою, я пам’ятаю кожну хвилину, від запуску проєкту і до сьогодні. У перший же день, під час тестування Phubber, ми з командою завантажували туди власні речі. Я розмістила сонцезахисні окуляри мого друга, дизайнера Джорджа Кебурії, та випадково виставила на них ціну в 40 ларі (340 грн — прим. редакції). У той момент я, звісно, не звернула уваги, що завантажила їх за такою ціною. Уявіть день тестового запуску і мої враження, коли саме ці окуляри замовили першими! Безперечно, я не могла скасувати замовлення і розчарувати нашого першого клієнта. Довелося розказати Джорджеві всю правду. Тепер це наша історія, я її просто обожнюю.
Що для вас мода?
Мода — це більше, ніж просто одяг. Це про спосіб виразити себе, свою точку зору та позицію. Я дуже рада, що зараз індустрія стала справжнім майданчиком для sustainable експериментів. Мені це дуже близько, тому з першого дня роботи Phubber ми дотримуємося високих стандартів сталого розвитку.
Улюблені бренди. Кого в індустрії моди ви вважаєте культовими та чому?
Чесно кажучи, кожен новий сезон мені подобаються різні бренди, усе залежить від їх колекцій. Але мій улюблений назавжди — Old Céline. Я підтримую та люблю молодих дизайнерів з безмежною креативністю та новим баченням. Ні для кого не буде здивуванням, якщо, як приклад, я наведу Демну Гвасалію — він здійснив революцію у світовій історії моди.
Як ви оцінюєте розвиток індустрії моди сьогодні?
Сьогодні мода переживає дуже складний період через ситуацію з пандемією. В той же час, я думаю, цей період дуже цікавий. До пандемії мода була нудною і комерціалізованою. Тепер, на мою думку, вона повертається до творчості, стилю та формує нове бачення.
Мода хороша чи погана? Як ви оцінюєте вплив індустрії на навколишнє середовище сьогодні?
Мода хороша, якщо має правильні цілі. У неї багато аспектів. Вона була позитивною до появи fast fashion, а тепер має «відновити» репутацію та , прямувати до sustainable майбутнього. Безумовно, єдиний спосіб зробити це — розвивати циркулярну модель виробництва. Модне виробництво становить 10% викидів вуглецю в атмосферу, призводить до висихання водних джерел, забруднення річок та водойм. Більше того, 85% всього текстилю щороку відправляється на смітник, а прання деяких видів одягу спричиняє викид значної кількості мікропластику в океан.
Чи повинні люди купувати трендові речі, щоб бути модними?
Ні, точно ні. Люди можуть бути модними, одягаючи те, що вони люблять, те, що подобається. Сьогодні не круто бути в тренді. Круто мати свій унікальний стиль.
Скільки речей є у вашому гардеробі? Ви купуєте/ продаєте на Phubber?
Я модний активіст і захоплююся модою, як мистецтвом. Мені подобається продавати на Phubber! Наразі, це єдине місце, де я роблю шопінг. Не тому, що я засновниця платформи, а тому що я люблю моду та обожнюю досвід, який пропонує платформа. Бути sustainable з кожною покупкою, вкладати гроші у краще майбутнє — безумовно, найкращий досвід. Як клієнтці Phubber мені подобається, що коли я хочу придбати щось нове, наприклад, сонцезахисні окуляри або сумку, я заздалегідь перевіряю в своєму гардеробі, що я можу продати? Мода — це про циклічність. Ви можете купити, потім перепродати, а потім повторити, повторити і повторити!
Які дизайнери працюють з Phubber? Ви самі їх обираєте?
Майже всі грузинські дизайнери продають свої речі на Phubber. Потенціал для дизайнерів, який я бачила з самого початку — можливість повторно використовувати старі колекції. Близько 80% речей стають відходами. Колекції дизайнерів та зразки, що використовувалися лише один раз для показів або зйомок — у тому числі. Чому б не подарувати їм нове життя? Ця ідея стала настільки успішною, що колекції грузинських дизайнерів стали бестселлерами на Phubber. Платформа пропонує своїм клієнтам колекції брендові речі за доступною ціною — знижки досягають 80%. За такою ж моделлю ми плануємо працювати в Україні.
Чому Phubber приділяє велику увагу виявленню підробок? Як ви особисто ставитесь до фейків?
Власне, моя позиція та порада для всіх — краще носити вінтажні речі з бабусиного гардеробу та виражати свій стиль унікальним способом, аніж носити підроблені бренди. В Phubber ми з самого початку запровадили політику, яка забороняє продажі підробок. Ми перевіряємо автентичність кожного окремого товару, який продається у додатку та доставляємо його лише за умови оригінальності. Підроблені товари видаляємо, щоб не розчаровувати клієнтів. Так наша команда бореться з фальшивими брендами. Підробка має низьку якість, це може бути шкідливо для здоров’я. До того ж, у багатьох країнах підробки заборонені та порушують права інтелектуальної власності дизайнера.
Розкажіть про історію найдорожчої підробки, яку хотіли продати на Phubber.
Це була сумка Hèrmes Birkin Bag за ціною 10,000 євро.
Читайте також: Sustainability Guide: Как определить сумку из веганской кожи: 7 проверенных способов
Як ви ставитеся до українських дизайнерів? Чиї колекції подобаються?
Я дуже люблю українських дизайнерів. Коли працювала на Тижні моди в Тбілісі, мені довелося спостерігати за Ксенією Шнайдер. Дуже подобаються її стиль та колекції. А ще: BEVZA, Litkovskaya, CHAKSHYN, Lake Studio та Paskal.
Яких дизайнерів ви мрієте залучити на Phubber?
Безумовно, це міжнародні бренди, такі як Balenciaga, Gucci, Céline, Chanel, Louis Vuitton тощо. А також, найбільш популярні бренди, наприклад Khaite, Frankie Shop, ByFar тощо.
Phubber — це не тільки платформа для продажу речей, а й місце для пошуку однодумців? Чи можуть люди знайти друзів на Phubber?
Так, Phubber — це повноцінна соц.мережа, новий спосіб шопінгу та соціального досвіду покупок, який я вважаю дуже цікавим. Завжди знайдуться люди, стиль яких захоплює. Побачити їх гардероб і мати можливість купити все, що завгодно за доступною ціною — дійсно круто.
У вас є направлення Phubber Consignment. Розкажіть про це більше.
Phubber Consignment — це люксовий рисейл, що став новою ерою для покупки предметів розкоші. Наша головна місія — спонукати покупців люксових брендів використовувати Phubber Consignment. Чому б не бути корисними для навколишнього середовища, насолоджуючись купівлею бажаних речей? Ми намагаємося створювати корисні звички для покупок та дарувати позитивні емоції нашим клієнтам.
Анано, можете дати якісь модні та практичні поради українським користувачам Phubber?
Як продавець, я завжди намагаюся бути інформативною, надавати всі візуальні деталі та інформацію про товар. Щодо ціноутворення, я намагаюся ставити себе на місце покупця та встановлювати ту ціну, яку сама була б готова заплатити за цю річ. Докладаю зусиль, щоб якомога швидше відповідати на всі коментарі, запитання, схвалювати пропозиції та давати можливість потенційним покупцям роздивитися мої речі.
Як покупець, хочу сказати, що phubbing — це процес пошуку унікальних речей за доступною ціною та у чудовому стані. Коли ви відкриваєте Phubber — ніколи не знаєте, що саме знайдете. Найголовніше — не пропустити дивовижну пропозицію. Я дуже пишаюся своїми знахідками на платформі і дуже сподіваюся, що українська спільнота Phubber отримає незабутній досвід.