UA
RU

FOMO або синдром упущеної вигоди: що це таке, і як не потрапити на його гачок

Редагувати переклад

Прогортаючи в черговий раз стрічку Facebook або Instagram, мимоволі ловиш себе на думці про те, що соціальні мережі – це чи не найважливіше технологічне благо сучасного життя. Тут тобі і новини, і спілкування, і останні тренди, і програми на будь-який смак. Але у кожної медалі, як відомо, є зворотний бік.

FOMO або синдром упущеної вигоди: що це таке, і як не потрапити на його гачок.

Соціальні мережі привнесли в наше життя не лише нескінченний потік інформації, а й важливу проблему, якою вже вигадали офіційну назву – FOMO або синдром втраченої вигоди. Це термін навіть був доданий до Оксфордського словника в 2013 році.

Щоб зрозуміти, що таке FOMО, не треба далеко ходити. Досить просто спостерігати за своїми відчуттями. Відкриваючи соціальні мережі та переглядаючи пости друзів чи знайомих, які зараз проводять цікаву відпустку/вирушили у подорож/знайшли хорошу роботу, що ви відчуваєте? Швидше за все, укол розчарування від того, що це відбувається не з вами. Здається, що ви втрачаєте щось важливе, життя минає, а ви поки що не можете отримати те, чого хочеться.

Це і є горезвісний синдром упущеної вигоди або FOMO (fear of missing out). Йому схильні абсолютно всі. З тією різницею, що одних не дуже лякають думки про те, що вони чогось не отримують, а для інших це може стати причиною депресії.

Хто крайній?

Соціальні мережі, своєю чергою, не винні у появі FOMO. Вони просто вивели його на новий рівень. Якщо раніше про яскраві події у житті оточення дізнатися було не так просто, то сьогодні це справа п'яти хвилин – досить просто переглянути оновлення.

При цьому, ймовірність розвитку FOMO набагато вища у тих людей, які перевантажують себе роботою чи навчанням, не встигаючи виділяти час на щось ще. Синдром втраченої вигоди – не порожній звук і для тих, хто незадоволений своїм соціальним життям. Ці люди знають, що заслуговують на більше, але не можуть реалізувати свій потенціал, поки інші втілюють у життя їхні мрії. А ще FOMO – це доля молодого покоління. Люди старшого віку рідко йому схильні.

Що робити?

З FOMO можна і треба боротись. Ні, не повною відмовою від соцмереж – навіть такий радикальний спосіб, найімовірніше, не допоможе. Набагато краще навчитися не концентруватися на тому, що ви упускаєте, а думати про те, що купуєте і чого досягаєте. Це досить складно зробити, але цілком реально.

Крім того, не варто використовувати соцмережі як джерело гарного настрою чи позитиву. Ви їх там не знайдете. Той самий Facebook – це не реальне життя. Пам'ятайте, що в ньому багато прикрашено. Захоплюючись переглядом постів, ви не помічаєте того, що відбувається довкола і лише посилюєте свою проблему.

Щоб впоратися з синдромом втраченої вигоди, що наринув, спробуйте зробити одну просту вправу - подумайте про те, що вас радує. Можливо це будинок, улюблена робота, сім'я, друзі, хобі. А тепер уявіть, що у вас немає якогось компонента щастя. Як ви почуватиметеся при цьому? Одним словом, вчитеся цінувати те, що ви вже маєте.

І пам'ятайте - FOMO та інші негаразди не з'являються з нічого. Вони ґрунтуються на вашому поганому настрої та негативних емоціях. Ви не зможете змінити свої погляди на життя за пару днів або навіть тижнів, але спробувати точно варто вже сьогодні.

Статті на тему