Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis
У межах редакційного Sustainable Talk, ми хочемо знайомити вас ще з одним сталим українським брендом. Ochis виготовляє окуляри з кави. Своїх героїв варто знати в обличчя, тому сьогодні говоримо із засновником бренду Максимом Гавриленко.
Як народилась ідея створення бренду?
Історія Ochis розпочалася ще у майстерні ремонту окулярів, де мої батьки рятували оправи усіх можливих брендів. Я допомагав їм, та ми разом на практиці винаходили свої особливі методи ремонту оптики. Природно, що після багатьох років роботи з різними матеріалами мені хотілося нарешті застосувати весь цей досвід у чомусь своєму, чого ще ніколи не робили до мене. Я загорівся ідеєю створити абсолютно нову альтернативу пластиковим окулярам та почав експериментувати з натуральними матеріалами, які б не забруднювали навколишнє середовище. Кава стала основним «кандидатом», але знадобилося понад 1000 пресованих кавових пластин, щоб удосконалити властивості нашого унікального матеріалу для оправ.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Ochis зроблені з переробленої кавової макухи, а в якості клею ми використовуємо біополімер на основі рослинних олій. Жодного пластику! Іноді додаємо до матеріалу льон, щоб створити орнамент на оправах, певний «черепаховий» ефект.
Використані залишки кави ми збираємо у місцевих київських кав’ярнях. Це означає, що наш матеріал — побічний продукт, який отримує нове життя в ролі окулярів, інакше його зазвичай просто викидають. Як бонус, у результаті наші окуляри дуже ніжно пахнуть кавою.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Все! Ми винайшли унікальний матеріал, який не передбачає викидів CO2, перевикористовує побічний продукт та є повністю органічним, біорозкладним, й абсолютно безпечним для навколишнього середовища. Також наші окуляри не містять продуктів тваринного походження.
Ми сортуємо сміття на виробництві та за можливості використовуємо матеріали повторно, поки вони ще мають користь. Усе це тому, що ми віримо у світ, де ви можете створювати інновації екологічно навіть у таких традиційних речах, як окуляри. Ми вважаємо, що віра і є тим найголовнішим, що дає змогу рухатися вперед, незважаючи на перешкоди (а їх багато на цьому шляху). Це мотивує намагатися бути sustainable в усьому, що ми робимо.
Як український споживач реагує на ваші sustainable окуляри?
На наші кавові окуляри зазвичай реагують здивовано та радісно, розповідають про нас друзям та колегам, дарують на згадку про Україну іноземцям. Інші бренди пропонують колаборації та співпрацю. Українці взагалі досить свідомі та готові активно долучатися до корисних ініціатив, підтримувати екологічні проєкти. Це дуже надихає! Ми бачимо тенденцію до зацікавленісті сталими технологіями та продуктами. В Україні вже формується широка екосистема свідомих бізнесів, і круто бути причетними до цих глобальних змін.
Чим ви надихаєтесь під час створення колекцій?
Глобально ми надихаємося природою, її формою та матеріалами. При цьому кожна колекція унікальна і різна. Перша була натхненна простотою та зрозумілими класичними формами, ми прагнули втілити знайомі усім дизайни в новому матеріалі. Друга колекція була натхненна легкістю, і в ній ми намагались досягти того, щоб окуляри були максимально універсальними, зручними та комфортними.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Відповідальне споживання – це просто нові звички, які потребують додаткової уваги. А в часи перенасичення контентом та інформацією в усіх випрацьовується хронічний брак уваги, перевтома. Тому тут найкраще працює саме власний приклад, взаємопідтримка. Також мотивують змінюватися такі локальні проєкти, як No Waste Ukraine, Anumo plastic, Ksenia Schnaider, bettter, RE-leaf PAPER, що роблять звичайні та доступні речі більш екологічними. Це – щось незвичне та унікальне, і за ними приємно слідкувати. Це такі проєкти, які хочеться підтримувати.
Читайте також: 8 свідомих подарунків для тих, хто відмовився від пластику
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Життя на «зеленій стороні» змінюється постійно, тому що воно стосується щоденних звичок: наші закупи стали більш свідомими, ми прагнемо мінімізувати використання та купівлю речей в цілому, сортуємо сміття та завдяки цьому отримуємо все більш глибоке розуміння екологічності. В рамках компанії ми намагаємося бути екологічними як у процесах виробництва (у нас немає викидів CO2 та мінімально витрачується вода), так і у використанні біовідходів, сортуванні. Навіть у спілкуванні всередині команди! Взагалі, це мотивує більш свідомо дивитися на свої звички та на світ навколо, уважніше ставитися до процесів, про які раніше взагалі не задумувалися.
Якби вам випала можливість розв’язувати глобальну проблему, то що б це було?
Ми би сфокусувалися на проблемі нестачі любові у людях, можливо, хотіли б змінювати свідомість та займатися просвітництвом. Доносити, що в добрі та любові набагато більше цінності, ніж у війнах та знищенні. Показувати своїм прикладом, що можливо створювати будь-що, але набагато приємніше робити це з добрими намірами.