UA
RU

Одрі Хепберн вперше в Києві

Редагувати переклад

З 16 по 31 грудня 2021 року в арт-просторі Mandarin Maison (5-й поверх Mandarin Plaza, вул. Басейна, 6) проходитиме виставка італійського модного будинку Gattinoni «Мода і зірки за години Голлівуду на Тибрі», до експозиції якої входить 30 експонатів. Це – вбрання, створені Фернандою Гаттіноні для Одрі Хепберн, Інгрід Бергман, Лані Тернер, Анні Маньяні та інших кінозірок середини ХХ сторіччя.   

Одрі Хепберн вперше в Києві-Фото 1

Виставка „Фернанда Гаттіноні. Мода і зірки за години Голлівуду на Тибрі», організована президентом Gattinoni Couture Стефано Домінелла, за ініціативи Посольства Італії в Україні та Італійського Інституту культури в Україні у партнерстві з Будинком подарунків та декору Mandarin Maison.

«Для нас велика честь мати можливість представити у Києві пересувну виставку найвідоміших сценічних костюмів в історії світового кінематографа, майстерно виготовлених Фернандою Гаттіноні. Тепер Київ має можливість безпосередньо оцінити костюми, які багато в чому вплинули на ворожіння поколінь любителів мистецтва кіно та геніальну майстерність італійської моди у світі» — сказав Надзвичайний і Повноважний Посол Італійської Республіки в Україні П'єр Франческо Дзадзо.

Одрі Хепберн вперше в Києві-Фото 2

«Ми у своєму арт-просторі постійно проводимо цікаві та змістовні виставки. Але ця – особлива. З великою радістю ми долучилися до цього проекту, щоб усі киянці та гості нашого міста могли наживо побачити всю красу та витонченість одягу кінодів роботи великої Фернанді Гаттіноні» — зауважив засновник Mandarin Maison та ініціатор арт-проекту «Без обмежень» Олег Дзюбяк

Виставка створена завдяки історичному архіву Будинку Гаттіноні (Maison Gattinoni), і описує стосунки між великою італійською модельєршою Фернандою Гаттіноні та деякими з головних дів років Голлівуду на Тибрі та Дольче Віті.

Одрі Хепберн вперше в Києві-Фото 3

З другої половини 1940-х років римське ательє Фернанді Гаттіноні стало постійним місцем візиту міжнародного союзу, який відвідував столицю Італії. Окрім перших леді та дружин послів – від Евіті Перон до Клер Бут Люс – її клієнтами є ряд кінозірок, зокрема Анук Еме, Інгрід Бергман, Люсія Бозе, Бетт Девіс, Марлен Дітріх, Росселла Фальк, Одрі Хепберн, Джина Лоллобріджіда, Анна Маньяні, Кім Новак, Лана Тернер, Моніка Віт та Елізабет Тейлор, Аніта Екберг.

Одрі Хепберн вперше в Києві-Фото 4

Читай також: Дрю Беррімор розповіла про рішення вести тверезий спосіб життя 

Ця виставка присвячена їм, актрисам, які вибрали Фернанду Гаттіноні своїм улюбленим дизайнером. Маршрут розпочнеться з одягу з приватного гардеробу та сценічних костюмів з фільмів «Європа 51» (1952) та «Квітка кактусу» (1969), виготовленими для Інгрід Бергман, та перейде до Лані Тернер, вірної клієнтки Фернанді Гаттіноні з 1953 року, коли вона прибула до Риму для зйомок у драмі «Полум'я і плоть» (1954), відомому фільмі відзнятому в недорогих студіях Cinecittà. Далі – кілька луків з колекції до фільму «Казанова» (1958), що належали Кім Новак, а потім – мікроколекція маленьких чорних суконь з особистого гардеробу Анні Маньяні. Спеціальний розділ посвячень Одрі Хепберн і вбрання, що створила для неї Фернанда Гаттіноні для ролі Наташі у фільмі «Війна і мир» (1956).

Одрі Хепберн вперше в Києві-Фото 5

Ця експозиція подорожує по всьому світу з 2010 року: вона вже встигла побувати в Парижі, Римі, Лондоні, Нью-Йорку, Берліні, Ер-Ріяді, Бангкоку та інших містах. Куратор київської виставки – Таня Бернер. А на відкриття виставки до Києва спеціально прилітати Стефано Домінелла президент модного будинку Gattinoni та Франческо Трицца – офіційний діджей показів Dolce&Gabbana, Венеційського фестивалю та фестивалю у Сан-Ремо.


Фернанда Гаттіноні (1907-2002) була разом із сестрами Фонтана та Джоле Венеціані, Бікі та Джерманою Маручеллі одним із започатківців італійського стилю. Вона переїхала до Лондона в дуже молодому віці і почала працювати підмайстром у Моліні.

