Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з 1991, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Анастасією Бойко.
Як народилась ідея створення бренду?
Бренд народився вже під час повномасштабного вторгнення — 1 квітня 2022 року ми опублікували перший дроп. Моїй донці на той момент було лише три місяці і в планах було на деякий час виїхати закордон, адже тоді усі намагались перевезти дітей у безпечніше місце. Звісно, хотілось щодня нагадувати світові про Україну, про те, що у нас обстріли кожного дня, про кожен клаптик землі, яку у нас забирають, тому вирішила створити для себе цікаву патріотичну річ.
Водночас мені було важливо, щоб цей одяг був «носибельний», бо ж демонструвати українське потрібно кожного дня, комфортний та легко комбінувався із різними низами. Так народилась ідея бренду: базові, стильні оверсайз блейзери оздоблені ручною українською вишивкою. Вишивка для мене справді частинка життя і сімейної історії, тому можливість одягати її не лише на свята надихала розвивати бренд. Від задуму до першої опублікованої колекції пройшло лише 7 днів, ми дуже загорілись ідеєю і швидко втілили її в реальність.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Вінтажні магазини, маркети тощо. Пам’ятаю також найкращі наші знахідки навіть на секонд-хендах. Вважаю, що головне — добре розумітись на тканинах і ретельно перевіряти стан виробу, тоді можливість знайти справді неймовірну річ зростає у рази.
Вишивку ми використовуємо виключно створено сучасними майстринями із різних куточків України. Також оздоблюємо орнаментами одяг наших клієнтів у рамках індивідуальних замовлень.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Думаю, що важливо пояснювати споживачу цінність цієї sustainability. Комунікувати про те, що переробити та дати друге життя речам — це зовсім не про дешевший чи легший спосіб створювати одяг, а про свідоме споживання та безумовну якість, якщо говоримо про вінтажні блейзери.
Також ми підтримуємо позицію про екологічне та «багаторазове» пакування виробів і вважаємо це не менш важливим аспектом у роботі sustainable бренду. Блейзери 1991 пакуємо у тканинні мішечки, які можна використовувати багато раз.
Читайте також: Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу SHEZ.BRAND
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Ми не знаємо реальності роботи бренду без війни, оскільки створили 1991 вже після початку повномасштабного вторгнення.
Найбільші труднощі, з якими ми зустрілися, це виключення світла. Була порушена і комунікація, і сама робота майстринь, проте ми ж українці, і за декілька днів все налагодили і продовжили створювати етно-блейзери.
А взагалі, вірю, що українські підприємці настільки сильні і незламні, що зможуть адаптуватись до будь-яких умов та подолати труднощі, важливо лише не падати духом після нових страшних подій і пам’ятати, що наш фронт, економічний та культурний, не меш важливий
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Нашим клієнткам (скажу так, бо все-таки дівчат у блейзерах 1991 значно більше за чоловіків) подобається носити українське, інтегровувати етно-мотиви у повсякденні образи, а це можливо завдяки тій безумовній якості вінтажних блейзерів із чоловічого плеча, про які говорила вище.
На жаль, були і ситуації, коли наші вироби не підходили саме через те, що працюємо у техніці апсайклінг, проте, думаю, що в Україні концепт sustainability fashion лише розвивається і протягом наступних років зацікавленість споживачів у апсайкл-брендах зростатиме.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Безумовно, українськими жінками, їх силою, стійкістю та жіночністю. Такі риси намагаємось передавати і у дизайні нашого одягу: маскулінний оверсайз і ніжний патріотичний орнамент.
Одну із наступних наших апсайкл капсул хочемо присвятити українським жінками і зобразити їх на речах, проте це вже будуть не блейзери, цю новинку анонсуємо згодом.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Саме зараз, гадаю, люди налякані, виснажені та стривожені тим, що відбувається у країні, для багатьох це не час для змін та нових звичок.
Проте екологія не тільки нашої країни, а й всього світу, неймовірно страждає від подій цієї війни, а в наших силах робити той необхідний мінімум, який від нас залежить: розумне споживання, сортування, мінімізація використання пластику. Щодо мотивації, думаю, допоможе лише особистий приклад, класні sustainable продукти та лагідна едукація.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Поки, на жаль, не можу сказати, що я перейшла повністю на «зелену сторону», але намагаюсь адаптувати нові звички у своє життя.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Мабуть, тут усі будуть солідарні зі мною, що глобальна проблема — це наш північно-східний сусід, і якби це було в моїх силах, сусідньої держави вже б не було.