Закрити
UA
Мода

Small Talk: Дизайнер бренду VIKTORANISIMOV Віктор Анісімов

Поділись:

Вікторе, чи існує напрямок модної індустрії, який ви ще не встигли випробувати, але вам дуже цього хотілося б? 

На сьогоднішній день це взуття. Практично в кожній нашій колекції присутнє взуття, яке люди збоку оцінювали як щось класне та неординарне. Оскільки я фанат кросівок, для мене кросівки (які роблять різні бренди, у різних колабораціях) – це один із фетишів. І я б задоволено створив кілька пар зі світовим виробником кросівок.

posts-to-db-Фото 1

 

Яка ваша колекція викликала найбільший резонанс у суспільстві за всі роки творчості? 

Можна виділити не одну. Принаймні кілька знакових. Наша перша колекція – була представлена ​​на перших «Сезонах Моди», які зараз вже трансформувалися в UFW. Називалася вона «Плаття з вішалки». Ідея була така, – об’єднати сукні, що висять у гардеробі та сукні, одягнені на дівчат. На подіум виходили моделі, на яких були надіті вішалки із сукнями. Причому ці прикраси (подібні до вішалок) ми виготовили самі з нержавіючої труби. Іра Данилевська, коли побачила реалізацію ідеї – дуже їй захопилася і запросила нас брати участь у «Сезонах», із цього й розпочалася моя дизайнерська кар’єра. 

posts-to-db-Фото 2

Другою знаковою колекцією вважаю колекцію, яку ми представили на міжнародному конкурсі IN VOUGE у 1999 році у Вільнюсі. Ідеєю цієї колекції стали трансформація та універсальність (це головна ідея нашого бренду), доведені до абсурду: спідницю можна носити задом наперед, навиворіт і догори ногами; сукню можна було перетворювати на футболки; штани в головні убори тощо. Це був нетривіальний підхід, який оцінило міжнародне журі (представники будинків моди Rochas, Issey Miyake, історик моди Олександр Васильєв), і ми отримали Гран-прі конкурсу – «Золотий гудзик». Перемога викликала фурор та резонанс, після яких я прийняв остаточне рішення займатися дизайном, чим і займаюсь досі. 

Читай також: РРСРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРСРРСРСРСРСР

Третя знакова колекція для мене це колекція 2004 року. Вона стала «переломний» для мене як дизайнера. Ідея полягала в тому, що всі плоскі предмети можуть перетворюватися на об’ємні речі за допомогою крою, кнопок, ґудзиків, інших пристроїв. Також у цій колекції з’явилися барвисті акценти, що не є характерним для нашого бренду.

posts-to-db-Фото 3

 

Як досвідчений учасник індустрії української моди, розкажіть, наскільки за роки незалежності змінилося національне fashion-простір? 

Щодо промисловості – це голосно сказано. Як мені здається, в індустрії на краще нічого не змінилося. Якщо говорити про українську моду, як про явище – її не існує. Останнє, що з’являлося на світовій модній сцені як окреме явище, – це бельгійці. Тобто є італійська, французька, американська, японська мода. А от української не існує, бо в нас через різні обставини, швидше за все об’єктивні, а не суб’єктивні, індустрія так і не склалася. Але плюс у тому, що багато молодих талановитих дизайнерів. Для них світ відкритий та за ними цікаво спостерігати.

posts-to-db-Фото 4

Ви багато експериментували, звертаючись і до українських культурних кодів, і до уніфікованих символів, але яка ваша колекція викликає більше теплих спогадів? 

Була ще одна колекція, яка, на мій погляд, для мене не характерна – колекція сезону осінь-зима 2006. Зазвичай у нас мінімалістичний підхід зі складносурядним кроєм: мета – довести виріб до класичного універсалізму. У цій же колекції ми брали за основу мультфільм Вінні Пух із усіма його героями у вигляді принтів. Що ще нехарактерно для бренду: у колекції було багато кольорів. Зазвичай, у нас використовується 3-4 варіації кольору. Основний – чорний з вкрапленням оранжевого, а також камуфляжного принту та горохового принту. Але тут ми використовували всю гаму: набивні малюнки, складені пальто, ковані гудзики. Був кутюрний підхід у кольорі, крої, у комбінаториці. Я досі із теплотою згадую цю колекцію. 

posts-to-db-Фото 5

Хто зараз є вашою музою, якщо така є? У чому ваше найпотужніше натхнення? 

Років 20 тому я вперше побував у Парижі. Мене здивувало і вразило, що в кафе столики та стільці стоять на вулиці в ряд, як зорові ряди. І можна, сидячи за столом, просто спостерігати за перехожими як у 1-му ряду залу для глядачів. Що я робив без цього. Але зал для глядачів, звернений на вулицю – це було нестандартно, незвичайно, досить просто і круто! Відповідно люди не перестають мене надихати. Тому що, поспостерігавши за ними кілька годин десь на вулиці, ти можеш отримати море ідей і використовувати їх досить довго.

posts-to-db-Фото 6

Чи є місце урбаністичної “безликості” у сучасному світі, де кожен прагне стати “особистістю”? 

Одна частина будь-якої людини завжди хоче загубитися у натовпі. Зворотний бік цієї медалі в тому, що насправді він не хотів би бути частиною цього натовпу. Цьогорічний Street Style багато в чому надихає сучасних дизайнерів. Чим характерні останні роки у моді – дизайнери підглядають, шукають натхнення на вулицях. У модних столицях світу, центрах – Мілані, Лондоні, Нью-Йорку ти не помічаєш безликості натовпу. Ти, навпаки, вихоплюєш ці спалахи натхнення. І люди останнім часом є «самі дизайнерами», «сам собі художниками». І сьогодні вже немає, як це було раніше, тенденцій яких чітко дотримуються. Сьогодні можна побачити людей по-різному стилі, що міксують, по-різному одягнених. Іноді це смішно, іноді круто. Тому, мені не здається, що урбаністична мода вже давно стирає гумкою індивідуальність.

posts-to-db-Фото 7

Яким чином ви можете описати нинішній бренд VIKTORANISIMOV трьома епітетами?

Універсальний

Спортивний

зручний

Фото: Геннадій Чорномашинцев