З 20 жовтня до 26 листопада у столиці проходить Київський Інтернаціонал – Київська Бієнале 2017 року.
Це міжнародний форум мистецтва та знань, який поєднує художні проекти та дискусійні майданчики. Понад сорок заходів проведуть учасники з Німеччини, Австрії, Великобританії, США, Китаю, Польщі, Греції та інших країн.
Ми подивилися програму та вибрали для вас найцікавіше.
Частина 1: 21 жовтня – 26 листопада, Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
Частина 2: 26 жовтня – 26 листопада, Літературно-меморіальний музей-квартира Павла Тичини (вул. Терещенківська, 5)
Виставка «Свято скасовано!» присвячена пам’яті про революцію та феномен цензури. Перша частина виставки в «Тарілці», будівлі Інституту наукової, технічної та економічної інформації, розповідає про політичні очікування та надію на зміну соціального світу. Друга частина виставки у Літературно-меморіальному музеї-квартирі Павла Тичини продовжує розповідь про дослідження радянської цензури та її слідів у сучасних соціальних практиках.
22 жовтня – 26 листопада, Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44)
У виставці «Мертві душі», що проходить у Центрі візуальної культури, Марина Напрушкіна показує ключові принципи політики ЄС щодо притулку та міграції, що призводить до серйозної економічної та соціальної нерівності, – кордони настільки закриті, що шукачам притулку важко досягти «безпечних». берегів».
Олівер Ресслер зосереджується на боротьбі громадянство, одночасно досліджуючи неочевидно ексклюзивну природу цього поняття. Він також розглядає рідкісні організовані випадки окупації фабрик, які мали на меті забрати виробництво під контроль робітників.
Читайте також: СОЛОДКИЙ ЛИСТОПАД: НА ЯКІ КОНЦЕРТИ ПІДТИ В КИЄВІ
26 жовтня – 23 листопада, 19:00, Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
До програми увійшли одні з найкращих картин, створені Олександром Довженком, Іваном Кавалерідзе, Михайлом Кауфманом, Дзигою Вертовим та Миколою Шпиковським наприкінці 20-х років, які аналізують революційну та постреволюційну дійсність.
Історії радянського кіно зазвичай ігнорують радянські республіки та створюють монолітний та монотеїстичний образ радянської поетики та політики. З цієї точки зору ВУФКУ (Всеукраїнське фотокіноуправління) дає чудову можливість повернути українську культуру 1920-х років у широкий міжнародний контекст. Фільми ВУФКУ, серед яких «Арсенал» (1929) Олександра Довженка, «Навесні» (1929) Михайла Кауфмана, «Одинадцятий» (1927) Дзиги Вертова, «Шкурник» (1928) Миколи Шпіковського та «Перекоп» (1929) Івана не лише стали одними з найкращих авангардних фільмів, які визнали за кордоном, а й своєрідно зобразили революційну атмосферу 1920-х років.
28 жовтня – 26 листопада, Житній ринок (вул. Верхній Вал, 16)
Будинки українських критих ринків, збудовані у 1960-1980-х роках, – це невизнані законом пам’ятки архітектури пізнього модернізму, які часто зазнають нищівних реновацій. Мета проекту «Ринок» – привернути увагу до цих споруд як до нових пам’яток культури. Учасники виставки досліджують історію цієї архітектури та розмірковують про контекст її створення та існування у минулому, теперішньому та майбутньому. У центрі уваги проекту – його локація, київський Житній ринок, збудований у 1980 році у так званому міжнародному стилі.
7 листопада, 23:59, Otel’ (вул. Нижньоюрківська, 31)
Вечірка за участю Mama Snake – ді-джейки з Копенгагена, учасниці жіночого колективу Apeiron Crew та співвласника лейблу Ectotherm.
