6 пісень, які випадково стали хітами
Володимир Сиваш згадує знамениті пісні, які стали великими хітами за вдалим збігом обставин.
Radiohead – CREEP
Варіант, який готувався для альбому Pablo Honey, був нудною баладою без жодного загострення. Тема, написана Томом Йорком, не подобалася гітаристові Джонні Грінвуду. Він буквально саботував запис.
Якось під час студійної сесії, висловлюючи своє несхвалення, Джонні різко вдарив по струнах електрогітари перед приспівом. То були тепер уже знамениті, схожі на звук пили рифи, за якими Йорк співає: «But I'm а creep…» Композиція буквально вибухнула від такого повороту, зазвучавши зовсім інакше. Так Creep з тягучого медляка перетворилася на гімн покоління.
The Rolling Stones – SATISFACTION
В оригіналі пісня, від якої не був у захваті навіть Кіт Річардс, що написав її, мала фольковий відтінок, а класичний риф Satisfaction повинен був виконуватися на духових інструментах.
Якось Кіт став награвати хук на гітарі – виключно для того, щоб накидати малюнок для духових. Інші "Ролінги" моментально відзначили цей гітарний варіант. Річардс погодився, проте захотів жорсткіший звук. Викрутили ручки підсилювачів на повну – не допомогло. Тоді звукорежисер сходив у музичний магазин за рогом, звідки приніс лише нещодавно винайдений фузз-ефект, який ніхто з топ-артистів у розрахунок не брав і всерйоз не використав. Спотворений фуззом гітарний звук виявився ідеальним для епохального рифу Satisfaction, і ми замість фольку з трубами отримали один із найголовніших хітів за всю історію року.
Читайте також: Подвійна гра: 10 акторов, у яких могла б вийти музична кар'єра
Roxette − THE LOOK
Спочатку текст був вигаданий виключно як «риба» для виконання на репетиціях – просто щоб слова фонетично добре лягали на музику. Пер Гессле не вважав пісню, що стоїть, тому з лірикою дует вирішив себе не турбувати - The Look так і пішла в запис, але несподівано «вистрілила» в Скандинавії. Сам Пер тоді висловився: «Чисте везіння». Проте ще більшим везінням виявилося те, як The Look вийшла на міжнародний ринок, що стало поворотним моментом у кар'єрі Roxette.
Один із студентів, який навчався з обміну у Швеції, привіз композицію на касеті в США та підбив діджея невеликої радіостанції у Міннеаполісі поставити The Look в ефір. Незабаром на радіо зателефонували та попросили поставити трек знову. І знову. Діджей скопіював касету колегам-друзям із радіостанцій інших міст. І пішло-поїхало…
Eurythmics − SWEET DREAMS
Відомий синтезаторний програш протягом усієї Sweet Dreams, що одночасно є басовою лінією, з'явився випадково. Дейв Стюарт, композитор Eurythmics, просто запустив плівку з однієї зі своїх заготовок для іншої пісні у зворотний бік і остовпів від почутого. Стюарт зі співачкою Енні Леннокс одразу зрозуміли, що композиція на основі знайденого програшу може стати шлягером.
До речі, цей успіх взагалі багато в чому врятував Eurythmics, тому що відносини між Дейвом і Енні на той момент сильно зіпсувалися. Sweet Dreams запалили нову іскру.
Screamin' Jay Hawkins − I PUT A SPELL ON YOU
Джей Хокінс припускав записати звичайну блюзову баладу під назвою "I Put A Spell On You", але перед сесією він разом зі своїми музикантами елементарно напився. У стані сп'яніння Джей став не співати, а буквально кричати, волати, хрипіти слова пісні. З'явилися неймовірне напруження та сексуальність і забезпечили славу I Put A Spell On You на десятиліття, а також сформували унікальний вокальний стиль Хокінса.
Спонтанна гулянка обернулася щасливим квитком до вершин.
Читайте також: 5 УКРАЇНСЬКИХ МУЗИЧНИХ ГРУП, ЯКІ ВИ ОБОВ'ЯЗАННІ ЗНАТИ
The Beatles – OB-LA-DI, OB-LA-DA
Джон Леннон дуже не любив написану Полом Маккартні Ob-La-Di, Ob-La-Da, навіть називав її «мерзотністю бабусі Пола». Технічно запис пісні теж йшов туго. Після кількох безрезультатних днів у студії Джон став психовати: підійшов до рояля і на швидкості, вдвічі швидше за потрібну, взявся грати свою фортепіанну партію. І тут Пол, Джордж і Рінго вигукнули: "Те, що потрібно!" Такий варіант залишили.