Edit page title В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy
Edit meta description Над вбраннями із заповітною биркою Givenchy свого часу працювали Джон Гальяно, Олександр Маккуїн та Рікардо Тиші. Сьогодні бренд та…

Close edit interface
UA
RU

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy

Редагувати переклад
Над вбраннями із заповітною биркою Givenchy свого часу працювали Джон Гальяно, Олександр Маккуїн та Рікардо Тиші. Сьогодні бренд взагалі віддали у владу креативу streetwear-дизайнера Метью Вільямса. А починалося все більше півстоліття тому – коли французький аристократ Юбер де Живанші зрозумів, що його покликання у тому, щоб нести у світ чисту красу.
В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 1

Юбер де Живанші та Одрі Хепберн, 1953
@cocochanelando

Гарний початок

Юбер де Живанші заснував свій іменний модний Будинок у віці 25 років, у 1952 році. Він став наймолодшим кутюр'є у тодішній історії. Але основа для творчості у нього була завидна – будучи правнуком французького живописця П'єра-Адольфа Бадена та спадковим аристократом, він виріс в оточенні мистецтва, естетики у кожній деталі та вишуканих манер. 

Крім того, Юбер на той момент вже встиг отримати диплом паризької Школи витончених мистецтв і побути асистентом таких легендарних модельєрів, як Ельза Скіапареллі, Жак Фат та Люсьєн Лелонг. 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 2

Юбер де Жіванші,
@frank_academy

Перша колекція Юбера де Живанші мала величезний успіх. New York Times тоді видали захоплений заголовок «Народилася зірка», а Time присвятили молодому кутюр'є цілих чотири сторінки, що було небаченою редакційною щедрістю. 

Особливо критикам та клієнтам запам'яталася блуза Bettina. Її Юбер де Живанші присвятив найвідомішій моделі свого часу Беттіне Граціані, і вона ж погодилася показати цю річ на подіумі. Тепер біла блузка з воланами – визнаний музейний експонат.

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 3

@dinnerbeforedior

Через рік дизайнер познайомився з Одрі Хепберн і це стало початком довгої та міцної дружби. У нарядах Givenchy актриса блискуче йшла на прийомах, фестивалях і у фільмах «Сніданок у Тіффані», «Забавна мордочка», «Шарада», «Як вкрасти мільйон», «Сабрина» (останній, до речі, був удостоєний «Оскара» за найкращі костюми) .

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 4

Одрі Хепберн у промо-зйомці фільму «Кумедна мордочка» у вбранні авторства Юбера де Живанші, 1956 р.
@audrey.hepburn

Список знаменитих шанувальниць творчості Юбера де Живанші постійно збільшувався. Клієнтками Будинку були Марлен Дітріх, Елізабет Тейлор, Грейс Келлі, Уолліс Сімпсон, Жаклін Кеннеді. Кутюр'є підходив до кожної з них індивідуально і створив канонічні образи, які досі викликають захоплення та трепет.

Юбер де Живанші самостійно керував своїм іменним брендом до 1988 року. Потім капіталізм узяв гору над чистим мистецтвом і Givenchy придбав конгломерат LVMH. Але кутюр'є не відійшов від справ та самостійно продовжував займатися колекціями аж до 1995 року. 

Після цього легендарний кутюр'є вирішив залишити модну індустрію і залишок життя провів у улюбленому Парижі. Юбера де Живанші не стало у березні 2018 року, йому було 91 рік.

Короткий відступ

У 1995 році на зміну Юберу де Живанші в Дім Dior прийшов Джон Гальяно. Глава LVMH Бернар Арно помітив модного бунтаря, який вже тоді користувався протекцією Анни Вінтур, і запропонував спробувати свої сили у бренді з історією.

На той момент Гальяно вже прославився своїми шаленими сукнями з кринолінами, дипломною колекцією за мотивами Французької Революції та театралізованими показами. Тому з його приходом Дім Givenchy зазнав перших серйозних змін. На зміну вивіреним жіночним сукням і аристократичним капелюшкам прийшли драматичні вуалі, велика кількість темних кольорів і атмосфера декадансу. 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 5

Givenchy, 1996
@unforgettable_runway

Публіка тоді із захопленням сприймала те, що робить Гальяно. Але навіжений творець не став надовго затримуватись у Givenchy і вже через рік прийняв пропозицію від іншого французького Дому – Christian Dior.

