Фільм «Королі репу»: режисер Мирослав Латик про роботу з Вельбоєм, сучасну музику та романтику 90-х
З 3 серпня на великі екрани виходить фільм « Королі репу ». Стрічку, яка поєднала кримінальну інтригу, любовну історію та яскраву музику, порівнюють із культовим фільмом «8 миля» та називають «новим українським блокбастером». Про те, як відбувався кастинг і хто привів на майданчик виконавців головних ролей, про авторів текстів і бітів до композицій, про найскладніше на зйомках розповідає режисер Мирослав Латик («Максим Оса та золото Песиголовця»).
Мирославе, де відбувалися зйомки?
Фільмування відбулося в Київській області. Саме там знайшли усі локації: магазин, де працює Свєта, хату батьків Казана, клуб. Потім художники трішки дороблювали об’єкти, щоб підкреслити їхню нестандартність.
Дехто зауважував, що локації фільму апелюють до 90-х – наче дії відбуваються саме в ті роки. Але сучасна периферійна Україна саме так і виглядає: містить сліди і 90-х, і 80-іх, і навіть 70-х років.
Що стало найскладнішим в роботі над проєктом?
На фільмуванні найскладнішою напевно була сцена з поїздом. Ми репетирували, потім довго чекали сам потяг. По акторах не було питань, були технічні складності – як прикріпити камеру або чітко розпланувати зйомки аварії.
Непростим для мене був період сценарних правок: я переробив багато сцен, хоча канва історії залишилась. Переписав майже всі сцени Казана і Свєти, бо в першому варіанті вона була дуже холодною. Взагалі первинний текст був жорсткий, про 90-і, а я хотів дати людську мотивацію персонажам фільму.
У кадрі ми побачимо Вельбоя, Ірму Вітовську. Як відбувався кастинг?
Виконавця головної ролі актора Михайла Дзюбу привела директорка з кастингу Алла Самойленко: на той час він був студентом перших курсів університету Карпенко-Карого. Міша у житті пише реп, історія героя надихнула його. Карина Химчук – дивна і безкінечно чарівна дівчина, дуже приваблива і жіночна, в чомусь схожа зі своєю героїнею. Найбільша проблема була з кастингом Арахіса: ми пробували багатьох акторів, і ніхто не підходив. Потім та ж сама Алла Самойленко показала Вельбоя. І стало ясно: Антон просто ідеально вписується в роль, Вельбой – чітке, стопроцентне потрапляння в образ.
Хто займався музикою для фільму?
Ми точно знали, що в «Королях репу» буде дуже багато сучасної української музики. Так і вийшло, взагалі музика – як велика окрема історія в фільмі. В той час несподівано стартував «Калуш», усюди грала «Казка» — багато з’явилося нового і яскравого. Всю музику підбирав і талановито інтегрував до епізодів саундпродюсер Cepasa (Павло Ленченко).
Три тексти до композицій Казана і Арахіса написав я, а Cepasa, коли почав почав писати біти, додав деякі рядки, дещо виправив, створював ритміку. Фінальний трек написав сам Міша Дзюба, виконавець ролі Казана, він все зробив сам — і мелодику, і текст.
Хто ваші улюблені режисери?
Серед українських мене останнім часом вразив фільм «Вулкан» Романа Бондарчука: і грецький міф, і поетичне кіно. Сподобався «Памфір» – універсальна історія, яка відбувається на Буковині, і нам є шо показати. А взагалі фільми деяких режисерів змінили моє уявлення про світ: стрічки Девіда Лінча, Такеші Кітано, Акіри Куросави, перші три фільми Фінчера, стрічки Кемерона, Спілберга, братів Коенів.
Над чим ви працюєте на даний момент?
Нещодавно закінчив короткий метр «Маленька велика війна», який разом з Сергієм Михальчуком плануємо демонструвати фестивалями.
Зараз прекрасний час, щоб подумати, що робити далі, пошукати нові ідеї, історії. Як казав Юрій Мінзянов: якщо в тебе є хороша історія і хороший кастинг, то фільм ти вже не зіпсуєш. ( Усміхається.) Мені було б цікаво працювати над багатосерійним ситком, драмою, мінісеріалом.
Читайте також: «КИЇВ. КУДИ ПІТИ І ЩО ПОДИВИТИСЬ»: MUST SEE В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ЛИПНЯ