Sustainability Talk: український апсайкл-бренд Levkovska
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Levkovska, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Роксоланою Левковською.
Як народилась ідея створення бренду?
Спочатку навіть не було такої ідеї. Я просто опинилась в селі з родиною у вимушеній евакуації, з наявністю машинки та купи непотрібного нікому одягу. Вільного часу було достатньо, тому і почались експерименти. Я вирішила відшити декілька речей і подивитись що з цього вийде. Так все і закрутилося.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Найбільшим постачальником досі залишається секонд-хенд. Також мені залюбки віддають речі друзі та знайомі. Не нехтую онлайн пошуком в Інстаграмі та на популярних ресейлових майданчиках.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
На мою думку, це донести свою ідею до людей та дати зрозуміти, що все починається з тебе.
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Я б сказала, що повномасштабне вторгнення було чудодійним поштовхом для мене. Саме ці події сприяли тому, що я надихнулась на створення апсайкл проєкту. Найбільші труднощі припали на осінь, коли були рандомні відключення електроенергії. До цього ще додались сімейні обставини, тому, на жаль, я досі не можу повноцінно приділяти увагу бренду.
Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд TG Botanical
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Коли люди знайомляться з моїми виробами, то трохи дивуються, що вони створені з речей, які були вже у вжитку. А потім дивуються, що я роблю все власноруч, а не відшиваю свої ідеї в кравчині чи в цеху. Але це таке добре здивування. А ще мене тішить, що наші люди дуже підтримують і не соромляться щиро висловлювати захоплення.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Перше, це тим що зараз відбувається на подіумах: які форми використовуються, які деталі, матеріали, кольори. Інколи сама річ підказує. Планую один дизайн, але тканина лягає зовсім по іншому. Тому довіряю потоку. Також переглядаю багато архівних колекцій. Деколи музика, яка грає в плей-листі, надихає на певний настрій і річ виходить більш провокативною або навпаки романтичною.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Відповідальне споживання — це час та зусилля. Зазвичай людям набагато простіше замовити онлайн купу непотребу. Для sustainable гардеробу треба розуміння себе і того як ти хочеш виглядати. А це величезний шматок роботи. Мотивація — це складне питання. Але, як на мене, то зараз достатньо факторів і платформ, які пропагують цю штуку.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Однозначно. Зменшення кількості одягу привело до свободи. Мені набагато легше одягтись, коли я бачу абсолютно всі речі, які в мене є. Я можу вдягти будь-який верх з будь-яким низом. А ще я не переживаю як я виглядаю і стильно це чи ні, бо всі мої образи органічні зі мною.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Наявність ядерної зброї. Моральні стандарти та якості людства не готові до такого випробування. Ці знання мають бути десь поховані або знищені. Нам ще дуже далеко до того, щоб ми могли адекватно володіти такими речами.