UA
RU

Як змінилася музична індустрія останніми роками?

Редагувати переклад

Останніми роками музична індустрія кардинально змінилася. Як артисти будували кар'єру вчора та роблять це зараз – наш порівняльний аналіз.

CBS RADIOs Third Annual We Can Survive 2015

Блише півстоліття тому, щоб донести до шанувальників інформацію про плани, нові релізи, майбутні гастролі та підігріти інтерес, виконавці та їх менеджмент вдавалися до відпрацьованих схем: прес-конференцій, інтерв'ю в журналах, на радіо, телебаченні. Трохи пізніше з'явилися окремі PR-кампанії та офіційні сайти. У наші дні розкручені артисти все ще користуються подібними важелями, але швидше за інерцією. Тепер прямий контакт із фанами здійснюється за рахунок соціальних мереж та мікроблогів.

Будь-які новини слухач набагато швидше отримує через Facebook, Twitter та Instagram. Більш того, в умовах Web 2.0 допустимий зворотний зв'язок, отже, для підтримки потужного інформаційного поля описана вище громіздка махіна музикантові тепер зовсім необов'язкова.

Раніше артист практично не мав змоги самостійно вийти на ринок. Необхідна була звукозаписна компанія, на підписання договору з якою (часто не дуже вигідного) йшли роки. Лейбл друкував платівки та диски, зверненням у торгівлі займалися дистриб'ютори. Сьогодні всю цю ланку можна легко опустити. Справа не тільки в переході до цифрових файлів – MP3 та інших форматів – а й у появі платформ для вільного розповсюдження музики в Мережі. На Soundcloud, Bandcamp, Mixcloud виконавець може самостійно розміщувати контент, створювати віртуальні візитні картки, до яких будь-який на планеті має доступ.

По суті відбулася підміна каналів дистрибуції. Нинішній сценарій дуже зручний для споживачів, проте заробляти за такого порядку стало важче. Продукт має бути дійсно вартим, щоб людина захотіла його купити, а не завантажити безкоштовно або послухати на стрімінг-ресурсах. Останнє - прослуховування композицій без завантаження на комп'ютер - явище, що нині широко зустрічається. Найвідоміші стрімінг-ресурси - Spotify, Apple Music, Незабаром свій аналог запускає BBC.

Споживач з будь-якого пристрою (лептопа, планшета, смартфона) безкоштовно (але з рекламою) або за невелику абонентську плату отримує доступ до десятків мільйонів пісень артистів з усього світу. Власне, стрімінг-сервіси здаються сучасним еквівалентом радіо. З тією різницею, що тут людина може не тільки слухати добірки експертів, а й складати власні плейлисти, та ще й ділитися ними з друзями. Радіо з минулого програє. Відповідно, музикантам вигідна присутність на стрімінг-ресурсах. До того ж, їм відраховуються нехай і невеликі, але відсотки.

Так само, як потрапляння на радіо не є вирішальним, так і прописка на музтелеканалах зараз для артиста не така важлива, як колись. Замість MTV тепер є Youtube та Vimeo - безкоштовні відеохостинги, куди музиканти чи їхні представники самі завантажують кліпи, концерти та навіть мають власні канали. У YouTube аудиторія незрівнянно більша, ніж у будь-якого музичного телеканалу.

Проте є й речі непорушні: наріжним каменем у кар'єрі кожного виконавця залишаються живі виступи. Концерти – майже єдиний реальний та суттєвий дохід музикантів. Часто альбоми гурту записують, аби виправдати наступне турне, адже продажі записів падають щороку. Тоді як на шоу люди продовжують ходити із задоволенням.

Статті на тему