UA
RU

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра

Редагувати переклад
На сьогоднішній день вже близько 20 люксових брендів не використовують у своїх колекціях натуральне хутро. Для когось це спочатку було принциповою позицією, а деякі виявили свідомість після спілкування із зоозахисниками та серйозного вивчення принципів роботи хутрових ферм.
Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Моделі в пальто з штучного хутра на backstage показ Stella McCartney

За останні два роки про свою відмову від роботи з хутром заявила рекордна кількість модних Будинків, серед яких такі гіганти «важкого люкса», як Versace, Burberry, Prada, Gucci та Chanel. Мода вже давно не бачила такого єднання. Більше того, з хутром вирішили зав'язати і монарші особи - кілька місяців тому королева Великобританії Єлизавета Друга заявила про те, що надалі не купуватиме хутряного зимового одягу. Але й у пуховиках ходити, звичайно, не стане – на допомогу їй прийде штучне хутро.

Вічна боротьба

Здавалося б, активісти виборювали використання хутра в модній індустрії ще з 1980-го року. Саме тоді була створена відома організація PETA (People for the Ethical Treatment of Animals, "Люди за етичне ставлення до тварин"). На їхньому рахунку – тисячі гучних демонстрацій, сотні одиночних пікетів та десятки яскравих рекламних кампаній (включаючи знамениту зйомку 1994 року з супермоделями та гаслом «Ми краще будемо голими, ніж у хутрі»).

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Їхній винахід – проникнення на модні покази та закидання дизайнерів, моделей та гостей «бомбочками» зі штучною кров'ю. Проте довгий час активістів РЕТА сприймали не інакше, як міських божевільних. Згадайте хоча б, як іронічно реагує на облиту фарбою білу шубу Саманта Джонс у фільмі «Секс і місто» – героїня сприймає це як належне, освідчується в любові до Нью-Йорка і викликає у подруг і оточуючих схвальний сміх.

Читайте також: PRADA І MIU MIU ВІДМОВИЛИСЯ ВІД ВИКОРИСТАННЯ хутра

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Кадр із фільму «Секс та місто», 2008

Взагалі «нульові» стали особливо важкими роками для зоозахисників та періодом розквіту для хутряного бізнесу. З 2000 року, коли з усіх екранів культивувався горезвісний гламур, продаж хутра у світі зріс на 70 відсотків порівняно з 1990-ми роками. А до 2014 року експерти оцінювали хутряну індустрію у понад 40 мільярдів доларів. 

Перший удар

Але навіть у цей час знаходилися бренди та дизайнери, які не хотіли йти на поводу у показної розкоші і, можливо, на шкоду продажам відмовлялися від хутра на тлі загальної захопленості.

Так, Стелла Маккартні заснувала свій однойменний бренд буквально у розпал масового божевілля на хутрі – у 2001 році. При цьому дизайнер відразу заявила, що її одяг не буде пошито ні зі шкіри, ні з хутра. За майже 20 років роботи дизайнерка знайшла свою аудиторію з такою ж філософією, стала успішною у своїй справі і жодного разу не відступилася від принципів. А її пальто зі штучного хутра сьогодні із задоволенням носять світові інфлюєнсери та зірки fashion-індустрії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДАЛІ ПОЧАТОК: ДИЗАЙНЕРИ, ЯКІ ПЕРШИМИ СТАЛИ РОБИТИ МОДУ СВІДОМЛЕНОЇ

Незабаром у 2006 році рішення відмовитися від хутра прийняв і Ральф Лорен. Причому це торкнулося і люксової лінії предметів для будинку Ralph Lauren Home. Дизайнер тоді віддав речі, що залишилися, з хутра на благодійність і також випустив плюшеві сумки під назвою Fur-Get-Me-Not (гра слів з «Forget me Not» – «Не забувай мене»). На сьогоднішній день бренд Ralph Lauren вірний цим принципам, а їх шуби із штучного хутра ледь відрізниш від натуральних.

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Моделі на backstage показу Ralph Lauren

У 2007 році після тривалої розмови з представниками РЕТА від хутра в колекціях відмовився Томмі Хілфігер. Приблизно в цей же період таке рішення прийняла і британка Вів'єн Вествуд – борцю за екологію та активістці було недоречно показувати на подіумі шуби з норки. Хоча, варто зазначити, що у fashion-історію дизайнерка увійшла, серед іншого, завдяки тому самому хутряному бікіні, яке в 1994 році грайливо продемонструвала на показі Vivienne Westwood Карла Бруні.

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Проте найпершим із великих брендів від хутра відмовився Кельвін Кляйн, причому ще 1994 року. Хутряна розкіш зовсім не уживалася з мінімальними ідеями американського дизайнера, тому йому це рішення далося досить просто. Щоправда, сьогодні під маркою Calvin Klein все ж таки виходять пальто та куртки зі вставками з хутра. Але, звичайно, штучного.

Читайте також: СУМКИ-КОШИКИ ТА АВОСЬКІ – ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНД ЦЕЙ ВЕСНИ

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

друга хвиля

Після цієї серії відмов світ моди на якийсь час ніби заплющив очі на проблему використання матеріалів, отриманих в результаті страждання тварин. Та й активісти РЕТА та Greenpeace перестали шуміти, ніби втомившись боротися. 

Але насправді вони просто змінили тактику. Протягом кількох останніх років представники зоозахисних організацій проводили точкову та ґрунтовну роботу з брендами. Не зривали їхні покази, а тихо та ввічливо домовлялися про зустрічі з дизайнерами та власниками корпорацій та особисто розповідали їм про те, як працюють хутряні ферми. 

Результат не змусив на себе довго чекати. З 2017 року про відмову від хутра заявили Michael Kors, Giorgio Armani, Gucci, Furla, Jimmy Choo, Coach 1941, Burberry, Chanel. 

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Burberry, FW'20

Дизайнери тепер, як один, повторюють, що хутро застаріло і його використання в наш час абсолютно неприйнятне. 

Погодилася з цим навіть оплот розкоші Донателла Версаче. Креативний директор бренду Versace, у якого використання хутра було мало не в ДНК, заявила, що більше не хоче брати участь у вбивстві тварин заради моди. І вже в колекції FW'20 показала, що відмова від «розкішного» матеріалу в жодному разі не зменшує градуси фірмового шику Versace.

Усі усвідомили: люксові бренди, які відмовилися від використання хутра.

Versace, FW'20

При цьому, як зазначає ресурс BOF, називати цю тенденцію масовим альтруїзмом не варто. Споживачі теж змінилися і не дуже хочуть купувати хутро у люксових брендів. Наприклад, за даними видання, продажі хутряних виробів у Gucci становили лише 0,2 % від загальної виручки. Отже, суттєвих фінансових втрат після таких шляхетних кроків у марок не буде. 

Хто правий?

Але, прийшовши до довгоочікуваного консенсусу з цього приводу, світ моди та активістів захопив іншу суперечку – чим хутро замінити? Сьогодні вже очевидно, що штучний варіант не такий вже й гарний – він швидко зношується, виготовлений із синтетики та біологічно не розкладається. Тому зараз усі сили відповідальних дизайнерів кинуто на пошук нових матеріалів. Поки, як і 20 років тому, найкраще досягла успіху Стелла Маккартні, яка почала використовувати абсолютно новий матеріал КОВА, зовні схожий на хутро і що складається з природних волокон і переробленого поліестеру.

Статті на тему