«Мода вмирає, але стиль залишається», зауважив одного разу Ів Сен-Лоран, передбачивши таким чином, що його витвори витримають перевірку часом, адже йому приписують винахід гардеробу жінки.
П’єр Берже має намір вивести канонізацію Сен-Лорана на новий рівень, відкривши два музеї восени наступного року — один у Парижі, інший у Марракеші. З погляду експонатів, вибір у Берже величезний. П’ять тисяч предметів одягу та п’ятнадцять тисяч аксесуарів надійно, з контролем температури та вологості, зберігаються в особняку на авеню Марсо у Парижі, де дизайнер працював протягом тридцяти років. Сьогодні цей будинок належить Fondation Pierre-Bergé-Yves Saint Laurent.
“Сен-Лоран гостро усвідомлював свою спадщину і знав, що одного прекрасного дня його твори будуть зрештою зберігатися в музеї”, говорить Берже, чия ділова хватка у поєднанні з талантом дизайнера зробили їх казково багатими.
З виходом кожної колекції він говорив, що це стане музейним експонатом. Він знав і він мав рацію, що він був останнім з великих дизайнерів.
І Джейн Біркін, і Сьюзан Сарандон на червоній доріжці Каннах цього року з’явилися у знаменитому смокінгу Saint-Laurent 1966 року. Чи знав дизайнер, наскільки революційним буде Le Smoking і наскільки актуальним він звучатиме сьогодні.
Усі роботи Сен-Лорана були феміністичною заявою, наполягає Берже.
Він супроводжував соціальну революцію, що відбувається у світі у напрямі забезпечення рівності жінок. Просто подивіться на вулиці: жінки не знають про це, але вони мають щось від Сен-Лорана.
На противагу цьому, Берже вважає, що сучасна мода — начебто вбрання Givenchy для Мадонни. Met Gala цього року – далека від революції.
Я дуже поважаю Бейонсе та Мадонну, але це не має нічого спільного з модою, і, звичайно, нічого спільного із Сен-Лораном. Це маркетинг, а це не одне й те саме.
Берже однозначний у трактуванні високої моди як «мертвої». Він заявив, що Art De Vivre, якому служили батько-засновник високої моди Чарльз Уорт, Діор і Сен-Лоран, – тепер минула епоха.
Сьогодні модні будинки нібито створюють «кутюр», але у них немає клієнтів. Вони продовжують пропонувати його в надії, що продаватимуть краватки та духи — це їхнє право, але я не вірю в це, і думаю, що він приречений на вимирання.
На його думку, лише три компанії розуміють сьогоднішню моду: Zara, H&M та Uniqlo.
Я навіть не знаю їхніх власників, але вони мають це право. У дизайнерів більше не потрібно наказувати, що носити. Свобода дозволяє людям робити те, чого вони хочуть. Uniqlo та Zara пропонують співвідношення ціни та якості, яке повністю відповідає тому, як люди живуть сьогодні. Ви купили щось не дуже, але це не довго, адже ви викидаєте річ і купуєте іншу. Це стосується всього сьогодні.
Він також вважає неправильним робити із дизайнерів зірок:
Це зовсім по-ідіотськи. За часів Сен-Лорана саме продукція була тим, що мало значення. Ми не перетворювали дизайнера на футболіста чи рок-співака. Маркетинг ніколи не входив у цей будинок.
Щодо догляду Еді Слімана, Берже назвав його «дуже близьким другом, якого він любить і дуже захоплюється», проте йому незрозуміла його ода 80-м у його останньої колекції на Паризькому тижні моди.
Я ненавиджу ностальгію. Мода може бути ностальгією, мода відмінюється у часі. Ось чому всі ці дизайнери, які пробуджують різні десятиліття, мене не цікавлять.
Меценат також висловився щодо призначення креативним директором Saint Laurent Ентоні Ваккарелло, говорячи, що «поважає рішення Kering»
То чи продовжує Дім жити спадщиною Іва Сен-Лорана?
Вони не створюють високу моду, як це робив Ів Сен-Лоран, тому жодні порівняння неможливі. Це правда.