Закрити
UA
Мода

Sustainability Talk: український свідомий бренд Vasilega

Поділись:

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Vasilega адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Катериною Василегою.

Фото: Ілюхіна Анна

Як народилась ідея створення бренду?

Шлях дизайнерки і засновниці бренда Катерини Василеги був свідомим від початку: «Ще у ранньому віці я обрала сферу моди і дизайн одягу і почала вибудовувати шлях до здійснення задуманого плану. Спочатку це була художня школа і професійно-технічне училище, а потім університет мистецтв. Протягом навчання переді мною ставало питання, як створити бренд одягу, який би реалізовував творчий потенціал, але при цьому звертав би увагу до важливих проблем довкілля, і був би відповідальним і свідомим у виробництві.

Так, темою мого дипломного проекту стала: стійка мода та проблема знебарвлення коралового рифу. Дослідивши дану тему, я створила свою першу колекцію одягу «bleached reef», з якою брала участь у всеукраїнському конкурсі «Погляд у майбутнє» в рамках Ukrainian fashion week (2020 рік), де посіла 2-ге місце, так і народився бренд. Поступово і свідомо.»

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Тканини ми обираємо на італійських стоках, що гарантує високу якість сировини.

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Локальне виробництво. Ми не виробляємо одяг великими партіями наперед, а працюємо тільки під замовлення, тим самим ми не витрачаємо ресурси коли для цього немає потреби. Кольорова гамма спокійних і природніх відтінків, не включає в себе чорний і яскраві кольори, що мінімізує токсичність матеріалів.

Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Колекцію «86» ми випустили на початку лютого у рамках проекту Epson Digital Fashion Lab на Ukrainian Fashion Week, після повномасштабного вторгнення росії на територію України, бренд призупинив свою діяльність, а дизайнерка, разом зі своїми колегами зайнялася виробництвом плитоносок для військових лікарів на волонтерських засадах. Згодом, коли запит на жилети зник, постало питання про релокацю і оптимізацію виробництва. Із початком 2023-го року ми повноцінно відновили свою роботу, відтепер можна замовити речі з капсули «86».

Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?

Перша колекція, «bleached reef», була натхненна глобальною проблемою знебарвлення коралів, через забруднення океанів та глобальне потепління. У наступній колекції «86», дизайнерка розглядає аварію на Чорнобильській АЕС у 1986 р. через призму проблем сучасного суспільства. 26 квітня, точка на лінії часу, яка перевернула уявлення про світ, показала його крихкість та незахищеність. В ідеї колекції тісно переплітаються поняття тимчасового та вічного.

Принти виконані дизайнеркою на основі фотографій Чорнобильської АЕС після катастрофи. Катерина сміливо обігрує цю тему, обираючи основними кольорами білий і чорнильно- синій, втілюючи ідею тимчасовості в техніці скетчів. У принтах отримали відображення зорові ілюзії, як символ різкої деформації світу.

Читайте також:  Sustainability Talk: український свідомий бренд капелюхів Kazvan.Hats

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

 Катерина впевнена, що сучасна жінка розуміє та усвідомлює кожну дію, відчуває свою відповідальність по відношенню до соціуму та навколишнього середовища. Для того аби мотивувати споживача слідувати сталій моді, треба власним прикладом показувати її важливість і переваги як для себе, так і для планети.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Очищення океану від сміття і його переробка.