Яку бачать національну моду юні, але перспективні бренди?
Визначено найулюбленіший день будь-якого Українського тижня моди редакції Marie Claire — останній, коли глядач має можливість познайомитися з новими іменами національної fashion-індустрії, відстежити, чим надихається свіже покоління майстрів. Подивитися через призму незашоренного погляду на звичні тренди або відкрити для себе нові фактури, поєднання відтінків, тканин, а також зрозуміти, які ще залишилися джерела натхнення, не розглянуті національними дизайнерами. Визначаємо переможців, запам’ятовуємо імена, адже перед вами майбутнє (надто претенційно, але мріяти треба по-великому) світової моди.
Фінальні роботи першими у четвертий день UFW Season no Season 2021 показали випускники столичної школи дизайну Вікторії Усенко та Дениса Лабая. Молоді, але вже амбітні хлопці подумали на тему племен, соціуму та актуальних трендів, представивши квітчастий альбом із абсолютно різнокаліберних образів – фантастичних, авангардних та цілком носибельних.
Випускники Львівської школи моди також продемонстрували міні-колекції на подіумі українського тижня моди. Серед натхнення і національні гуцульські мотиви, і архітектура, і історична багатогранність стилю стимпанк, і поєднання найантонімічніших естетик — провансу та мілітаризму.
Що ж до учнів Харківської школи дизайну UFEG, то тут на подіум виходили не моделі, а космічні створіння, в яких можна було знайти і ангелів, і демонів, і прибульців. Суспільство новітніх технологій, складних силуетів та інноваційних прийомів зробили шоу одним із “просунутих” показів четвертого дня Ukrainian Fashion Week.
Колекція “Та, що пливе вночі” присвячена пошуку внутрішніх резервів. Дизайнер бренду Анатолія Баранова метафорично показує, як людина може пройти вглиб себе та набути сили для внутрішніх психологічних змін. Цей шлях супроводжує старовинний гімн богині Селені — покровительці мудрості та трансформацій. У показі-перформансі місячна річка з довгою струминною тканиною символізує шлях, яким рухається особистість у цьому пошуку.
Бренд переможців конкурсу “Погляд у майбутнє” Єлизавети Кирилової та Владислава Дзивідзинського GOD NAKED відрізняється особливою аурою, в якій ніжність та брутальність сплітаються в одне ціле. Цього разу дизайнери вирішили простежити, як можна досліджувати людину через три головні складові – індустрію, соціум та природу. Звідси і монохромні відтінки, і поєднання фактур різних “характерів”, і лаконічність силуетів.
Надихнутися культурою та архітектурою Сходу, красою Камбоджі та Балі вирішила дизайнерка бренду YULIA PSARYOVA. Особливість колекції – використання тканини, яка сама створює форму, надаючи звичайним силуетам незвичного обрамлення. Мінімалізм, арт, принти, пластичність, вишивка та плетіння, а також безліч куль у вигляді трави, що проростає, підкреслюють девізу бренду — «Будь навесні»!
Читай також: Ukrainian Fashion Week третій день: Час ігор, надлюдини Ніцше та просування українського мистецтва
Олександра Піскун, яка і створює одяг молодого sustainable-бренду SHEEZEN, надихалася природною красою, що легко читається і в кольоровій гамі колекції, і в натуральних тканинах. Головне джерело інспірації – проект Бенджаміна Гранта ‘Daily Overview’, у якому супутникові знімки демонструють, як людська діяльність впливає ландшафт планети.
Дизайнер бренду Наталія Новицька вирішила також написати твір “на задану тему”, відобразивши у новій колекції власні думки щодо диско-вечірок 1980-х та відчуття вічного літа. Їй це вдалося зробити за допомогою знакових брючних костюмів бренду, суконь-комбінацій, чорно-білої “шкільної” гами відтінків, а також різних силуетних рішень, прикрашених нитками паєток.
Ключова ідея колекції бренду SIDLETSKIY полягає в тому, що в майбутнє неможливо йти, якщо хоча б зрідка не озиратися на минуле. Саме тому серед технік українського дизайнера є і вишивка, і ткацтво, і вузлове плетіння. Це колекція для сильної та сучасної жінки, яка надає особливого значення традиціям, деконструюючи їх у нові форми.
Оливковий, пастельно-рожевий, золотистий та білий, а також граціозність жаккарда, витонченість маркізет та екологічність конопель – головні характеристики нової колекції бренду PANOVE. Топи зі шлейфами, прикрашені воланами, міні-шорти та сарафани: головна перевага лінійки – те, що одяг підійде жінкам абсолютно різної статури.
В рамках PUSHKA digital show свої колекції представили 8 брендів, які не соромляться виходити за межі дозволеного, встановлюючи власні правила гри. Головна мета та синонім цифрової моди “reasonable consumption”, тобто захист екології. Дизайнери більше не створюватимуть програшні ескізи та семпли, швидкість виробництва збільшиться в 10 разів без втрати якості, а найголовніше — без бід для навколишнього середовища.
Справжнім святом був показ „Color Boom” українського молодого бренду ZHARKO. Катерина Жарикова переосмислила концепцію дискотек та рейв-вечір, естетику фестивалів електронної музики, і втілила своє враження за допомогою стразів, паєток, неонових відтінків та “дутих” фактур. Пуховики в парі з колготами яскравих кольорів і напівпрозорі сукні в підлогу, сітка, що оголює душу, і перероблений джинсовий матеріал — концепція sustainability також витримана.
Грецькій музі гімнів Полігімнії присвячена колекція бренду 2WB. У своїй містичній аурі, загадковості та дарунку інтуїції вона втілювала собою сакральний сенс усього того, що міститься у піснях народів світу. Сміливі фасони, асиметрія, неонові відтінки та драматизм чорного приваблюють, закликаючи почути внутрішній голос кожної: чинити так, як велить серце.
Дизайнер однойменного бренду Юлія Постушна створила колекцію “Go Circle”, керуючись ідеями “циклічності моди”. Ключова характеристика лінійки – перероблені матеріали. Абсолютно всі образи створені з уніформи DHL, що вже була у використанні. Що ж до силуетів та деталей, то це абсолютний міський шик — з його енергійністю, неймовірною швидкістю та вмінням створювати стильні образи за наявності мінімуму образотворчих засобів.