UA
    RU

    Українські дизайнери у війну: GASANOVA

    Редагувати переклад

    Вісім років тому Ельвіра Гасанова, засновниця бренду GASANOVA була змушена переїхати з Донецька до Києва. Перші тижні війни вона провела Бучі, звідки змогла евакуюватися чи не останнім «зеленим» коридором. Про те як бренд змінив профіль з виробництва суконь для вечірок на виготовлення амуніції для сил ЗСУ, переїзд до Львова та плани майбутнє дизайнерка розповіла фешн-журналістці Ксенії Ковальовій.


    Гасанова 5

    «У перший день війни ми приїхали до батьків у Бучу, де вони мешкали у приватному будинку», - я читаю ці перші слова Ельвіри Гасанової, основниці одноїмного бренду, - «З квартири забрали лише речі першої необхідності. І то майже всі, що належать моїй дочці. Ніхто не думав, що все це триватиме довго. Вся сім'я зібралася разом. Коли через кілька днів почали сильно стріляти та були чутно потужні вибухи, я почала перейматися за свою маленьку дитину і спонукала всю батьківщину до того, щоб виїхати з міста. Міркувань про те, в якому напрямку їхати, було багато. Для мене це був не перший досвід переселення через війну, вперше я покинула будинок у Донецьку у 2014 році. Мої батьки приїхали до Київської області у 2018-му році. Вони звиклі до канонади, проте для своєї дитини я такого не хотіла. 6-го березня ми виїхали, цього ж дня був майже останній шанс виїхати з Бучі. Їхали у напрямку західної України».


    Гасанова 111

    «Не пишіть мені про 8 років, я з Донецька і нас змусила тікати та сама країна. Нічого мені не розповідайте, колишні російські друзі, ваша пропаганда працює лише на вас», — написала Ельвіра і виклала фото з укриття, де вона з батьківщиною перебувала під час бомбардування Бучі російськими оккупантами.

    Людям, які переживають досвід вимушеного переселення не вперше особливо тяжко зараз, адже не полишає відчуття постійного втечі: від бомбардувань, від війни, від загарбників. З одного боку, ті, хто вже рятувався одного разу знають, що це таке та як боротися зі стресом, але з іншого боку це дуже сильно засмучує, адже ти тільки і робиш, що думаєш куди тікати наступного разу, щоб «російський світ» не намагався вбити тобі ще раз.


    Якщо спробувати знайти позитивні моменти в наших сьогоднішніх реаліях, то Україна стала брендом «номер один» у світі, а отже з'являється великий попит і на українські бренди..

    «Зараз ми знаходимося у Львівській області, мешкаємо у квартирі друга мого чоловіка з дитиною, батьками та сестрою. Намагаються налагодити робочі процеси. Ініціювала створення футболок та худі з контуром України, зробленими з каміння. Усі зароблені з цього гроші підуть на допомогу ЗСУ. Усі працівники бутика виїхали за кордон, працюємо лише онлайн. Мій цех у Києві шиє бронежилети. Весь стік плануємо продавати у Європу та Америку». Не переставати працювати та випускати благодійні колекції сьогодні особливо важливо, адже підтримка ЗСУ та армії України має тривати аж до моменту перемоги. Тому зараз, коли війна продовжується вже другий місяць, як ніколи важливо говорити про благодійність та допомогу тим хто захищає Україну ціною власної життя. Звісно ж, переорієнтуватися на нові ринки складно, коли більшість продажів були зосереджені в Україні, але сама ситуація сприяє цьому і ми розуміємо, що війна це не лише втрати, але й нові можливості:Війна впливає погано на все. Всі процеси роботи припинені, налагодити бізнес у таку годину майже неможливо. Якщо спробувати знайти позитивні моменти в наших сьогоднішніх реаліях, то Україна стала брендом «номер один» у світі, а отже з'являється великий попит і на українські бренди..

    Гасанова 2

    Фото з колекції осінь-зима 22/23 та… «новинки» на яких

    Гасанова 4



    Гасанова 3

    Але Ельвіра, як власниця бренду, чиї колекції асоціюються зі святковим вбранням зіштовхнулася з більш глибинними проблемами на рівні самого задуму та концепції: «Наразі такі речі не купують, а індивідуальні замовлення, відповідно, зникли. Продаємо лише одяг першої необхідності, спортивні худі та футболки». Та незважаючи на зменшення попиту, такі переломні моменти для бренду за умов активної діяльності все ж таки залишаються можливістю розвитку, та Ельвіра вже міркує про те, що робитиме після війни: «Я сподіваюся повернутися до Києва, повернутися до звичайного режиму. Ми впевнені, що Україна залишиться брендом «номер один» у світі, а отже, всі, що буде створюватися тут руками наших майстрів буде дуже цінуватися не лише на Батьківщині, а й у всьому цивілізованому світі».


    Автор: Ксенія Ковальова

    #ВсеБудеУкраїна!

    Читайте також: УКРАЇНСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ У ВІЙНУ: PODOLYAN


    Статті на тему