Sustainability Talk: український сталий бренд дерев’яних прикрас Nuko
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainable Talk, який ми говоримо про свідоме споживання, і це чудова новина, адже українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. Тому ми хочемо познайомити вас з Nuko, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновниками бренду Дмитром та Іриною Козловськими.
Як народилась ідея створення бренду?
Як і всі ідеї, що мають на меті реалізацію творчого потенціалу, завжди живуть у вас, зріють, і нарешті, знаходять форму у якій вони проростають. Одного разу моя дружина, показала мені дерев’яний перстень і запитала чи міг би я для неї таке зробити. Я зрозумів, що це ідеальна форма для втілення. Оскільки я завжди любив працювати з деревом, особливо на фінальному етапі полірування, коли матеріал проявляє структуру набуваючи глянцю. До Дня народження дружини я виконав обіцянку і зробив перстень, але не один, а стільки їй було на той день років. Так у Ірини, напевно, і зародилась ідея створення бренду.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Якщо це дерево, то звичайно ми співпрацюємо з цехами по обробці екзотичних порід деревини. Ми заходимо у приміщення, де зберігаються відходи і годинами перебираємо обрізки, відбираємо необхідні шматки, простукуємо, щоб виявити тріщини. На початку нам навіть віддавали їх безкоштовно.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Для нас, насправді, це дуже просто. Перед покупкою будь якої речі, що нам необхідна для роботи, ми знайомимось повністю з процесом її створення. Виявляємо найбільш шкідливі етапи у виробництві і намагаємось їх уникнути. Вибором виробника або техніки виробництва. Головними критеріями є вторинна переробка або багаторазовість використання.
Якщо це неможливо, то намагаємось виготовити самі.
Читайте також: Колекція сонцезахисних окулярів із квітів від Ochis
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
На щастя, це не стало кризою для нас, адже відкрились нові горизонти продажів у Польщі. Люди більше почали цінувати нас, як відчизнчного виробника. Труднощі — це скоріше дедлайн та час. Багато поставок та речей, які ми мали замовити, постійно відкладались, тому створення нових виробів, які ми мали почати ще у травні, перенеслись на липень.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Хотіли б сказати що чудово, але на жаль, поки що це не так. Дуже часто у людей виникає запитання «а чому аксесуари дерев’яні?» і чому вони саме так виглядають та чому саме така їхня ціна. Ми розуміємою, що наші вироби дещо специфічні, але це не означає, що вони не повноцінні чи не продумані. Проте, у нас немає цілі подобатись всім, головне знайти «своїх особливих».
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Якщо двома словами, це «природні форми». Хтось називає ці форми неправильними. Для нас природна форма є і джерелом натхнення, і основним майстром, що створює вироби. Ми, наче підмайстри, легенько доробляємо, не намагаючись посягати на головний задум. Але до цього ми прийшли не одразу. Спочатку був підхід зробити ідеально правильну, симетричну форму у якій чітко бачилось уміння майстра. Але ця ідеальна правильність стала нагадувати заводські деталі. Так ми відмовились від циркуля і майже не використовуємо лінійку. Усе на око, на відчуття.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Насправді, концепція відповідального споживання не є основною у нашому бренді та житті. Ми не ставимо ціллю змінити найближчим часом життя людей у цей бік. Єдине, що ми можемо це бути скромним прикладом альтернативи бездумного кос‘юмеризму. І як каже мудрість «не тобі закінчити роботу, але і не в праві ти її полишити». Так і живем.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Так і міняється щодня. Для нас «зелена сторона» це спорт. Ми щоразу ставимо задачі, як ще можна зробити більш екологічну упаковку, виробництво. Звичайно це дуже ускладнює процес. Оскільки на розробку і виробництво, буває, йде часу не менше, ніж на сам виріб. Простіше і швидше звичайно купити усе готове. Але наш спорт не у цьому.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Прекрасна питання. Наша відповідь, це вид харчового продукту, який допоміг би відмовитись від убивства тварин в якості споживання