Емоційний показ-перформанс Anna Grove
Під час ювілейного 50 сезону ukrainian fashion week молодий бренд Anna Grove представивши колекцію "Time to stay", яка висвітлює тематику трансплантології та посмертного донорства в Україні.
Ідея назви «Time to stay» (з англ. — година залишитися) полягає в тому, що донор дарує реципієнту годину на цьому світі. І для самого донора ця можливість залишитись тут довше.
Мотивацією підняти таку непросту тему стала особиста історія Алікі Мікал, подруги детства дизайнерки бренду, яка 3 роки знаходилася в очікуванні донорської почки. Незадовго до показу колекції нарешті отримала її, але не в Україні, а в Білорусі.
За цей час Аліка та всі люди, які перебували у списках очікування органів від посмертних донорів, пережили шлях від неможливості проведення життєво необхідної операції в нашій країні, до законодавчих змін у системі охорони здоров'я, які створили умови для розвитку трансплантації.
Протягом останніх 2 років у нас відбувся стрімкий ривок від поодиноких пересадок, що проводилися протягом кількох десятиліть, до понад 300 операцій у 2021 році, більша половина з яких були проведені від посмертних донорів. (за даними офіційного порталу Українського центру трансплант-координації, де варто переглянути більше інформації на цю тему). Проте суспільство досі сповнене недовіри, хибних переконань та відвертих міфів. Дизайнерка бренду упевнена, що потрібно розвіювати ці міфі, інформувати суспільство та популяризувати посмертне донорство, адже від цього залежить успішне розвиток трансплантології та тисячі життів у нашій країні.
Світла кольорова гама колекції з пастельних відтінків голубого, м'ятного, лаванди та молочного розповідає про прагнення до спокою та легкості. Бренд буквально підсвітлює таку важливу соціальну тему через світловідбиваючі принти, які розповідають про донорство та трансплантологію. Наприклад, 3 квітня 1933 року в Україні відбулася перша в історії трансплантація цілого органу, хірург Юрій Вороній виконав клінічну пересадку почки від померлого донора. Що означає надпис «624 години/26 днів на рік»? Дизайнерка пояснює: «Ви цінуєте свій час? Приблизно стільки людей із хронічною почечною недостатністю проводять на гемодіалізі. Це процедура очищення крові, яка проводиться тричі на тиждень по 4 години, 52 тижні на рік. Те саме отримуємо 624 години або 26 днів. Альтернатива – трансплантація почки.»
Показ колекції на головному подіумі країни був представлений у вигляді перформансу постановки Кирила Савченка. Напружена музика, знервовані моделі, які поспішали та хаотично рухалися між рядами сидінь, занурили глядачів у відповідний настрій – треба квапитися врятувати життя. У фіналі моделі раптово впали на підлогу та почали корчитися у муках. Не встигли… Над ними холодним виразом обличчя пройшла Ганна, дизайнерка бренду. Цей вихід показав байдужість суспільства, яке ігнорує та просто переступає через біль та страждання інших людей.
Шкірного з нас колись не стане. Питання в тому - ЩО ми залишимо після себе? Можливо, це буде чийсь єдиний шанс продовжити жити далі.
Таку важливу соціальну тему підтримали українські бренди сумок-саквояж Grie.
Бренд взуття LeKo — про свободу та жіночність, зберігаючи характер та амбіції кожної жінки. Основні кольори підсвітлюють та підкреслюють легкість колекції одягу Anna Grove.
VESNA accessories – український бренд жіночих прикрас ручної роботи, знань не тільки в нашій країні, але і за її межами, створили мінімалістичну серію з червоним камінням, що символізує краплі крові.
Фото надала преслужба
Читайте також: FASHION-МАЙБУТНЄ: СТИЛІСТИ ПЕРЕДКАЗАЛИ, ЯКІ 7 ТРЕНДІВ ВИЗНАЧАТЬ МОДУ 2022 РОКУ