Тренди по догляду за шкірою, на які треба звернути увагу у 2023 році
Разом з Наталією Деркач, кандидатом медичних наук і засновницею швейцарського бренду INSTYTUTUM розібрались зі світовими трендами у догляді за шкірою, на які треба звернути увагу у 2023 році.
Категорія догляду за шкірою росте швидше, ніж будь-який інший сегмент ринку б‘юті. Якщо ще 10 років тому більшу увагу приділяли салонним процедурам, то зараз в тренді професійний догляд вдома, і це підтверджують навіть соцмережі: в TikTok один тільки хештег #skincare (під яким постять огляди продуктів та домашні рутини) налічує вже більше 150 мільярдів переглядів. Експерти припускають, що попит на домашній догляд продовжить зростати і залишиться високим у найближчі 5 років. Всередині категорії також є свої тенденції, які ми відстежуємо та враховуємо при розробці продуктів INSTYTUTUM.
СКІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ДОГЛЯД
Скінтелектуали – субкультура, яка вже років десять розвивається в Америці та на прогресивних ринках. Це освічені споживачі, які добре орієнтуються у компонентах, концентраціях, знають, як читати етикетки та обирають ефективну косметику. Вони шукають ефективні та клінічно перевірені продукти, щоб додати їх до свого щоденного догляду.
По суті, ця субкультура з’явилась як відповідь на ситуацію, що була нормою індустрії довгий час: вважалося, що працюють лише салонні процедури та професійні лінійки, спробувати які можна в кабінеті косметолога. Для домашнього догляду бренди намагалися схитрувати: брали відомий компонент, який вже зарекомендував себе, додавали мінімальну концентрацію і писали на упаковці, великими літерами, наприклад, “з вітаміном С”. Починаєш розбиратися – а там мінімальна концентрація та неефективна форма (аскорбінова кислота замість справді ефективного жиророзчинного THD). Такий продукт не давав результатів навіть за умови високої ціни.
Скінтелектуали змінили ситуацію, вимагаючи чітких клеймів, прозорих етикеток (clear labels) та формул, які дійсно працюють. Саме завдяки їм такої популярності набув science-based skincare.
SCIENCE-BASED SKINCARE
Категорія science-based skincare зараз активно розвивається в Америці, і експерти впевнені, що за нею майбутнє індустрії. Ця “категорія” поєднує засоби для догляду за шкірою, які містять активні компоненти з клінічно доведеною ефективністю у високих концентраціях — вітамін С THD, AHA та BHA-кислоти, гранактивний ретиноїд, ніацинамід, пептиди, стовбурові клітини рослин, мультимолекулярну гіалуронову кислоту тощо. Завдяки новітній технології інкапсуляції компонентів, вони тепер можуть проникати в глибокі шари шкіри, і м’яко трансформувати її з середини.
Скінтелектуальне ком’юніті росте з кожним роком. Вони цікавляться наукою про здоров’я шкіри, шукають доказові і обґрунтовані рішення. Адже тільки так можна бути впевненим, що вибираєш ефективні продукти, орієнтовані на результат.
CLEAN BEAUTY
Також росте попит на “натуральні продукти”. Проте саме це поняття – про все і ні про що одночасно. Тренд на “натуральне” скоріше відображає ріст нашої занепокоєності з приводу безпечності тих компонентів, які ми наносимо на себе – а це в середньому 9 продуктів, або 126 інгредієнтів щодня. Тож, насправді всі хочуть класні результати для своєї шкіри, але без негативних наслідків. І ось тут треба розібратись детальніше.
Насправді “натуральний” далеко не завжди означає “безпечний”. Поняття «натуральності» взагалі не підлягає регуляториці, отже, немає чітких критеріїв, і будь-який бренд може використовувати клейм «натуральний» на етикетці, якщо захоче. Що зовсім не завадить йому до того ж складу додати токсичні компоненти, щоб, наприклад, продовжити термін зберігання. Загалом же натуральні інгредієнти мають короткий термін придатності та в чистому вигляді або просто не здатні проникнути через захисний бар’єр шкіри – або навіть можуть пошкодити його. Отже будь-які компоненти природного походження все одно мають бути стабілізовані та посилені за рахунок науки і технологій.
Зазвичай, коли кажуть «натуральний», мають на увазі косметику, в якій відсутні токсичні компоненти, які здатні негативно впливати на здоров’я людини. Таку косметику правильніше називати чистою (clean).
На жаль, і досі часта ситуація – коли у складі дуже дорогих продуктів від преміальних брендів на першому місці (після води) стоять токсичні компоненти, які можуть викликати алергічні реакції, гормональні порушення і навіть захворювання.
Найтоксичніші ми в INSTYTUTUM називаємо «стоп-3» і назавжди відмовилися від їхнього використання в наших продуктах:
- Мінеральні олії – продукт нафтопереробки, який пошкоджує захисний бар’єр шкіри, але коштує недорого та дає ефект поверхневого натягнення шкіри, який помилково сприймають як ліфтинг. На етикетці можуть бути позначені як: mineral oil, liquid paraffin (рідкий парафін), paraffin oil і paraffinum liquidum (парафінова олія), petrolatum liquid і petroleum oil (рідкий вазелін), white mineral oil (біле мінеральне масло).
