UA
RU

Українські бренді у війну: TOTÉ та COOSH

Редагувати переклад
Новини про війну застали засновницю брендів TOTÉ та COOSH Аліну Френдій у Мілані, її чоловік на той момент знаходився у Тернополі, а дитину у Києві з нянею. Про роботу бренду під час війни, перехід в офлайн, допомогу ЗСУ та амбітні плани.

TOTÉ
   

Інтерв'ю з TOTÉ починається з розмови про найстрашніший день 2022 року — про напад росії на мирну та спокійну Україну, в якій кожен мав свою життя та плани. «З початку 2022 року ми активно почали розробляти стратегію розвитку для брендів COOSH та TOTÉ, інвестували в дизайн, виробництво, закуповували кілометри тканин, розширювали команду. Ми зовсім не були готові до війни ні морально, ні фінансово, адже 23 лютого сплатили купу рахунків на запуск колекції весна-літо та осінь-зима. А це чималі інвестиції», - розповідає Аліна Френдій, основниця бренду. Чимало було тих, хто розпочав будівництво, оформлення нових колекцій та зробив купу замовлень, які вже не отримає. Чимало було планів та думок, які всі були зруйновані так само, як українські міста та села. 

TOTÉ 2

«Як тільки почалася війна ми поговорили з кожним працівником та упевнилися у їх безпеці. Виплатили заробітну плату за лютий та запевнили, що у березні також підтримаємо шкірного. Команда у Тернополі була у відносній безпеці, то ж ми на початку березня відкрили офлайн магазини та запустили онлайн-продажі, оскільки був запит на одяг, адже багато людей переїхали на Захід. З середини березня ми запустили рекламу на ринок Європи. Дуже багато людей хочуть нас підтримати та зробити свій внесок у економіку України. Зараз ми намагаємось відновити частично виробництво, інвестувати зароблені кошти у тканини та пошиття, щоб поповнювати асортимент новинками та намагатися повноцінно функціонувати». І справді, опинившись на Заході України дуже багато тих, хто звик до комфортної життя, мають починати все спочатку, адже не мають жодного розуміння, коли зможуть врешті-решт повернутися додому.

Більше того, багато людей по всьому світу хочуть придбати українське, щоб допомогти країні та показати свою лояльність до вітчизняних брендів. Працювати в умовах війни складно, незалежно від того, хто де знаходиться — у відносній безпеці в Тернополі чи під вибухи бомб у Києві. Держава вимагає кожного з нас. Зараз ми є частиною єдиної системи, де таки бренді як TOTÉ своїм трудом та колекціями надихають працювати інших. Сьогодні люди як ніколи служать прикладом один для одного, та на своїх вчинках показують хто чого вартий.

Ми повинні займатися улюбленими справами не тільки для того, щоб економіка країни продовжувала своє існування, але й для того, щоб інші бачили, що ми є, ми живі та енергійні, ми незламні та повні ідей, як і раніше. 

COOSH 2

Але незважаючи на мужність та стійкість, з якою ми щодня працюємо, війна щодня нагадує про себе. «На момент, коли враг упритул підійшов до Києва і почалися обстріли, я знаходилася в Мілані, мій чоловік у Тернополі, а дитина з нянею у столиці… Тому сказати, що я пережила своє особисте пекло — нічого не сказати. Потім певну годину я перебувала на Західній Україні з сім'єю. Максимально відтягувала момент відїзду за кордон. Але з першими вибухами на заході — я здалася: забрала дитину і поїхала до Польщі. Зараз це найкраще місце для мене, щоб бути близько біля дому, але щоб дитина не чула сирен 24/7. Відчуття - змішані. Хочеться додому. Київ. Якнайшвидше». Туга за будинком, переживання за рідних та друзів та розуміння того, що маючи можливість поїхати куди завгодно ти б з радістю вибрав улюблену кав'ярню поряд із будинком — ті, що переживають багато українців, які змушені знаходитися за кордоном. Але віримо, що це ненадовго. Адже всі сили та більшість коштів від продажу промов TOTÉ, як і інших справжніх українських брендів, йдуть на підтримку країни: «Слава Богу, що на заході України відносно спокійно, і наші два діючі магазини можуть функціонувати. Дякуючи операційному директору та керуючій у Тернополі, всі процеси запущені та рухаються безперервно — команда просто найкраща! Я в свою чергу намагаюся допомагати на місці у Польщі фізично та інформаційно, адже мій блог та мої підписники – це велике онлайн військо. І я ще раз у цьому під час війни переконалася. Деякі наші працівники, особливо команда з Києва, займаються волонтерською допомогою. Також частину коштів від продажів ми перераховуємо на допомогу ЗСУ. Нещодавно закупили 3 бронежилети та 2 тепловізори на суму 139 614 грн».

COOSH

Воювати на всіх доступних фронтах — нова реальність та щоденна обов'язок тих, хто не може сидіти без діла. І дивлячись на те, як відчайдушно, не покладаючи рук кожного дня дизайнери та підприємці роблять уже можливе для наближення победи вже хочеться мріяти про тихе та мирне завтра. «На даний момент намагаюся не зупинятися та максимально підготуватися до періоду, коли все закінчиться», - розділяють мої думки в TOTÉ, - «шукаю натхнення, щоб розробити дизайни майбутніх колекцій для COOSH та TOTÉ, консультуюсь з піар командою. Вигадуємо нове пакування, фішки для брендів. Хочеться не марнувати час та мати змогу швидко відновитись після війни. І звичайно, 100% планую виходити на міжнародний ринок. Ми видим підтримку та піт, тож це буде основною метою на мирний час». Війна — це необхідність стати сильнішими. Також я розумію, що сьогодні для України світ відкритий як ніколи. Тож варто виходити на міжнародний ринок та нести нашу дивовижну культуру людям, які зараз продовжують надихатися нашим неймовірним народом.

Автор: Ксенія Ковальова

Фото: прес-служба COOSH та TOTÉ

Читайте також: УКРАЇНСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ У ВІЙНУ: DZHUS

Статті на тему