UA
RU

Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити

Редагувати переклад
Відтепер ви зможете точно знати, хто з ваших улюблених брендів по-справжньому етичний.
Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити-Фото 1

У рамках проекту Sustainability Guide редакція Marie Claire торкається важливих екологічних тем, які не варто ігнорувати. Сьогоднішньою темою для роздумів стали етичні бренди. Ми розповідаємо, що означає поняття “етичний бренд” і як знайти компанію з виробництва одягу, аксесуарів та косметики, яка справді сповідує філософію усвідомленості та етичності. 

 Етичний бренд - що це?

Ще п'ять-десять років тому про усвідомленість мало хто говорив, тим більше, мінімальний відсоток виробництв думало про шкоду, яку вони завдають довкіллю. Сучасність диктує інші правила, і тепер дедалі більше корпорацій переходять на “зелений” бік. 

Етичним брендом вважається той бренд, який дотримується певних правил при виробництві своєї продукції, а також лояльно ставитися до своїх співробітників. Етична торгова марка подбати про те, щоб її товар не тестувався на тваринах, не шкодив надрам землі при виготовленні сировини для продукції, використовує очисні системи для того, щоб мінімізувати забруднення води і намагається не нарощувати відсоток вуглецевого сліду в атмосфері за допомогою логістики.

Чи існують такі бренди? Як визначити їхню етичність? Все просто: потрібно поставити бренду, що сподобався, всього п'ять питань і виходячи з його відповідей, можна розуміти наскільки він усвідомлений і етичний. 

Питання №1: Які матеріали використовуються та звідки вони надходять?

Не соромтеся ставити такі питання, оскільки це нормально знати, що ви будете на собі носити. Отже, коли справа доходить до опису матеріалу, з якого виготовлено товар, поняття “натурального” та “екологічного” тут уже мало. Потрібно вимагати детального опису. Наприклад, якщо виріб з бавовни, переконайтеся, що бренд використовує органічна або перероблена бавовна, сертифікована GOTS (сертифікація Global Organic Textile Standard). 

Є один нюанс: такий сертифікат — досить дороге задоволення для маленьких брендів, тому, швидше за все, локальні маленькі фірми не зможуть вам його надати. Але це не означає, що бренд не етичний, просто детальніше ознайомтеся з усіма етапами виробництва, наприклад, звідки вони закуповують матеріал. Якщо це вітчизняний виробник, то як мінімум бренд скорочує вуглецевий слід від свого бізнесу, що важливо.

Читайте також: Леся Нікітюк та бренд glo™ запрошують до світу hyper+

Запитання №2: Наскільки бренд прозорий?

Це питання стосується робочої сторони бізнесу. Прозорість бренду показує, як він несе відповідальність за своїх співробітників, чи сплачує податки і таке інше. Одяг, виготовлений неетично, але з дотриманням прав трудящих, також не може вважатися екологічним. Бренди повинні без питань демонструвати хто, де і в яких умовах створюють їхній товар, але якщо вони замовчують це, тоді варто задуматися над їхньою компетентністю.

Етичний бренд готовий надати таку інформацію про своє виробництво: методи створення продукту, бізнес-модель бренду (наприклад, наявність материнської компанії) та місцезнаходження головного офісу. Ідеально, якщо компанія надає можливість побачити повний цикл виробництва.

Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити-Фото 2

Запитання №3: Яке ставлення бренду до співробітників?

Залежно від величини компанії, вона може використовувати різну кількість робочої сили, починаючи від швачки-одинака і, закінчуючи, цілою фабрикою з тисячі людей. Якщо виробництво бренду локалізується на фабриці, вони повинні мати акредитацію, щоб розуміти, наскільки підприємство відповідає трудовим стандартам.  

Виплата мінімальної заробітної плати, забезпечення безпечних умов праці та розумне визначення робочого графіка – це одні з ключових стандартів, про які варто запитувати і на підставі яких робити висновки про бренд. Невеликі компанії можуть не використовувати заводи, але вони все одно повинні надавати інформацію про своїх співробітників.

Запитання №4: Чи має бренд перевитрату товарів?

Складне, але важливе питання, яке варто ставити брендам. Що це означає? Екологічний бренд не створюватиме щотижня нову колекцію, як це роблять лейбли швидкої моди. Етичний бренд акцентує увагу на непідвладних часі дизайну та колірній гамі, він створює універсальні речі, які завжди актуальні. Головний девіз етичного бренду: “Якість краща за кількість”, тому навряд чи ви зможете побачити регулярне оновлення колекцій на сайті такого бренду. Також подібні компанії використовують механіку пошиття на замовлення - це хороша альтернатива швидкій моді, суттєво зберігає ресурси та несе менше шкоди екології.

Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити-Фото 3

Питання №5: Чи готовий бренд відповідати на запитання?

Найголовніше - це звертати увагу на чуйність бренду. Якщо він не боїться показувати вам своє виробництво, детально розповідає про матеріали та не оновлює асортимент щотижня, тоді ви знайшли його – справжній етичний бренд.

Порада редакції Marie Claire: не бійтеся ставити запитання, адже саме від вас залежить, наскільки великої шкоди той чи інший бренд завдасть планети. Давайте будемо більш усвідомленими та розбірливими у доброму значенні цього слова!

Фото: unsplash.com

Статті на тему