UA
RU

Мода третього віку

Редагувати переклад

Мода – одна з найпрогресивніших індустрій світу. Те, що стає об'єктом її уваги змінює нашу з вами життя.  

Випадковий значок

instagram: iconaccidental

Тренд на незвичайні моделі виник досить давно. Непропорційно великі риси обличчя, широкі брови, пігментація – всі ці особливості тепер стали своєрідною «ізюмінкою» образу. Це і зрозуміло, адже показна ідеальність набридла як спостерігачам, так і учасникам модного бізнесу. Усі захотіли бачити на обкладинках та подіумах реальних людей, а не видуманих ідолів. Пам'ятаєте відому цитату супермоделі Сінді Кроуфорд?

«Навіть я вранці не виглядаю як Сінді»

Отже, вона дуже характеризує цінності модного світу того часу.

Peter Lindbergh Wild At Heart, 1991

Peter Lindbergh "Wild At Heart", 1991

Зараз у моді включення та різноманітність. Більш гнучкі й свідомі бренди швидше віддадуть перевагу бабусі за 70, ніж молодій моделі. З соціальної точки зору, марки борються з ейджизмом та демонструють красу старшого віку; з фінансового боку вирішується проблема продажу. За даними різних досліджень, основна цільова аудиторія люксових брендів – люди після 50. Тому відомі торгові марки прагнуть стати ближче до своїх клієнтів: них самих.

Ми схильні віддавати перевагу тому, хто поділяє наші погляди. Власники брендів це розуміють і беруть до уваги не тільки вік та телосложение, але й вивчають інтереси, проблеми та стиль життя своєї аудиторії. Як би ми не романтизували моду, але насамперед – це великий бізнес і виграє тут той, хто швидше адаптується до нових реалій.

Aime Leon Dore New Balance Fall 2019

Aime Leon Dore New Balance FW 2019

Українські дизайнери починають розуміти особливості модного ринку. Отже, вони стають чутливішими до змін та готові прийняти більше викликів суспільства. Створюючи кампанії з людьми старшого віку, дизайнери свідомо чи несвідомо стають учасниками антидискримінаційного руху.

Спробуйте уявити, якщо в рекламі буде дівчина схожа на вас, хіба це не додасть вам трішки більшої впевненості?

iris.apfel

instagram: iris.apfel

 Коли з'являється подіумне шоу з людьми третього віку, їхній образ набуває іншого значення. Вони враз стають сучасними, активними та здатними на звершення. Ми перестаємо асоціювати цих моделей із хворобами, самотністю та немічністю.

Таким чином мода розширює уявлення про бабусь та дідусів, ставлячи їх на один рівень з молодими людьми.

Гарний приклад цьому – показ весна-літо 2020 року дизайнерки Марина Рібалко (РИБАЛКО) на Українській неділі моди. Вона посвятила його людям старшого віку, де вони, власне, були головними дійовими особами.

показ RYBALKO & «Життєлюб» SS'20.

показ RYBALKO & «Життєлюб» SS'20.

the COAT by Katya Silchenko також часто роблять різноманітні кампейні, приурочені людям старшого віку. Одним із таких став спеціальний проект “the COAT Lady”, де у ролі моделей були жінки старші 50. 

the COAT Lady

instagram: thecoat_official

Водночас, модний світ все частіше цікавить сама особистість, а не тільки її зовнішність. Тепер для колекцій шукають не просто «красиве обличчя», а цілий «сформований образ». Амбасадор повинен мати вплив, як мінімум, на думку певної аудиторії.

Знову ж таки, це тому, що сучасний покупець набагато розумніший та спостережливіший, ніж раніше. Він не витрачатиме кошти на річ, яка межує з його цінностями. Тому модель, як обличчя тієї чи іншої марки, повинна уособлювати собою не тільки естетичний бік бренду, але і його головний посил.  

Автор: Олена Юрковська

Статті на тему