Творчі пошуки

Після відходу Джона Гальяно керівництво LVMH звернуло увагу на іншого талановитого хулігана Олександра Маккуїна. Британець тоді був не обтяжений контрактами і працював на своє ім'я, представляючи шалені та новаторські колекції на Лондонському Тижні моди. 

З його приходом на посаду креативного директора Givenchy вигляд марки став ще більше змінюватися. Маккуїн перетворював подіум на міфічний простір, яким пропливали моделі з неймовірними головними уборами, у вбраннях сучасних німф, а то й взагалі зі мікросхемами, що світяться, замість одягу. 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 6

Givenchy, 1999
@sentientstudios

Критики старого загартування були в легкому шоці від таких експериментів зі спадщиною Будинку. Але було багато і тих, хто зазначав, що саме Маккуїн дав Givenchy нове дихання та адаптував бренд під сучасні реалії. 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 7

@melody___t

Тим не менш, на "другий термін" Олександр Маккуїн у Givenchy не пішов. 2001 року LVMH віддали контракт Джулієну Макдональду. Щоправда, уродженець Уельсу протримався у Будинку лише три роки. Макдональд надто захопився гламуром «нульових» і його витвори мали найменше спільного з ДНК Givenchy.

Вибір курсу

На зміну Джулієну Макдональду прийшов італієць Рікардо Тиші. І це поки що найдовший розділ у новітній історії марки. Тиші придумав новий і абсолютно відомий образ героїні Givenchy. Створювані ним моделі мали фатальний і зухвалий характер і були сумішшю готики, гранжу і французького шику. 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 8

Givenchy, 2012

Ланцюги, пір'я, глянсову шкіру та інші атрибути рок-н-рольної принцеси Рікардо Тиші нанизував на силуети, знайдені в архівах Будинку 1950-1960-х років. Ця сміливість і послідовність вивели Givenchy у топ світових брендів з продажу, а селебріті на кшталт Мадонни та Кім Кардаш'ян не втрачали можливості показати на собі нові твори Рікардо Тіші. 

12-річна плідна співпраця закінчилася у 2017 році – Тиші несподівано для багатьох вирішив припинити свою роботу в Givenchy та повідомив, що хоче зосередитися на своїх інтересах.

Нова спроба

Після відходу з Будинку Рікардо Тиші керівництво конгломерату вперше запросило на посаду креативного директора жінку – Клер Вейт Келлер, яка до цього чудово зарекомендувала себе у Chloe. 

Дизайнер помітно «заспокоїла» колекції Givenchy, додала їм більшої графічності, одягла у сукні свого авторства Шарліз Терон, Руні Мару та Меган Маркл (і не кудись, а на весілля). 

В активному пошуку: історія модного Будинку Givenchy-Фото 9

Але щось знову пішло не так і через три роки LVMH не продовжили контракт. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: GIVENCHY ЗАЛИШИЛИСЯ БЕЗ КРЕАТИВНОГО ДИРЕКТОРА – КЛЕР УЕЙТ КЕЛЛЕР ПОКИНУЛА ЦЕЙ ПІСТ 

У дусі часу

Тепер керівництво Будинку, схоже, вирішило йти ва-банк. Новим креативним директором став дизайнер-самоучка Метью Вільямс, відомий у модному середовищі завдяки своєму бренду 1017 Alyx 9SM. У рамках цієї марки Вільямс вміло балансує між урбаністичним стилем та позачасовою елегантністю (це стосується, перш за все, жіночих колекцій), експериментує з матеріалами та активно підтримує світовий порядок денний, пов'язаний з ідеями інклюзивності. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МЕТЮ УІЛЬЯМС СТАВ КРЕАТИВНИМ ДИРЕКТОРОМ GIVENCHY

У своєму вітальному слові на новій посаді Вільямс пообіцяв нести "меседж надії". Яким саме його бачить дизайнер – дізнаємось вже у жовтні, під час представлення його дебютної колекції для Givenchy.

 

 

 

 

Статті на тему