Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з BAZHANE vintage — брендом вінтажного хутра, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо з креативним директором бренду Катериною Марковою.
Як народилася ідея створення бренду?
Наразі тренд на upcycle тільки набирає обертів, тому свого часу ми почали активно розглядати саме цю нішу. Оскільки наша основна спеціалізація — верхній одяг, нам прийшла ідея сфокусуватися на преміальному хутрі, адже ми вже мали ідеї, як можна перешивати моделі та надавати їм актуальне прочитання. Паралельно із цим активно розвивалася мода на вінтажне хутро, тому в нас не залишилося сумнівів, щоб якомога скоріше затестувати цей формат.
Де ви шукаєте і знаходите шуби для нових лінійок?
Основні канали пошуку зосереджені у Європі, США та Україні. Насправді, ми працюємо з дуже обмеженим асортиментом, тому що мало існуючих шуб відповідають нашим стандартам якості. Доволі часто їх зберігають невірним чином, тому ми не можемо розглядати їх як основу для наших майбутніх виробів.
Що найскладніше у роботі sustainable бренду?
Кожен айтем BAZHANE — унікальний, а для бренду це як великий плюс, так і великий мінус. Оскільки шуби виготовляються та переробляються з вже готових виробів, повторити одну й ту саму модель майже неможливо, хоча до нас часто звертаються з таким запитом. Звичайно, ми робимо все можливе, щоб реалізувати запит клієнта та відтворити щось максимально подібне, але навіть в такому випадку шуби не будуть однаковими.
Також велику роль відіграє дуже обмежена кількість сировини. Ми «полюємо» на найкращі екземпляри, які тільки можна знайти, проте це не захищає нас від того, що вони можуть неочікувано себе поводити під час трансформації. Якщо в процесі перешиття ми знаходимо будь-які дефекти чи нюанси, нам доводиться списувати це хутро, тому дуже багато ресурсу та часу витрачається на ретельну перевірку кожного виробу. Від цього залежить наша репутація.
Як війна повпливала на вашу роботу?
Звісно, сезон 2022 року вийшов неповноцінним, але минулий сезон дав нам можливість відновити сили та вивести виробництво на рівень, яким він був до повномасштабного вторгнення.
Попит на колекції FW 23/24 продемонстрував повну готовність людей до чогось нового, адже цього сезону він був найбільшим за всю історію існування бренду. Це дозволило нам випередити тренд та зацікавити людей вінтажним хутром і загальною ідеєю upcycle.
З якими труднощами довелося зустрітися? Як український споживач реагує на ваші шуби?
Оскільки тема хутра є доволі чутливою у суспільстві, ми стикалися з хейтом та негативними коментарями. Це зрозуміло, адже для багатьох людей сам факт носіння натуральних шуб не є гуманним та допустимим. Але люди, які розуміють концепцію бренду, усвідомлюють, що наша діяльність не пов’язана із жорстокістю і зосереджена лише на slow fashion. Ми єдині, хто працює з преміальним хутром, тому до нас звертається доволі вузька аудиторія, яка знає, за чим вона приходить.
Чим ви надихаєтесь і чому надаєте перевагу при виборі хутра?
Ми надихаємось естетикою 80-х, але полюбляємо розбавляти її сьогоденними акцентами. Не бачимо сенсу обмежувати себе в оверсайзі, джинсах та кедах. Такі комбінації завжди виглядають цікаво та багатогранно, їх хочеться роздивлятись. Багато хто вважає, що шуба зобов’язує, але це зовсім не так, саме тому ми стилізуємо фотосесії виробів під особисту естетику та настрої.
Ми працюємо із хутром норки, песця, соболя, рисі та оцелоту, адже якість — наше все. Перераховані види хутра відомі своїми зносостійкими та температурними властивостями, через що ми завжди впевнені у кінцевому результаті.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Сучасний маркетинг has no chill, як то кажуть. Все навколо спонукає до імпульсивного та регулярного споживання, адже одяг — це своєрідний невербальний спосіб спілкування між людьми. Попри це, fast fashion це зовсім не наша історія, тому ми свідомо відмовилися від реклами та будь-якого штучного просування. Кожна людина, яка знаходить наш бренд та наважується на замовлення, — має чіткі бажання та повне усвідомлення діяльності BAZHANE vintage.
Сама концепція вінтажу вже є доволі сильною мотивацією, адже це не тільки стильна, але й доволі нішева історія. Речі, які створювалися багато років назад, мали зовсім інакший рівень якості, ніж прослідковується зараз. Якщо аналізувати, ми лише даємо речам нове життя та дозволяємо іншим подивитися на них по-новому. Ніяких нових матеріалів, лише людські ресурси та одна спільна ідея.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Я є великим адептом вінтажу і всіляко уникаю активного споживання. Він дарує мені відчуття цінності та залученості до історії, через що в моєму гардеробі можна знайти багато речей з цього сегменту. Можу впевнено сказати, що ці речі я люблю особливо сильно та повертаюся до них знову і знову. Це справжні знахідки, які мають не лише ціну, але й цінність.
Читайте також: Sustainability Talk: український апсайкл-бренд Upslowuse
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Хотілося б позбавити світ від всього штучного та дешевого. Загалом — від мас-маркету, адже він повністю нівелює індивідуальність.
Кілограми цього пластику в першу чергу руйнують нашу планету, а разом із нею — стиль та фантазію. Як естету, мені важко спостерігати за нищівним впливом маркетингу та його наслідками, але все можна виправити, якщо поступово знижувати рівень консюмеризму.
Насправді, людині потрібно не так багато, головне усвідомити свою неповторність і бути прибічником якості, а не кількості.