Edit page title Дарія Шаповалова: про українську моду, майбутнє та технології
Edit meta description Українська модна індустрія активно розвивається, але для стрімкого кроку вперед їй не вистачає кількох штрихів. Ми поговорили на цю ті

Close edit interface
UA
RU

Дарія Шаповалова: про українську моду, майбутнє та технології

Редагувати переклад

Українська модна індустрія активно розвивається, але для стрімкого кроку вперед їй не вистачає кількох штрихів. Ми поговорили на цю тему з Дарією Шаповаловою - засновницею Mersedes-Benz Kiev Fashion Week і Kiev Fashion Technology Forum - і з'ясували, в якому напрямку варто рухатися молодим дизайнерам, чому мода і технології нерозривно пов'язані і чого очікувати від ринку онлайн-рітейлу. час.

Дарія Шаповалова

Про українську фешн-індустрію

Оскільки ми єдині в країні, хто займається експортом українських дизайнерів – через наше паризьке агентство та шоурум More Dash, я можу констатувати зростання продажів у 20-30% щосезонно. Це чудовий результат. Цього року відкрився ЦУМ і, незважаючи на плаваючий графік відкриття, проект значно і позитивно вплине на ритейл в Україні. Vogue змінив власника та головного редактора, до зміни власника готуються інші модні журнали – загалом цей рік був дуже складним, але загалом позитивним для локальної модної індустрії.

Якщо говорити про Україну, у фешн-індустрії все зростає та розвивається. У світі немає якогось нищівного зростання продажів. І це нормально, враховуючи, наскільки це є високо конкурентним ринком. Тим більше, що ми живемо в епоху over consumption. Подивіться на такі проекти як стиліст-чат бот Epytom, який вчить нас складати гардероб із 40 найпотрібніших речей. Цей проект створила моя подруга, яка живе в Сан-Франциско, - вона, як і багато моїх друзів, впевнена, що одягу в нас достатньо. У ситуації, коли мільйони хочуть витрачати гроші на гаджети, знання та подорожі, одяг стає продавати все складніше.

Дарія Шаповалова

Про молодих українських дизайнерів

Відкриттям року я вважаю бренд Marianna Senchina. Дизайнер братиме участь у одній дуже важливій світовій ініціативі вже у лютому. Крім того, вона вже підтвердила продаж у більш ніж п'яти статусних закордонних рітейлерах. Маріанна досить недавно почала, тому це відмінний результат.

Загалом молодим українським дизайнерам пробитися на ринок не складно, якщо робити якісний, зрозумілий продукт з адекватною ціною. Ринок в Україні великий та чуйний. Головне – чудово знати, що і кому продавати, що робити, як налагодити виробництво, канали продажів, потоваришувати з пресою, знайти своїх перших баєрів та supporters. У нас, до речі, все більше дизайнерів почали насамперед думати не про речі, а про те, як побудувати бренд, бізнес. Це правильно. І до речі, у нашому Kiev Fashion Institute найпопулярніший курс - саме бізнес, а це багато про що говорить.

Про Fashion Technology Forum

За кілька днів у Києві відбудеться перший Міжнародний форум індустрії моди та нових інформаційних технологій. Це тренд і я не хочу, щоб українська модна індустрія відставала. Технології та мода дуже активно взаємодіють у світі, а в Україні – ні. Моє завдання – це виправити, розповісти модному ком'юніті про те, як вони можуть підвищити продаж за рахунок правильного використання технологій. Раніше всі мріяли продавати приватним клієнтам, потім завдяки нам зрозуміли, що головне – це баєри великих магазинів, а тепер я хочу прищепити кожному дизайнеру те, що мають бути грамотно працюючі інтернет-магазини. Та й не лише магазини – подивіться, скільки існує цікавих технологічних рішень, як розвивається ринок та як сильно ми відстали.

Дарія Шаповалова

Про моду та технології

На перетині різних сфер часто з'являються унікальні проекти. Так сталося з фешном та технологіями. Згадаймо, наприклад, Net-A-Porter. Це теж свого роду проект на стику моди та технологій: хто 15 років тому думав, що ми купуватимемо одяг онлайн. А тепер ми купуємо її не просто онлайн, а ще й зі смартфона. А що вже казати про технологічні інновації у тканинах – там же можна робити дивовижні речі!

Всі зміни в моді надалі стосуватимуться технологій. Я відчуваю, на нас чекає час сильних змін. Тому наше завдання – встигнути за ними, а отже, потрібно першими знати про тренди. Саме про них говоритимуть багато речників майбутнього Міжнародного форуму індустрії моди та нових інформаційних технологій.

Про майбутнє електронної комерції та рітейлу

На мій погляд, майбутнє – у здоровій взаємодії онлайн та офлайн, так само як і в медіа. Журнали не зникнуть – просто зміниться стиль подачі, зменшаться їхні тиражі в офлайн, але збільшиться охоплення у соціальних мережах та Інтернеті. Так відбуватиметься і в торгівлі: змінюватимуться тренди, але сутність залишиться тією ж.

Статті на тему
Куди піти: перший міжнародний форум Kiev Fashion Technology Forum
Вечірка у київському бутіку Dolce & Gabbana
Тиждень моди у Мілані: українські дизайнери у списку найкращих зі Східної Європи

Фото: Анна Сандул

Статті на тему