З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно

Редагувати переклад
Кіно – це справжній світ мрій. Хто ж не хоче перенести хоч часточку казки у своє життя? Може, саме тому одяг кіногероїв так часто знаходить місце в гардеробі мільйонів людей. Що ж потрібно, аби вбрання заробило культовий статус? Розбираємо на прикладі моделі Омбелін Ле Мір-Шан , яка обрала прототипи культових нарядів з кіно для фотосесії Тома Марвела.
З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 1

Сукня The Danes, головний убор Erickson Beamon, взуття John Ashford

Рухливі картинки надихали людей ще з моменту появи кінематографа. Зірки кіно та герої, яких вони грали, здавалися недосяжними, але їхні одяг і стиль можна було хоч якоюсь мірою відтворити у повсякденному житті. Розкішні сукні зірок «золотої ери» Голлівуду і досі використовують як взірець у виборі вбрання для червоних доріжок. Однак і в асортименті мас-маркету завжди вистачало одягу, який перейшов на полиці з екранів.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 2

Кадр з фільму «Містична піца»

З легкої подачі героїнь Джулії Робертс сукня в горошок шоколадного кольору та розкішне червоне вечірнє вбрання, створені американським художником по костюмам Мерилін Венс набули статусу «культовості» після фільму «Красуня». Але в Робертс талант виглядати на екрані так, щоб її образи глядачі розбирали на цитати. І ще за два роки до «Красуні», вона з’явилася в елегантній чорній сукні, декольте якої прикрасив білий бант в картині «Містична піца». Сукня по сьогодні входить в топ «найелегатніших», а Робертс почали запрошувати на головні ролі у романтичні комедії.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 3

Кадр з серіалу «Венздей»

Венздей Аддамс з серіалу «Венздей» у другі половині 2022 року була буквально всюди. У TikTok челендж #wednesdayaddamscosplay набрав понад 150 мільйонів переглядів, а користувачі використали «сто відтінків чорного», щоб наслідувати вбрання головної героїні. Навіть актор Ентоні Гопкінс подивився серіал, оцінив і записав цікаве відео. Гардероб Венздей Аддамс – став хітом. Тобто тренд Gothcore – похмурий, але кокетливий. Як сукні з оборками, застібнуті на вікторіанський лад на всі ґудзики… але повністю прозорі, що знайшли своє місце в колекціях Simone Rocha, Alexander McQueen, Blumarine. Дизанейри Miu Miu додали інфантильний білий комірець, а Versace – фату нареченої кольору ночі.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 4

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 5

Білі сорочка та штани 831 Minhle, прикраси Rachel Brown Jewelry, взуття John Ashford

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 6

Кадр з фільму «Енні Голл»

Часто буває, що стиль героя переважно створює сам актор чи акторка. Даян Кітон давно була відома своєю пристрастю до чоловічих елементів одягу. Але в комедійній драмі Вуді Аллена «Енні Голл» (1977) гардероб її героїні став справжнім відкриттям для жінок у всьому світі. Взуття на низьких підборах, класичні брюки, біла сорочка, блейзер — такий look нині здається цілком звичним і прийнятним майже в будь-якій ситуації. Але в 1970-х це було уособленням революції, зміни пріоритетів у жінок та відходу від традиційного образу привабливої дівчини в сукні. Ще один комплект, актуальний і в ХХІ столітті, — джинси й картата сорочка. Волелюбна й творча Енні, героїня Кітон, не просто навчила нас носити чоловічий костюм-трійку. Вона показала, як можна створювати багатошарові й водночас невимушені ансамблі, а також віртуозно добирати аксесуари — від краватки до капелюха. Не дивно, що й сьогодні образи з фільму надихають зірок, дизайнерів і стилістів. Доказ цього — численні fashion- зйомки у стилі Енні Голл.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 7

Сукня UHT Udvar Henriette Timea, сережки та головний убор Erickson Beamon, взуття John Ashford

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 8

Кадр з фільму «Великий Гетсбі»

Екранізація роману «Великий Гетсбі» 2013 року вийшла на екрани напрочуд вчасно. Адже за рік до цього подіуми,
а за ними й червоні доріжки захопило «відродження» моди 20-х років минулого століття. Бурхлива доба ожила у колекціях Etro, Gucci, Marchesa та Ralph Lauren. Звісно, період 20-х років цікавий і сам собою, але в масовій культурі кіно завжди істотно підсилювало інтерес до нього. Хоча культовою була й екранізація 1974 року з Робертом Редфордом, усі, затамувавши подих, очікували виходу нової стрічки База Лурмана. І костюми, створені для фільму дизайнеркою Кетрін Мартін, не розчарували публіку. Як і сам фільм, вони були не точним наслідуванням історичних прототипів, а геніальною стилізацією, цілком доречною і на початку XXI століття.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 9

Кадр з серіалу «Божевільні»

Повернення моди до певної доби буває заслугою не лише «великого екрану». Популярний серіал «Божевільні» став своєрідною одою стилю 60-х років. Дизайнер Джейні Браянт створювала унікальні образи для кожного з героїв, надихаючись фільмами Альфреда Хічкока, а також вбранням Грейс Келлі та інших зірок тієї доби. І хоча остання серія вийшла ще три роки тому, модні видання й стилісти і досі запозичують елементи й образи із серіалу — з позначкою не просто «в дусі 60-х», а «в стилі Дона Дрейпера, Джоан чи Бетті».

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 10

Сукня Mola Walker, прикраси Rachel Brown Jewelry, взуття John Ashford

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 11

Кадр з фільму «Барбі»

Минулого року індустрія моди підкорилася новій тенденції, навіяній голлівудським бестселером «Барбі». Barbiecore – став фаворитом 2023 року, якщо не сказати перетворився на фешн лихоманку. Суть Barbiecore: носити рожевий колір з голови до ніг. Згадаймо тільки культову тенісистку Барбі від Marine Serre пропонують, рожевий жакет Versace, підбори від Valentino.

З екрана — в шафу: Культові сукні в кіно-Фото 12

Кадр з фільму «Матриця»

Картина «Матриця» вплинула на безліч царин – від індустрії кіно до модою. Незабаром після виходу фільму світові подіуми та червоні доріжки заполонили довгі плащі, речі з латексу та вузькі сонцезахисні окуляри. Цікаво, що коли дизайнери продумували костюм Трініті, вони спиралися на фразу режисерів про те, що героїня має бути схожою на нафтову пляму. Сьогодні тотал-лук з лакованої шкіри або латексу виглядає так само актуально.

Команда, яка працювала над фотосесією:

Фотограф: Tom Marvel

Модель: Ombeline Le Mire-Cahn 

Стиліст: Brendan Cannon, The Only Agency, John Ashford

Макіяж: Nikki Jelin

Зачіска: George Grierson

Агенція: Genetics Model Management

Фото асистент: Michele Swain, Ala Hammouda

Фешн асистент: Winnie Noan, Jillian Jacobsenn, Alayeal Leyne, Abbie Calaforra

Читайте також: Gucci х Стенлі Кубрик: факти та міфи про режисера, які закодував у новій колекції бренд

Статті на тему