Sustainability Talk: свідомий бренд косметики sense education
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з sense education, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновниками бренду Владом та Вітою Ноздрачових.
Як народилась ідея створення бренду?
Ми нюхачі. Оці люди, які ходять і люблять обирати пахуче мило, роздивлятись колір шампуню, думати як воно піниться і постійно експериментувати. І в якийсь момент ми зрозуміли, що придумали своє бачення, якими мають бути функціональні засоби догляду, як вони мають прикрашати ванну кімнату і особисті сумочки, що відчувати, коли їх наносиш. І найемоційніше, щоб вони особливо пахнули. Ми обговорили всі деталі і задали собі питання: «Ну шо стрибаєм в це?». Відповідь була очевидна.
Розкажіть про ваше виробництво: звідки ви берете інгредієнти для створення своєї продукції, упаковки?
Відразу про головне — ми не купуємо нічого готового і це один із небагатьох винятків на care & beauty ринку. Наша система виробництва складається із трьох частин: R&D і арбітраж — це перша стадія, де створюються ідеї, концепти нових продуктів, шукаються рішення, виводяться аромати, тестуються в продуктах, температурах, текстурах, а результат нашої роботи: це унікальна технологічна карта. За цей напрям повністю відповідає команда sense education.
Друга частина складається із контрактних виробників, які допомагають масштабувати наше замовлення. Ми молодий бренд, у нас немає потреби у велетенських реакторах для варки продукту, тому ми користуємося послугами українських сертифікованих виробників із прямими поставками головних сировинних компаній світу. Різні виробництва для різних продуктів. Головний акцент: супроводжувати систему контроля якості на всіх етапах, щоб продукт завжди мав найвищу якість і повторювався без змін до точки з технологічної картки.
У цих же виробників відбувається фасовка упаковки і це третій блок. Упаковкою ми займаємось самі: від дизайну, логістики та частково виготовлення. І це той випадок, коли продукт створюється в системному режимі, на сучасному обладнанні з усіма вимогами ринку і очікуваннями нашого клієнта. І це дійсно змінює уявлення про українську косметику в кращий бік.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Як би по бізнесовому це не було, але найголовніше виробництво. Виробляти без завищених залишків, щоб виключати можливість втрат продукту, не використовувати вторинне пакування там, де це не є обов’язковим для збереження продукту. Це фактично зменшує процент утилізації, менше сміття.
Друге, ми не використовуємо в косметиці агресивних сульфатів, консервантів і силіконів. Це дбає і про шкіру людини, та про природу, адже в стоки води не потрапляють ці компоненти. Це не означає, що у нашій косметиці немає хімічних сполук. Саме вони відповідають за доставку тих природних компонентів до клітин шкіри і ефективно роблять свою справу та чарівно пахнуть.
Sustainable підхід – це цілий шлях. Ми постійно думаємо, що ще можна покращити в цьому напрямку: більш екологічне транспортне пакування, система рефілів, можливість використання в пакуванні матеріалів, що легше переробляються – алюміній, скло тощо.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Ми запустили бренд у грудні 2022 року в пік блекаутів. Нашій донечці 2 місяці, вдома +14, у нас затримуються тюби. Ми запускаємо проєкт відразу гучно. Перша лінійка з 6 продуктів і вперше з усією командою стикаємось з реаліями ринку, у якого теж блекаут. Та ми вистояли і працюємо далі.
Читайте також: Sustainability Talk: SISTERS — український магазин та дистриб’ютор свідомої косметики
Як український споживач реагує на вашу sustainable продукцію?
Наші клієнти допитливі, їм не все одно, що вони замовляють. Для них важливо, що всередині, як продукт вписується до ванної кімнати, як пахне. В кожному з цих питань в нас є власне бачення. Ми його пропонуємо і вже спостерігаємо повернення 25% клієнтів на квартал. А нам майже 7 місяців.
Чим ви надихаєтесь при створенні косметичних лінійок?
Керуємось рішеннями з стратегії бізнесу. Робимо продукти, що потрібні ринку, економічно обгрунтовані і на які очікує наш клієнт. Але, якщо мова йде про безпосередньо творчі рішення, як пакування, аромати та ідеї – у нас принцип Колізею: борються гладіатори до перемоги найкращого. Вся команда має власні ідеї і кожен має можливість виграти своїм баченням. Фінальне рішення приймаємо тільки разом. Вклад кожного з команди в конкретну баночку — дуже всіх надихає.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
На це впливає ринок і культурна наслідуванність. Є країни, що подають дуже сильний приклад, як все робити sustainable: від велодоріжок і енергетики до паперових пакетів із пакетів. Це природній процес, що вже добре чути. В будь-якому випадку нас захлине це і, можливо, навіть зарегулюється державою. А поки бренди мають вірити і навчати, що про продукти харчування, косметику можна думати ще й в контексті екологічності.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
А ми особливо і не були на «незеленій стороні». Ми з самого початку йшли в цей тренд.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Росія.