Sustainability Talk: український свідомий бренд Pure One
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Pure One— брендом, що створює одяг з натуральних тканин. Адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницями бренду Мариною Плотниковою та Ніною Шершньовою.
Як народилась ідея створення бренду?
Ми з Ніною дружили з дитинства і мали дуже багато спільного. До проєкту Pure One Ніна працювала у фінансах, я в маркетингу та івентах, організовуючи конференції з екології та фестивалі зі здорового способу життя.
На фестивалях я бачила, що споживачі вже приходять до того, що їжа повинна бути здоровою та органічною, але про одяг тоді ще ніхто не замислювався. На той час були бренди з футболками з органічної бавовни, перероблений поліестер і апсайклінг. Але нам хотілося красивих суконь, елегантних костюмів і шовкових сорочок.
Ми обговорювали з Ніною різні варіанти проєктів і прийшли до того, що нас обох дуже хвилюють проблеми екології. Ми вирішили створити стійкий одяг, який не завдає шкоди планеті та жодній живій істоті. В той же час допомагає виглядати красиво і впевнено і відповідає всім стандартам стійкого розвитку.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Це був довгий шлях. Ми спілкувались із сотнями виробників у всьому світі, вивчали умови їх роботи та перевіряли сертифікати органіки. Ми пройшли кілька курсів з питань стійкої моди, відвідували найбільші виставки в Мюнхені та Лондоні та відбирали найкращих партнерів, які могли б гарантувати екологічність тканин на всіх етапах виробництва та безпеку для шкіри та навколишнього середовища.
Ми тестувати нові тканини, відшивали зразки, дарували друзям, носили самі, замовляли тканини знов і крок за кроком знаходили найкращих і найбільш еко-свідомих виробників. Зараз це фабрики в Німеччині, Індії та Нідерландах, які виробляють виключно органічні та етичні тканини з сертифікатом GOTS.
Читайте також: Sustainability Talk: український slow fashion бренд блейзерів ARTICLE
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найважливішим аспектом стійкої роботи бренду є його прагнення до мінімізації впливу на навколишнє середовище, просування етичних практик у всьому ланцюжку постачання та визначення пріоритету добробуту як людей, так і планети.
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Перші місяці повномасштабного вторгнення були найстрашнішими — ми не могли працювати, одне з виробництв, з яким ми працювали, було ушкоджено, деякі люди загинули, тому одяг був не на часі і наші ресурси були спрямовані на наших дітей, на допомогу фондам і на вирішення, куди рухатися далі.
Врешті-решт Ніна опинилася в Ірландії, я з дітьми переїхала до Великобританії і ми потрохи почали відновлюватись. Але головний вишивальних цех, з яким ми співпрацюємо, переїхав у Хорватію, одяг
відшивається в Києві, ми намагаємось працювати віддалено, тому зараз це набагато довший і більш складний процес. Тепер те, що можна було зробити раніше за пару тижнів, розтягується на місяці.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
В Україні ринок стійкої моди ще тільки розвивається, тому зазвичай треба пояснювати, чому важливо, щоб бавовна була органічною, чим відрізняється мирний шовк від звичайного, що особливого в конопляному одязі і тд. Тому в Україні клієнтки частіше купують наш одяг, бо сподобався дизайн.
В той же час на європейському ринку споживачі більш зацікавлені в екологічній складовій нашого бренду. Вони шукають етичні альтернативи шовку та шкірі, переглядають састейнебл маркетплейси і дуже цінують, коли бренд з відповідальністю ставиться до навколишнього середовища.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Створюючи колекції, ми черпаємо натхнення з різних джерел, зокрема природи, мистецтва, культури та суспільних тенденцій. Ми прагнемо поєднати ці впливи з цінностями нашого бренду та естетичним баченням для розробки унікальних і значущих дизайнів.
Нещодавно Ніна захопилася вивченням тріпильскої культури, тому колекція, над якою ми працюємо зараз, пронизана деталями того історичного періоду.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Війна відкинула нас на багато років назад і відповідальне споживання відійшло на задній план. Зараз для багатьох брендів головна задача — просто втриматись, бо купівельна спроможність впала, дістати якісні тканини в Україні стало важче і багато виробництв зруйновано. Але ми повинні продовжувати жити і дбати про нашу землю заради наших дітей. Ми повинні продовжувати розповідати про відповідальне споживання, про вплив кожного з нас на наколишнє середовище, тоді після закінчення війни ми зможемо відновитися швидше і стати процвітаючою, свідомою державою.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
В нашому дитинстві не було стільки пластику, всі жили дуже скромно, а пакети від кефіру всі відповідально мили і використовували для зберігання. Я відмовилася від м’яса в 16, коли поїхала від батьків в Київ, напевно, в той же час і почала замислюватися над сортуванням сміття.
13 років тому я з подругою організувала GreenCamp, запросивши на цю конференцію багато свідомих бізнесів, які на той час вже активно розповідали про екологію, про свідоме споживання і створювали неймовірні продукти з турботою про довкілля. З багатьма з них ми досі дружимо і вони дуже надихають.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Якби ми мали можливість вирішити одну глобальну проблему, це б звичайно було завершення всіх війн. Бо це страждання, людські втрати, вимушені міграції, масштабні руйнування, занепад економіки. Війни загострюють бідність і нерівність, перешкоджають просування до миру та розвитку. Якщо б людство навчилося вирішувати всі конфлік ти виключно дипломатичним шляхом, у нас би з’явилася надія на створення світу, де кожна жива істота може жити в безпеці на екологічно чистій землі, у воді та у повітрі.