Sustainability Talk: Український сталий бренд текстилю для дому та одягу з натурального льону Gnizdo
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainable Talk, який ми знову відновлюємо і це чудова новина, адже українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни, ми хочемо познайомити вас з Gnizdo, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Аргуновою Анастасією.
Чому бренд sustainable і хто вони такі: короткі відомості
- Бренд є локальним виробником та підтримуємо українських майстрів майстрів.
- Використовує тільки органічні та натуральні матеріали (льон та бавовна як основна тканина; дерево і мушля у гудзиках; картон та тканина в упаковці; перероблений та крафтовий папір у бірках).
- Шиє в Україні у місцевих крафтових кравчинь, підримуючи робочі місця, з дотриманням всіх безпечних норм та графіків.
- Має індивідуальний пошив: шиють, орієнтуючись на ваші мірки, незначна зміна стандартних моделей входить у вартість.
- Виготовляють під замовлення для кожного клієнта, тому не мають складу та зайвих речей, а з залишків тканини шиють свою упаковку.
- Створюють речі у мінімалістичному стилі поза модою та часом та упаковку, прибравши всі зайві елементи.
- Підтримують ідею slow fashion – скорочення кількості використовуваних речей та збільшення життєвого циклу одягу, адже натуральний та якісний текстиль та одяг прослужить набагато більше часу.
- Дають пожиттєву гарантію, дружать з клієнтом після покупки, відповідають на всі запитання або вирішують складнощі, які могли виникнути з речами у процесі використання.
- Популяризують український продукт, надихаються культурою та етнічними мотивами і втілюють їх у своїх виробах.
Як народилась ідея створення бренду?
Ринок постільної білизни у нашій країні був перевантажений кількістю, але не якістю. На полицях крамниць було легко знайти багато постільної білизни з Китаю, Туреччини, Європи та інших країн, рідше українського виробника. Але коло значно звужувалось в асортименті, коли ми питали про однотонні кольори або хоча б лаконічний дизайн, ще більше звужувалось, якщо запитували про абсолютно натуральний склад.
Виявилось, що знайти без проблем натуральну постільну білизну однотонну за кольором, а ще й українського виробника — практично неможливо. Звичайно ж, єврейські крамниці радували своїми варіантами, але хотілось розширити наш власний ринок лаконічністю. Тому ми почали думати над тією постільною білизною, яку б купили самі за всіма критеріями. І так ми розуміли, що буде не просто, адже згідно опитуванням та існуючому асортименту, наш товар не був би скажено популярним.
Ми знали, що будемо створювати не мас-маркет, а нішевий продукт і обов’язково знайдемо свого клієнта. З ідеї просто натуральної білизни ми залишили тільки лляну, бо, вивчивши властивості та якості льону, одностайно сказали — ЛЬОН! Згодом, ми почали додавати столовий текстиль та одяг, але з самого початку ми визначились, що буде лише натуральний склад і він має бути у всьому — упаковці, фурнітурі та самих виробах.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Ми використовуємо натуральний льон та бавовну, яка відповідає всім Європейським сертифікаціям, яку закупаємо у наших постачальників в Україні. Для упаковки ми використовуємо залишки основної тканини, таким чином мінімалізуючи відходи.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Ціноформування та донесення концепції до споживача. Багато людей звикли до масмаркетів, які часто за складом та процесами виготовлення є шкідливими, люди люблять швидку моду за дешевизну та можливість часто змінювати речі, але ми виступаємо за якість, а не кількість. Ми підтримуємо ідею slow fashion – скорочення кількості використовуваних речей та збільшення життєвого циклу одягу, адже натуральний та якісний текстиль та одяг прослужить набагато більше часу. Головне, пояснити клієнту, чому він має сплатити більше за наш виріб і донести цінність локального та натурального продукту.
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Як і для всіх, війна застала нас зненацька. Наші швачки роз‘їхалися по різним куточкам, склади з тканиною зачинились, клієнти не отримали свої замовлення, які стояли у черзі. Спочатку ми просто не знали, що робити. Але перечекавши кілька тижнів, вирішили відновити роботу і спробувати реорганізувати виробництво. Мали невеликий об’єм тканин у запасі, знайшли швачок у безпечних регіонах, зробили англомовні версії сайту та таргет на Європу, даючи змогу підтримати нашу команду, зберегти бренд та відправляючи % з замовлень на гуманітарні потреби до Харкова. Це частково спрацювало, а потім і склади з тканою почали працювати і на наше здивування, замовлень з України було набагато більше, це було надзвичайно приємно!
Читайте також: Sustainability Talk: Український сталий бренд кераміки Here & Now
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
З самого початку створення бренду ми визначились з тканиною і працювали лише з льоном та бавовною, створюючи лише окремі спільні проекти або зміну колекції за сезонами. Але мусимо сказати, що є великий прогрес на внутрішньому ринку у споживачів лояльності та довіри до локальних брендів і натуральних виробів. Все більше свідомих людей, які поділяють концепцію sustainable і, замовивши один раз, повертаються до нас знову та до брендів зі схожими цінностями. Ми точно знаємо, що наш клієнт — це наш друг! Нам важливо не продати річ один раз, нам важливо знайти однодумців та підтримувати з ними гарні відносини і поділяти цінності. Якщо ми хоча б одним замовленням змінили відношення до ідеї slow fashion або до цінності натуральних матеріалів, ми все робимо правильно!
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Gnizdo — це про Україну, з самого початку. У самій назві є вся філософія. Ми багато подорожуємо країною, закохуємся у людей, які втілюють власні ідеї у туризмі, культурі, одязі попри всі обставини. Наше нескінченне натхнення — наша культура, пейзажі, надзвичайні люди та лаконічність, в якій можна це передати.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?
Ми живемо в епоху fast world. Якщо раніше люди мали менше, проте якісніше, цінували це, то зараз все можна швидко купити, замінити, замовити, тому і відношення до всього набагато простіше. Світ переповнений товаром, який не завжди нам потрібен, потужний маркетинг щодня продає нам тисячі товарів, але з цього ми цінуємо лише одиниці, справді необхідних та вартих того. Тому, відповідальне споживання потребує осмислення звичок, часу на перебудову життя, свідомості у підходах до щоденних ритуалів. Треба замислюватися кожного разу, коли щось купуєш або робиш. Набагато легше купити воду у пляшці, ніж носити з собою пляшку, наприклад. Зручних та дешевих товарів більше, вони всюди, тому не замислюючись ми їх використовуємо. Але нам потрібно все більше віддавати перевагу якості життя та свідомості у всьому. Ми вже активно рухаємось у цьому напрямку і це чудово!
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Так! Звісно ж ми як і більшість людей живемо звичайним життям без фанатизму, але дізнавшись і вивчаючи багато інформації щодо еко теми, хочеться все більше бути «людиною» у справжньому сенсі цього слова. Зайвий раз можна обійтись без поліетилену або донести маленькі ідеї комусь непомітно, просто подарувавши йому шопер. Навіть такими мікро діями ми можемо потрошки робити краще для всіх.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
На тлі існуючої війни, у голову приходить тільки одне — щоб світ нарешті перестав мірятися зброєю і інноваціями у воєнній сфері. Знаєте, у бізнесі останнім часом модна тенденція — не конкуренція, а колаборація. Так, ось якщо б країни світу почали об’єднуватися задля результатів у медицині, інноваціях, екології та інших важливих сфер життя — думаю, наша планета сказала б нам «дякую». Це, утопія, але ми ж ідемо до свідомості, а без наївності та мрій життя було б прісне