11 листопада – 10 грудня, BURSA GALLERY (вул. Костянтинівська, 11-Б)
Образ рейву, який був похований ще наприкінці 90-х, нещодавно воскрес, але цього разу ще далі на схід, ніж Східний Берлін. Однією з його обителів проголосили Київ, який західні пілігрими відкрили для себе разом із бунтом, вуличною демократією та всім тим, чому належить бути на північ від Стіни. Новий Схід, політико-поетична формація нового горизонту свободи та вітальної енергії, став орієнтиром для тих, хто шукає життя поза фортецею Старого Світу. Спостерігаючи за самопроголошеними «новими Берлінами», виставка розгляне пострадянську танцювальну сцену як яскравий симптом соціальних та політичних процесів.
7 листопада, 19:00, Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
П’єса – перформативно-інтерактивний перформанс, спрямований на прояв особистого в публічному, виявлення їх співвідношення та точок перетину. Досліджуючи рамки тексту і владне ставлення, закладене у кожному стосовно себе, «П’єса» працює із втіленнями інтимності і нехтує загальним заради однакового включення всіх учасників у полі висловлювання. Участь у цій події можлива лише за повного залучення до процесу: стороннє спостереження потенційно позбавлене можливості «побачити твір».
Читайте також: TO-DO LIST: ЯК ПРАВИЛЬНО ПРОВІСТИ ЛИСТОПАД
17 листопада, 19:00, Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
Герої фільму Ні! Ні! Ні!» – Це молоді жителі Харкова. Їхнє двадцятиріччя збіглося з початком війни в сусідньому Донбасі. ЛГБТ активістка та поетеса, fashion-модель, вуличні художники, творець експериментальної комп’ютерної гри – кожен із них займається творчістю чи працює у креативному бізнесі, що є типовим для великого міста. Проте близькість до війни впливає кожного з персонажів та його діяльність. Герої реагують та рефлексують на політичні події через специфічні відносини з міським простором та реальністю соціальних медіа.
«Озброєні та небезпечні» (2017) – міні-серіал, де епізоди, зняті на смартфон, поєднуються зі знайденими відео із соціальних мереж. Його тема – спільна мілітаризація суспільства, зокрема – ставлення молоді до насильства та зброї. Короткі епізоди, зняті під час вечірок, прогулянок, випадкових ситуацій у місті, що відбулися з автором та його друзями, поєднуються із знайденими відео політичних радикалів чи фільмів на історичну тематику. Рефлексія «Озброєних» спрямована не тільки на відображення крихкого стану суспільства, але й на різні режими зображення, що рухається, природою виникнення яких є інтернет і кіно-індустрія.
Під час презентації 17 листопада буде показано першу серію серіалу.
26 листопада, 15:00, Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
Орлан – одна з найвідоміших французьких художниць, відомих у всьому світі. Вона створює скульптури, фотографії, вистави, відео та відеоігри, розширену реальність, використовуючи наукову та медичну техніку, хірургію та біогенетику. У своїх роботах особливу увагу вона приділяє концепції тілесності – технологічним та соціальним практикам побудови тіла. Вона автор численних персональних виставок, презентацій та перформансів у Європі, Північній та Південній Америці, Азії та Австралії, її твори демонструються у найбільших музеях та галереях багатьох країн світу.
Виступ Орлан у рамках Бієнале відбуватиметься у формі флеш-мобу на вулиці за участю 30 осіб (місцеві учасники/ци) та особистого перформативного виступу у «Тарілці».
Інститут наукової, технічної та економічної інформації («Тарілка», вул. Антоновича, 180)
Тут різні голоси зможуть зустрітися, висловлюючи особистий та колективний досвід, пов’язаний із тематикою Київського Інтернаціоналу – Київської Бієнале 2017 на національному та міжнародному рівнях. У програмі Радіо – серія лекцій, воркшопів та перформансів, присвячених проблемам почуттів та голосу у сучасному світі.
Повну програму заходів можна знайти на сайті і в соціальних мережах.