Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів
Редагувати перекладНа думку дизайнерки Поліні Веллер, мода призвана відображати громадські запити та політичні віяння, що й намагається втілювати у своїх колекціях Про нову колекцію керамічних прикрас, у яких закодовано культурні традиції корінного народу Криму та досвід роботи у художній резиденції, вона розповіла в інтерв'ю Marie Claire Ukraine.
Розкажіть про нову колекцію та як вона народилася?
Колекцію одягу “Oyma”, яку було представлено на Ukrainian Fashion Week no season 2021, я створила у співпраці з відомим українським художником Рустемом Скібіним. Ойма – це автентичні кримські витинанки, які створює Рустем.
Колекція вийшла самобутня, і ми з Рустемом вирішили продовжити співпрацю. На цей раз ми створили прикраси з кераміки, які виконані у старовинній техніці кримських майстрів “Quru Isar”. Сьогодні важливо якнайбільше розповідати та привертати увагу до народного мистецтва, оскільки в нього закодовано історію розвитку нації, її уявлення та ментальність.
Що нового про українську культуру ви дізналися під час роботи над колекцією?
Під час війни я вирішила розширити свої знання про українських митців, чия творчість мала вплив на українське сусупільство та прагнення незалежності, зокрема Степана Бандеру, Івана Мазепу, Симона Петлюру.
Розкажіть про співпрацю з Еміне Джеппар. Чому ви вибрали саме її героїнею на цибулю буку?
Вперше я побачила Еміне на виставці у «Дивовижні історії Криму», що проходила у Мистецькому Арсеналі три роки тому. Пам'ятаю, що Еміне була у блакитному діловому костюмі з голубою фесою. Її образ настільки вразив мене, що я підійшла зробити їй комплемінт. За два місяці після нашої зустрічі я почала працювати над колецією «Ойма», а згодом над колекцією прикрас. Коли постало питання хто буде обличчям колекції, я почала шукати серед гарних. та цікавих кримськотатаркських жінок, і згадала про Еміне і запропонувала їй. Вона погодилась. (Усміхається.)
Розкажіть про виставку у Канаді. Як народилася ідея її створення?
Я — дизайнер одягу, а мої друзі — переважно художники. У перший місяць війни багато хто з них виїхали, і пропонували мені також виїхати з ними. Я подумала, що коли вже їхати до чужої країни, то з арт-місією до резиденції художників. Нашвидкуруч я зробила нове резюме та надіслала до майбутніх резиденцій художників. Завдяки інтернаціональному гурту Artist AtRisk моє резюме побачила галерея Розрив і запропонувала у телефонному режимі зробити виставковий проект у Канаді. Я не повірила та попросила надіслати лист з їхньою пропозицією. Одрі, менеджерка каадської резиденції відповіла, що два дні тому вже відщепили його на мій мейл... Дійсно, на пошті на мене чекав лист від неї. І я була просто на сьомому небі від цієї новини! Звичайно я погодилася на пропозицію. Це була моя перша в житті 4-місячна художня резиденція, де я змогла посвятити годину роботі над експозицією PIECE INSIDE YOU, яка відкрилася 1 вересня у галереї L'Ecart. Вона присвячена російсько-українській війні та тим почуттям, які переживаю зараз як і інші українці. Інсталяція поєднує у собі різні історії в одній картині. Про згуртованість українців під час російського навалу, боротьбу за свою країну на всіх фронтах, зазіхання на наші поля пшениці — у ній перегукуються головні на сьогоднішній день для українців теми.
Як війна позначилася на вашій творчості та повсякденній житті?
З першим гуркотом вибухів та артилерійської перестрілки мені хотілося поринути з головою у творчість, щоб не залишилося нічого крім створеного мною. Й цим відволікти близьких від невідомого та неконтрольованого, від того що на разі ми змушені називати реальністю. І якусь годину це мені вдавалося. Я бралася за різні художні міні проекти… а потім якось я читала стрічку новин у соцмережі, і зловила собі на тому, що поринаю у світ мертвих, розглядаючи померлих людей… І я з новими силами ще більше поринула у творчість та власні проекти.
Читайте також: SMALL TALK: ДАРІЯ АЛЬОШКІНА, МІСТКИНЯ, ВІТИНАНКАРКА ПРО ВПЛИВ ВІЙНИ НА ТВОРЧІСТЬ