- Парабени – консерванти, які продовжують термін придатності косметики. На етикетці можуть бути позначені як: Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben, Isopropylparaben. Але крім цього існує ще близько 40 «прихованих» найменувань парабенів (наприклад, бензойна кислота). Тому обов’язково слідкуйте, щоб на етикетці продукту була позначка “без парабенів”.
- Сульфати – поверхнево-активні речовини, які додають в засоби для вмивання, щоб вони пінились, а в креми і сироватки – для створення ефекту поверхневого ліфтингу (як і мінеральні олії). Сульфати шкодять шкірі, провокують трансдермальну втрату вологи, подразнення і сухість.
Я дуже раджу всім, хто хоче мати здорову шкіру, вибирати продукти з позначкою clean.
SKINIMALISM
Ринок skincare наразі перенасичений лінійками продуктів. Багатоетапний догляд (10-11 етапів) з монопродуктами шкодить екології, а неправильне поєднання компонентів — шкірі. За статистикою Zero Waste Week, щорічно компанії виробляють 120 мільярдів упаковок продуктів, більшість з яких не переробляються. Почергове нанесення окремих інгредієнтів в різних продуктах (наприклад, ніацинамід, пептиди, вітамін С) призводить до того, що ми купуємо і викидаємо втричі більше пластика.
При цьому один мультифункціональний продукт може замінити 3-5 монопродуктів. Мультифункціональні формули ретельно проробляються і тестуються на сумісність компонентів і збалансованість складу. Вони не шкодять шкірі, а також цей підхід — екологічніший. Такі продукти зменшують плутанину, що саме потрібно наносити і мінімізують негативні наслідки для шкіри, тому що їхній склад вже збалансований, компоненти не конфліктують між собою і прекрасно працюють в комплексі, вирішуючи максимум проблем шкіри одночасно.
Скінімалізм якраз про те, щоб вибирати якість, а не кількість.
ПОДВІЙНЕ ЗВОЛОЖЕННЯ
Зволожуючі компоненти діляться на два типи: гідратори (hydrating) і оклюзиви (moisturizing), і обирати варто ті, які їх поєднують.
Продукти з позначкою hydrating вбирають вологу з повітря, насичують нею клітини шкіри. А також зв’язують її у глибоких шарах шкіри та утримують всередині. За допомогою hydrating продуктів шкіра знову стане щільною і пружною. Найпопулярніший компонент для цього – гіалуронова кислота.
Moisturizer’и завжди щільніші, містять ліпіди та кераміди, вони покликані “запечатувати” вологу, створювати повітропроникну захисну плівку, що перешкоджає випаровуванню вологи. Moisturizer’и застосовують в першу чергу для того, щоб зробити поверхню шкіри більш м’якою, гладенькою і однорідною.
Тож при виборі зволожувального крему, зважайте на те, щоб вони були одночасно hydrating та moisturizing. У нас в INSTYTUTUM – саме такі.
ANTI-POLLUTION SKINCARE
Кожен день наша шкіра піддається негативному впливу забрудненого навколишнього середовища. Результатом систематичного контакту з поллютантами можуть стати запалення і загострення акне, сухість і чутливість, гіперпігментація, втрата еластичності, розширені пори та передчасне старіння шкіри.
Ключовими в anti-pollution догляді є якісне очищення, підтримання здорового захисного бар’єру шкіри, створення додаткового захисного шару і боротьба з оксидативним стресом. З цими завданнями справляються активи- антиполютанти. AHA і BHA кислоти проникають глибоко в пори і очищають їх від забруднень, антиоксиданти — вітаміни С і Е відновлюють клітини від оксидативного стресу і попереджають фотостаріння. Полісахариди створюють додатковий захисний шар на шкірі і підтримують бар’єрну функцію шкіри.
А пробіотики підтримують здоровий мікробіом шкіри, що також позитивно впливає на захисний бар’єр.
NO MAKEUP GLOWING SKIN
Щільні матуючі тональні засоби — вчорашній день. Сьогодні шкіра повинна виглядати так, ніби ви тільки вийшли з води — чистою, гладкою, вологою і сяючою. У цього тренду безліч назв – dolphin skin, glass skin, glazed donut skin — але ідея однакова.
Тренд на шкіру «як у дельфіна» прийшов до нас від візажиста Кендалл Дженнер, Кім Кардаш’ян та Хейлі Бібер – Мері Філліпс, і вже не перший рік йому слідують всі голівудські зірки та it-girls.
Хороша новина в тому, що цього ефекту можна досягти взагалі без косметики, за допомогою двох простих кроків:
- м’якої регулярної ексфоліації, завдяки якій ви вирівняєте тон і текстуру, “очистите” шкіру від змертвілих клітин та запустите процеси оновлення клітин;
- додавання в щоденну рутину зволожуючих продуктів з вітаміном С. Цей компонент відомий своїми освітлюючими властивостями та здатністю надавати шкірі м’якого здорового блиску. Тут, звичайно, не можу не згадати, що у нас в INSTYTUTUM під цей тренд є ідеальний продукт – зволожуючий крем C-Illuminating з ефектом сяйва.
При цьому важливо зберігати натуральну природну текстуру шкіри та забути про пудру! Максимум – матуючі серветки, якщо вам зовсім некомфортно. Шкіра буде краще дихати, і виглядає це дуже здорово. Така натуральність – дійсно тренд.
Читайте також: ЯК ПОВТОРИТИ МАКІЯЖ З ПОКАЗУ CHANEL: ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