Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainable Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з NOTICA, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Маргітич Наталею.
Як народилась ідея створення бренду?
Ідея створити бренд народилася можна сказати з буденності та щоденних ритуалів. Я шукала для себе саме той спортивний одяг, який би закривав важливі для мене питання: це екологічність та зручність. Для мене важливо, щоб в цьому одязі можна було зранку піти на улюблену йогу, а потім на бранч з подругами, а завдяки якісній, екологічній та приємній тканині, було комфортно знаходитись цілий день.
Від самого початку створення бренду, ми точно знали, про що він. Адже нам здається, що сьогодні мода
заради моди існувати не може. Якийсь час така модель працює, але вона недовговічна. Бренд має бути
думаючим. «Не носіть речі, носіть сенси» – фраза, яка першою спадає на думку, коли ми розповідаємо про
наші цінності. Кажучи, що потрібно носити сенси, ми насамперед маємо на увазі свої життєві пріоритети.
Вони повністю відображаються в одязі, який ми створюємо. А наші клієнтки – це жінки, для яких
важливі ті ж самі змісти
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Ми працюємо тільки з перевіреними європейськими фабриками. Для виготовлення спортивної колекції ми
закуповуємо тканину виключно в італійської фабрики Carvico, яка виготовляє нейлон з переробленого пластику та рибальських сіток. Кращої альтернативи за тканину цієї фабрики ми ще не знайшли, вони також розроблять нейлон для Oysho, Adidas.
Для теплого дропу, зокрема флісок ми співпрацюємо з фабрикою Polartec®. Об’єми у цієї фабрики були надто великі для нас, проте ми змогли домовитися про декілька десятків метрів для нас, тому кількість флісок виявилась дуже обмеженою. В роботі з матеріалами ми не ставимо компромісів, для нас важливо насамперед якість та екологічність. Це два стовпи на яких тримається бренд.
Читайте також: Український сталий бренд TG Botanical був оголошений фіналістом премії Zalando Sustainability AW23!
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найголовніше – це не відхилятися від орієнтиру та не ставити компромісів. Або ми обираємо рух sustainable бренду або ми не рухаємося в цьому напрямку. Іншого вибору немає. У нас був випадок з флісом та фабрикою, яка його виготовляє, що ми не змогли дозволити великий об’єм одразу, тому в закупці матеріал вийшов дорожчим та обмеженим в кількості. Але іншої за екологічними характеристиками альтернативи ми не знайшли, тому флісок вийшла обмежена кількість. Для наступних колекцій ми так само ретельно обираємо матеріали та фабрики, щоб бути впевненими в їхній якості та екологічності.
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Ми фактично запустилися під час війни. В березні наше виробництво знаходилося в Харкові, та вже на другий тиждень війни вийшло працювати. Для мене наші майстрині справжні герої з неймовірною жагою жити та працювати в Україні. Саме вони давали мені мотивацію, що я не можу просто взяти та опустити зараз руки, що я не можу не запустити цей проект.
Наразі нам вдалося перенести виробництво на західну Україну, де ми можемо все ж гарантувати безпеку для наших працівників, але звісно енергетичний фактор, який зараз в країні впливає на темпи виробництва та здорожчання виготовлення.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Мені подобається ця тенденція, що для споживачів sustainable стає вже як аксіомою, чимось таким очевидним, що має бути завжди, як випити чашку кави зранку. Це свідчить про те що ми рухаємося в правильному напрямку і я вірю що скоро з’явиться більше фабрик які будуть спеціалізуватися на sustainable fashion, що неодмінно призведе до позитивних наслідків для планети.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Тут все просто. Це жінки. Війна розкрила та показала сучасну жінку зовсім по-іншому. В один момент тендітна жінка перетворюється на берегиню, яка зробить все щоб тільки захистити те цінне що в неї є: сім’ю, країну. Саме ця внутрішня сила сучасної жінки і надихає мене на створення нових колекцій.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?
Напевно, людей все ж спокушає fast fashion та в сьогоднішніх умовах дороговизна sustainable брендів. Ще
однією метою для нас було зробити sustainable максимально доступним для людей, за рахунок власного виробництва ми не виготовляємо великі об’єми, та тим самим робимо доступні ціні для споживачів.
Змотивувати людей переходити на відповідальне споживання можна розповідаючи більше про саме
українські sustainable бренди, що це дійсно розвивається в Україні, що це не просто спекулювання на цій темі, а дійсно несе ряд переваг для суспільста та зокрема планети в майбутньому.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Звісно!Я не купую багато речей, які потім просто лежать у шафі. В мене буквально є пару улюблених речей, які я ношу роками. В офісі та вдома ми звикли сортувати сміття та привчаємо до цього працівників. Кожного дня ми розвиваємося в кращу “зелену сторону”, та маємо надію, що скоро це стане звичкою для більшості людей.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Напевно, наразі глобальна проблема – це війна. Тому якби я мала таку можливість, я б дуже хотіла раз і назавжди вирішити цю проблему, щоб в кожному кутку нашої планети її не було.