UA
RU

Реакція fashion-ком'юніті на війну в Україні

Редагувати переклад
Fashion-журналістка та колумністка Marie Claire Ukraine Ксенія Ковальова
 про реакцію fashion-ком'юніті на війну в Україні.

Карл Лагерфельд

Триває тиждень моди у Парижі. У 2022 році дизайнери вибрали головною темою тижня людину та людську працю. З настанням метаверсу дуже важливо було б наголосити, наскільки дорогоцінним є ручне виробництво та предмети одягу, пошиті людьми. Як і сама людина, чиє бачення, чия ментальність придає виробу сенсу. Якби арт-директори тільки могли собі уявити, наскільки «гуманістичний» посил показів буде відповідати трагічним новинам лютого-марта 2022 року.

24.02 Російська Федерація розпочала військові дії проти України. Ведення війни проти всіх правил воєнної години, геноцид місцевого населення та пропаганда — дивлячись на все це весь світ почав швидко реагувати, вводячи санкції та закриваючи постачання товарів для російського ринку. Індустрія моди відгукнулася на найжахливіші події першою.

Реакція fashion-ком'юніті на війну в Україні-Фото 2

Майже одразу після початку війни про свою позицію на підтримку України заявили Balenciaga — вони повністю очистили свій Instagram-аккаунт, залишивши лише фотографію прапора України у стрічці. Бренд заявив про рішучі наміри поширювати інформацію про те, що відбувається в Україні, через власні сторінки в соціальних мережах. Більше того, як і решта членів Kering, Balenciaga заявили про фінансування на підтримку біженців, які були змушені залишити країну. GUCCI, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Saint Laurent вже виділили кошти на UNHCR, а також зробили окремі внески до фондів гуманітарної допомоги. Valentino виділили на допомогу українцям 500 тисяч євро. Таку саму суму пожертвували біженцям GUCCI. Talbots поставили понад 8000 посилок із взуттям для мирного населення в Україні в рамках гуманітарної підтримки. Armani провели показ у цілковитій тиші, коментуючи це «бажанням висловити підтримку та шанування українського народу в ці важкі години». Не залишилися осторонь і Only The Brave Foundation (серед яких Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor&Rolf, Amiri, Jil Sander), які також фінансово підтримують біженців з України та допомагають їм розпочати нову життя в Європі. Деякі ж запровадили власні санкції проти Росії. ASOS, H&M, Nike, Nannushka, Net-a-Porter та Puma зупиняють всі поставки до РФ. Глобально до вирішення питання підійшли LVMH, які розпочали активну підтримку 150 українських співробітників.

Керрінг

Війна в Україні стала потужним ударом у світі моди не лише в етичному та моральному аспектах, а й, звичайно ж, у плані економіки. Росія та Україна становили сумарно 5% загального ринку споживачів luxury goods&items, серед яких 2% замикала на собі Україна. Тепер же, під час економічних труднощів у країні, спричинених війною, Fashion-індустрія зазнає суттєвих фінансових втрат. Як коментують у Європейському Союзі, санкції проти Росії також наносять удару по Європейській економіці, але при цьому залишатися безуважними в цей час просто не є можливим.

Ізабель Марант

Дизайнерка Ізабель Марант підтримала Україну заявою на офіційній сторінці бренду в Інстаграм

Крім брендів, будинків мод та економістів, нашу країну в цій війні підтримує весь арт та медіа-простір Європи та світу. Christopher Kane, Nick Knight, а також баєри Browns, Dower Street Market та редактори ID, Dazed, The Face попросили всіх, навіть глухонімих, брати активну долю і підтримати Україну в ці години. Звичайно не можна забувати і про знаменитостей і моделей, які регулярно висловлюють підтримку жителям України — як тим, хто залишився в улюблених містах та рідній країні, так і тим, хто був змушений залишити будинок через бойові дії. Серед тих, хто відкрито та активно реагує на події в Україні: Kanye West, Demna, Елтон Джон, Анджеліна Джолі, Мадонна, Стівен Кінг, Дженіфер Еністон, Кайлі Дженнер та Зендая.

Баленсіага

Звичайно ж, українські дизайнери не залишаються осторонь і ведуть активну війну в інформаційному та медіа-просторі. DRESSX випустили діджитал-плаття у жовто-синіх тонах, щоб українці могли побачити у соціальних мережах як їх підтримує весь світ. Ienki Ienki, Sofiya Kvasha, Sleeper, Ruslan Baginsky, Ksenia Shnaider, як і всі представники світу мистецтва та моди в Україні, кинули всі сили на те, щоб підтримати українців у ці важкі години. Київ завжди був найважливішим центром світу моди. Сюди прилітали дизайнери та баєри на Ukrainian Fashion Week. Тут було зосередження культури та автентичності української моди нового покоління. Моди усвідомленої та відмінної своїм культурним кодом. Знаючи все це і бачачи, які роботи, яку естетику несли у світ українські дизайнери, кожен, по всій Земній кулі, від невеликої лавки дизайнера-початківця до мас-маркету, ставши на підтримку нашої країни в цій безжальній війні, в якій ми обов'язкові обов'язково переможемо.

Автор: Ксенія Ковальова

#ВсеБудеУкраїна!

Фото: офіційна Інстаграм сторінка @isabelmarant, @balenciaga, @kering_official, @milanfashionweek, @karllagerfeld

Читайте також: АРТ-ТИЛ: СУЧАСНІ УКРАЇНСЬКІ МИТЦІ ПРО ВІЙНУ З РОСІЄЮ

 

Статті на тему