UA
RU

Історія успіху: взуття Crocs

Редагувати переклад

За часів, коли стартапи витають у повітрі, дуже важливо не лише згенерувати ідею, а й дати їй гідне втілення. У трьох друзів з американського штату Колорадо Скотта Сіманса, Ліндона Хенсона та Джорджа Бодекера мл. це вийшло, причому ще до того, як такі товариські бізнеси стали мейнстрімом. На зорі «нульових» вони були дуже захоплені вітрильним спортом і в певний момент зрозуміли, що єдине, що заважає їхній абсолютній радості від виходу в море, це відсутність правильного взуття. Топсайдери, звичайно, хороші, але від вологи не рятують та й залишають сліди на палубі. Подумавши між своїми виходами до великої води, вони вирішили вигадати таке взуття самі. Почали з матеріалу: друзі знайшли канадську компанію, яка виробляла унікальний полімер на основі спіненої смоли. Він був напрочуд міцним і водночас м'яким і легким, тому, не роздумуючи надто довго, хлопці придбали права на цей матеріал і розпочали тестове виробництво взуття. Перша пара створена Бодекером мл. і компанією в 2002 році, у профіль дуже скидалася на мордочку крокодила, тому компанію було вирішено назвати Crocs, а запатентований матеріал – Croslite.

kroksy

Перша партія "кроксів" (модель Beach) складалася всього з 200 пар і була представлена ​​на спеціалізованій човновій виставці. Розкуштувавши всі принади тапок, які не ковзають і не доставляють ногам ніякого дискомфорту, відвідувачі виставки розібрали новинку буквально за кілька годин, а троє друзів-винахідників зрозуміли, що попит породжує пропозицію, і вирішили не гаяти. Вже в 2004 році Crocs купили канадську компанію, яка виробляла цей матеріал, і почали активно позиціонувати ці сабо як повсякденне взуття для всієї родини.

employee_clog1

Успіх не забарився: «сарафанне радіо» і грамотний маркетинг працювали на відмінно, і люди стали купувати «крокси» для прогулянок або навіть для роботи. Будучи компанією з американського континенту, Crocs досить швидко завоювали Європу: вже в 2005 році вони вийшли на цей ринок і відкрили у Роттердамі величезний термінал, що забезпечує зручним взуттям десятки європейських країн. Вже після цього Crocs цілком могли б зупинитися та спочивати на лаврах. Але ж не дарма це взуття було народжене на палубі яхти – його творцям завжди потрібно відкривати нові обрії. Тому сьогодні марка Crocs виробляє близько 5 мільйонів пар взуття на рік. Причому це не тільки всім відомі сабо, а й балетки, чоботи, черевики, а ще й окуляри, годинники, валізи та jibbitz – невеликі фігурки, якими можна декорувати свої «крокси».

203425-28G 203425-28G

203422-159

203419_265_leigh_suede_wedge_shootie_main-copy

І якщо в ортопедичних властивостях цього взуття ні в кого не залишилося сумнівів, то щодо їхнього зовнішнього вигляду суперечки не припинялися досить довго. Проте творці Crocs виявили стійкість характеру і не стали змінювати свою першу культову модель для інтернет-жартівникам. Натомість вони розширили лінійку моделей і почали тісно співпрацювати з представниками фешн-індустрії. Першопроходцем у цій справі виступив британський бренд Christopher Kane. Багатообіцяючий дизайнер Кейн у своїй колекції весна-літо 2017 представив на подіумі колаборацію з Crocs, пропрацювавши ті самі сабо у своєму фірмовому стилі і автоматично завівши їх у wish-листи затятих модників усього світу.

kane-20s17-20056

kane-20skr-20s17-20003

kane-20shs-20s17-20010

kane-20shs-20s17-20001

 

 

 

 

Статті на тему