Sustainable Talk: Український сталий бренд NONAMEBRAND
В рамках редакційного Sustainable Talk, ми будем знайомити вас ще з одним сталим українським брендом одягу, адже своїх героїв варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницями бренду NONAMEBRAND — Забудською Марією та Холковською Міленою.
Як народилась ідея створення бренду?
Ми дружимо ще з раннього віку — вже майже 26 років. Виходить, що ми вже не просто друзі, а справжня сім’я. Ще з малечку наші мами брали нас з собою в Second Hand і для нас це завжди було справжнім святом, морем пригод та веселощів. Це й стало нашим стимулом заснувати бренд.
В 2018 році нам прийшла ідея створювати готові образи з якісного вінтажного одягу, з якого можна було б легко збирати капсули. Одна з головних ідей полягала в тому, щоб люди менше слідували трендам, а більше вивчали себе, шукали особистий стиль, дивилися на світ ширше та глибше.
Нам дуже хотілось розкрити потенціал чудових, якісних речей, які всі вже давно списали, і котрі, в кінець кінців, потрапляють на звалище, а це дуже сумно.
Більше року ми створювали тотал луки. Всі вони без ярликів та без назв, щоб підкреслити філософію нашого бренду. За цей час ми стали більше вивчати тему апсайклігну та його вплив на екологію, а також теми справедливої торгівлі та швидкої моди. Це надихнуло нас на створення вже унікальних дизайнерських виробів з вже існуючих матеріалів. Так все й закрутилось.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
У світі існує величезна кількість «dead stocks», а саме секонд хендів та вінтажних ринків, тому без сировини ми точно не залишимось. Зараз ми співпрацюємо з Італією та отримуємо більшу частину матеріалів звідти. За час роботи бренду, наша команда навчилась визначати по-справжньому якісні та варті уваги речі. Їх цінність в тому, що створені вони з дуже якісних матеріалів, які пройшли перевірку часом. Також архітектура, крій та силует виробу на високому рівні — нам завжди цікаво працювати з такою сировиною.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Бути чесним на кожному етапі виробництва. Відповідати заявленим цілям, а не тільки робити вигляд, тому що це актуально сьогодні.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
За останні три роки ситуація дуже змінилась і тенденція рухається в позитивному напрямку. Для нашої спільноти ідея «свідоме споживання» поки дуже свіже та, скоріш за все, людей чіпляє незвичний дизайн, а вже потім, те як була створена ця річ і скільки ресурсів було збережено. Нам здається, що український споживач ще поки звикає.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
В основному, ми працюємо в техніці zero waste і деконструтивізм, тому нас надихають форми, з якими ми зіштовхуємось. Одне з найголовніших правил — «Ніяких правил» та «А що, якщо…». Це як гра з уявою, коли ти дивишся на предмети, а тобі потрібно вигадати їм зовсім нове застосування. Завжди спрацьовує!
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?
Думаємо, що все починається з культури. Справа навіть не втому, що люди не хочуть — вони не знають як. Люди не поінформовані й їм не вистачає досвіду та знань відносно цієї теми. Сьогодні людей весь час стимулюють до непотрібних їм речей, тому потрібні конкретні умови. Наприклад, в Черкасах немає жодної сортувальної станції. Все відсортоване сміття потрібно везти в Київ, а цим будуть займатись лише одиниці.
Стосовно мотивації, то все починається з нас і важливо самому бути прикладом. Якщо ві будете сортувати сміття — ваші друзі точно спитають для чого ви це робите, а ви з любов’ю їм розповісте та поясните. Таким чином, і вони захочуть робити щось корисне.
Читайте також: Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Дуже. Можна з впевненістю сказати, що наше життя більше не буде таким, як раніше. Повністю змінилось відношення до споживання всього. Сильно розвинулося відчуття міри та розуміння, що тобі дійсно треба і чи потрібно взагалі.
Весь час з’являється багато нової, цікавої та жахливої інформації про те, що зараз відбувається з нашою планетою, тому не помічати цього просто неможливо. Хочеться цим ділитись і робити все, щоб якумога більше людей прокинулось.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Надвиробництво та надмірне споживання. Надвиробництво — це біч сучасності. Люди не можуть зупинитись, та й ніхто не хоче цього робити, адже це чиїсь гроші. Надвиробництво виснажує Землю, зменшує нашу здатність до руху та сильно розслаблює. Нам потрібно набагато менше всього. Заміна понять та цінностей створили «мильну бульбашку» щастя від придбання чогось «дуже важливого» та «нового».