UA
RU

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з  1991, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Анастасією Бойко.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 1

Як народилась ідея створення бренду?

Бренд народився вже під час повномасштабного вторгнення — 1 квітня 2022 року ми опублікували перший дроп. Моїй донці на той момент було лише три місяці і в планах було на деякий час виїхати закордон, адже тоді усі намагались перевезти дітей у безпечніше місце. Звісно, хотілось щодня нагадувати світові про Україну, про те, що у нас обстріли кожного дня, про кожен клаптик землі, яку у нас забирають, тому вирішила створити для себе цікаву патріотичну річ.

Водночас мені було важливо, щоб цей одяг був «носибельний», бо ж демонструвати українське потрібно кожного дня, комфортний та легко комбінувався із різними низами. Так народилась ідея бренду: базові, стильні оверсайз блейзери оздоблені ручною українською вишивкою. Вишивка для мене справді частинка життя і сімейної історії, тому можливість одягати її не лише на свята надихала розвивати бренд. Від задуму до першої опублікованої колекції пройшло лише 7 днів, ми дуже загорілись ідеєю і швидко втілили її в реальність.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 2

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Вінтажні магазини, маркети тощо. Пам’ятаю також найкращі наші знахідки навіть на секонд-хендах. Вважаю, що головне — добре розумітись на тканинах і ретельно перевіряти стан виробу, тоді можливість знайти справді неймовірну річ зростає у рази.

Вишивку ми використовуємо виключно створено сучасними майстринями із різних куточків України. Також оздоблюємо орнаментами одяг наших клієнтів у рамках індивідуальних замовлень.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 3

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Думаю, що важливо пояснювати споживачу цінність цієї sustainability. Комунікувати про те, що переробити та дати друге життя речам — це зовсім не про дешевший чи легший спосіб створювати одяг, а про свідоме споживання та безумовну якість, якщо говоримо про вінтажні блейзери.

Також ми підтримуємо позицію про екологічне та «багаторазове» пакування виробів і вважаємо це не менш важливим аспектом у роботі sustainable бренду. Блейзери 1991 пакуємо у тканинні мішечки, які можна використовувати багато раз.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 4  Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 5

Читайте також: Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу SHEZ.BRAND

Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Ми не знаємо реальності роботи бренду без війни, оскільки створили 1991 вже після початку повномасштабного вторгнення.

Найбільші труднощі, з якими ми зустрілися, це виключення світла. Була порушена і комунікація, і сама робота майстринь, проте ми ж українці, і за декілька днів все налагодили і продовжили створювати етно-блейзери.

А взагалі, вірю, що українські підприємці настільки сильні і незламні, що зможуть адаптуватись до будь-яких умов та подолати труднощі, важливо лише не падати духом після нових страшних подій і пам’ятати, що наш фронт, економічний та культурний, не меш важливий

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Нашим клієнткам (скажу так, бо все-таки дівчат у блейзерах 1991 значно більше за чоловіків) подобається носити українське, інтегровувати етно-мотиви у повсякденні образи, а це можливо завдяки тій безумовній якості вінтажних блейзерів із чоловічого плеча, про які говорила вище. 

На жаль, були і ситуації, коли наші вироби не підходили саме через те, що працюємо у техніці апсайклінг, проте, думаю, що в Україні концепт sustainability fashion лише розвивається і протягом наступних років зацікавленість споживачів у апсайкл-брендах зростатиме.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 6

Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?

Безумовно, українськими жінками, їх силою, стійкістю та жіночністю. Такі риси намагаємось передавати і у дизайні нашого одягу: маскулінний оверсайз і ніжний патріотичний орнамент. 

Одну із наступних наших апсайкл капсул хочемо присвятити українським жінками і зобразити їх на речах, проте це вже будуть не блейзери, цю новинку анонсуємо згодом. 

 Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати  людей до цього?

Саме зараз, гадаю, люди налякані, виснажені та стривожені тим, що відбувається у країні, для багатьох це не час для змін та нових звичок.

Проте екологія не тільки нашої країни, а й всього світу, неймовірно страждає від подій цієї війни, а в наших силах робити той необхідний мінімум, який від нас залежить: розумне споживання, сортування, мінімізація використання пластику.  Щодо мотивації, думаю, допоможе лише особистий приклад, класні sustainable продукти та лагідна едукація.

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991-Фото 7

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Поки, на жаль, не можу сказати, що я перейшла повністю на «зелену сторону», але намагаюсь адаптувати нові звички у своє життя. 

 Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Мабуть, тут усі будуть солідарні зі мною, що глобальна проблема — це наш північно-східний сусід, і якби це було в моїх силах, сусідньої держави вже б не було.

Статьи по теме