Ближче до кінця тридцятих років, повернувшись до Італії, вона поселилася в Римі, де знайшла роботу у знаменитій кравецькій майстерні Ventura, офіційному постачальнику Савойського дому. У 1944 році в маленькій квартирі поруч із Порта-дель-Пополо вона почала шити одяг під своїм ім'ям. Першим клієнтом була Клара Каламай, яка замовила у неї зелене бархатне пальто.

Від самого початку виникли основні риси її стилю: любов до розкішної вишивки, до драпірування і водночас, навіть якщо це здавалося б суперечливим, пристрасть до стриманого та суворого стилю, який вона подобалася під час лондонської практики. Її схильність до справжності також відмітила лідер модної журналістики Ірене Брін, яка написала: «Фернанда носила виразно англосаксонську сіру фланель, махарані Палампур, зазвичай драпіровану золотом. Вона одягала Евіту Перон у дуже прості ломбардські шовки, зазвичай розточені пір'ям і квітковим орнаментом».

Крім міжнародного джет-сету, ательє Фернанді Гаттіноні відвідували художники та режисери, від Ренато Гуттузо до Роберто Росселліні. Саме останній познайомив їх у 1950 році з Інгрід Бергман, яка стала її улюбленою клієнткою. Для Бергман Фернанда також створила сценічний одяг для кількох фільмів, зокрема для таких: «Європа 51» (1952), «Подорож до Італії» (1954) та «Квітка Кактусу» (1969). Вскоре Фернанда стала однією з найпопулярніших модельєрів Голлівуду на Тібрі. У 1950-х роках кілька актрис звернулися до неї за пошиттям одягу для зйомок та для особистого гардеробу. Від Анні Маньяні до Одрі Хепберн, від Лані Тернер до Кім Новак.

У 1955 році Марія Де Маттеїс, дизайнер костюмів для фільму «Війна і мир» (1956) режисера Кінга Відора, попросила Фернанду Гаттіноні створити костюми для Одрі Хепберн для її ролі у фільмі.

Був весняний день, коли Хепберн вперше переступила порог ательє на вулиці Марці: «На ній було просте плаття з високою горловиною та довгі чорні бавовняні чулки. У шовковому шарфі, зав'язаному під підборіддям, постало її тонке і виразне обличчя без макіяжу».

Фернанда так полюбила костюми, які вона зробила для фільму, що майже одночасно, вдохновлена ​​героїнею «Війни і миру», вона посвятила лінію Наташі стилю ампір. Сама Одрі була першою шанувальницею колекції і замовила п'ять суконь та накидку. З того часу Хепберн залишався одним із постійних клієнтів Гаттіноні. Незважаючи на те, що між ними встановилися близькі стосунки, вони так і не стали друзями: «Вона була надто досконалою, а я не люблю надто досконалих», — зізналася пізніше Фернанда. Тим не менше, завжди визнавала її неперевершену елегантність: «Вона мала виняткове телосложение. Висока струнка, яку б сукню вона не одягала, вона виглядала стриманою та водночас виглядала вишукано та розкішно, як діамант».

Ганну Маньяні Фернанда Гаттіноні одягала у фільмі Альфредо Гуаріні та Джанні Франчоліні «Ми жінки» (1953) і вони стали досить близькими подругами. «Її не дуже хвилювало, що надягнути. Вона просто хотіла маленькі чорні сукні», – згадувала Гаттіноні. Якось Фернанда сказала: «Маньяні прийшла до мене, щоб пошити костюм на Новий рік. Плаття, звичайно ж чорне, було готове вчасно, але воно не прийшло забрати його. Тоді я жила над ательє на вулиці Марці, відразу за вулицею Венето. Було майже півночі, і я почула крики, що доносилися з вулиці. Анна Маньяні почала кричати: «Фернааандооо, чуєш Фернаа, скинь униз мені мою сукню!»

У 1981 році до Гаттіноні приєдналися її син Раньєро (1953-1993) і Стефано Домінелла, нинішній президент модного дому. Потім, поряд з колекціями для бутіків високої моди, будинок Gattinoni випустив кілька ліній prêt-à-porter. Після передчасної смерті Раньєро Фернанда продовжувала займатися ательє до своєї смерті у 2002 році.

«Досить вміти спостерігати за тим, як рухається жінка, щоб зрозуміти, яких відкровень і якої допомоги вона очікує від нового модного сезону», – стверджувала Фернанда Гаттіноні, італійська модельєр, яка надала моді ту суміш елегантності та простоти, яка стала лейтмотивом італійського стилю.

 

 

 

Статті на тему