UA
RU

Як мода рятує світ

Редагувати переклад

Мода завжди вважалася непрактичною, гіпертрофованою і надто демонстративною. Не будемо лукавити, частично це так і є. Багато брендів створює свої колекції більше для епатажу та уваги, ніж для реальних людей. Але чи так це погано?

Gucci Cruise 2020 Campaign

Gucci Cruise 2020

Насправді, ні.

Творчим, гротескним шляхом бренді підіймають складні питання сучасності. Одним з останніх яскравих прикладів є показ весна 2020 модного будинку Balenciaga. У цьому показі моделі були з накладними театральними вилицями та губами. Таким чином Демна Гвасалія хотів показати культ пластичної хірургії та фільтрів у соціальних мережах. 

Balenciaga Spring 2020

Balenciaga Spring 2020

До цього багато інших дизайнерів та брендів також брали на собі цю соціальну місію.

Бренд Dolce & Gabbana створивши рекламну кампанію з жінками старшого віку. Таким чином йому вдалося привернути увагу до положення людей третього віку і переконати, що звичайні жінки у віку також можуть бути обличчям рекламних кампаній відомих брендів. 

Dolce & Gabbana Spring 2015

Dolce & Gabbana Spring 2015

Ми можемо згадати також Ашиша Гупту, який під час свого модного показу у 2016 році вийшов з написом «Імігрант», під час масових утисків імігрантів у США.

попелястий

instagram: ashish

Під час карантину, Джорджо Армані поділився своїми роздумами з приводу швидка мода та закликавши переходити до осмисленої, «повільної» моди. Армані казати:

«…всі стали забувати, що справжня розкіш вимагає години, аби бути гідно оціненою. Абсолютно безглуздо шити речі, які прослужатимуть менше місяця. Мода повинна жити більше, ніж три тижні». У цьому листі, він підіймає питання перетворення кутюру (і не тільки) у рутину. Власники брендів настільки захоплюються цифрами, що ставляться дизайнерів у певні рамки, де вони повинні орієнтуватися на кількість створених колекцій на рік, а не на їх якість. Це все веде не лише до знецінення праці творців, а й до загрязнення навколишнього середовища»

giorgioarmani

instagram: giorgioarmani

Модні видання також не стояти осторонь громадських питань. Вони вже давно розширили свої інтереси та публікують не лише ті статті, які стосуються моди, але й які віддзеркалюють світові події.

Першопрохідцем у цьому була Франка Соццані, яка однією з перших наважилася говорити про війну в Іраку на мові моди, посвятивши цій темі вересневий номер Vogue Italia 2007 року.   

Vogue Italia September 2007

Vogue Italia September 2007

Карін Ройтфельд першою висвітлила тему ЛГБТ-спільнот та поставила на обкладинку модель-трангендера Валентину Сампайо, заявивши, що кожна людина має право комфортно відчуватись у власному тілі. 

Vogue Paris March 2017

Vogue Paris March 2017

Marie Claire Mexico вразив своєю обкладинкою під час локдауну. Номер THE REAL INFLUENCERS був присвячений лікарям, які відважно рятували життя хворих.

Marie Claire Mexico

Marie Claire Mexico May 2020

Marie Claire Korea першими спробували порушити тему унісексу в модних виданнях. Навіщо ділити світ на Інь та Ян, якщо ми все ближче до гендерної рівності?

Marie Claire Korea July

Marie Claire Korea July 2020

Тепер модою захоплюються не лише за зовнішнє. Раніше ми вульгаризували її, а тепер розуміємо, що мода – це культура, яка уособлює дух поколінь та громадські зміни. Вона несе глибокий сенс через зрозумілі речі – епічні шоу чи нові предмети гардеробу.  

Отже, із приходом жіночих штанів та першого le sкуріння світ жінок змінився – вони перестають бути просто додатком до чоловіка. Вони набули самостійності та перестали боятися виражати собі.

Saint Laurent "La Collection De Paris" Winter 2016

Saint Laurent "La Collection De Paris" Winter 2016

Колись французька письменниця Маргеріт Дюрас говорила про Ів Сен Лорана:

«Він рік у рік пропонує жінкам те, чого вони очікують, не усвідомлюючи цього»

Цією цитатою можна охарактеризувати всю модну індустрію, яка сміливо змінює наш з вами світ.

Автор: Олена Юрковська