UA
RU

Як відкрити салон краси, і чому про такий бізнес замислюються все частіше

Редагувати переклад

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 1

Скажіть, скільки разів ви чули від дівчини, що вона — власниця салону краси, і одразу ж зазнавали стереотипних думок? Доглянута, з ідеальним укладанням і не менш ідеальною усмішкою, готова закохати в себе будь-якого клієнта — чи не так виглядає жінка, яка не має проблем у реальному житті? Правда в тому, що так виглядає жінка, яка звикла багато та успішно працювати.  

Насправді все набагато складніше, адже власниця салону краси має бути не лише ідеальною рекламою свого дітища, а й володаркою сильного характеру. Така дівчина повинна володіти насамперед інтелектом, а також бізнес-навичками, "сталевими" нервами, і загалом бути сучасною супержінкою. 

Існує думка, що бьюті-бізнес - це легке дозвілля, що ні до чого не зобов'язує, а не серйозний бізнес. Хіба можуть маски, масажі, лаки та помахи пензликом з тушшю зрівнятися зі страхуванням життів чи продажем автомобілів? Правда в тому, що власниця салону краси не просто випещена леді, але сильна та незалежна дівчина, з калькулятором у руках та сотнею потрібних контактів на кнопках швидкого набору. Вона продає, вважає, організовує, керує. Найчастіше вона сама – б'юті-спеціаліст вищої категорії. 

І не варто піддаватися стереотипам, вважаючи, що господинею бьюті-салону може бути лише жінка. В індустрії краси з'являється все більше чоловіків, які приходять на ринок раціонально або - за покликом серця і спеціальності. 

Краса, для цих підприємців, дійсно – стиль життя, а б'юті, все-таки – бізнес: 

  • До 2025 року світовий річний обсяг "ринку краси" очікується на рівні $716 000 000 000.
  • У бьюті-індустрії простежуються світові тренди на: екологічність, інклюзивність, тотальну діджиталізацію. 
  • Пандемія 2020 року збільшила кількість фахівців, які ризикнули відкрити Приватну Практику та взяти своє майбутнє у свої руки, майже вдвічі.

Але окрім майбутнього, варто взяти в руки та смартфон, щоб значно полегшити собі життя бізнес-фахівця.  

 

BDiary - Мобільний додаток-помічник для ведення Приватної Практики в бьюті-індустрі, зібрав поради експертів та історії від "першої особи", які допоможуть тим, хто вже відкрив свій кабінет, салон, клініку або тільки збирається це зробити. Додаток створено в концепції ВСЕ-В-ОДНОМУ і дозволяє організувати саме ці, ключові частини робочого процесу: 

1.Клієнти 

«У вас є лише один бос. Клієнт» – ця цитата Сема Уолтона, засновника Walmart, є аксимою для власників бізнесу у всіх сферах. А у світі естетичної медицини та краси, знання клієнта, історії його процедур, алергій та протипоказань – це must have для забезпечення не тільки стійкого майбутнього вашого бізнесу, а насамперед для збереження здоров'я, краси і навіть життя. 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 2

НАЙКРАЩА ПРАКТИКА:

«Як не боятися піти у свій бізнес? Потрібно боятись піти – цей страх захистить вас від необдуманих вчинків та неефективних бізнес-рішень. Величезна клініка або один кабінет - це вже бізнес, і він живе за законами бізнесу. Дуже погано, коли ви не боїтеся і не рахуєте.

Почніть з головного – вирішіть, чим ваш кабінет відрізнятиметься від конкурентів, які послуги будуть основними, а допоміжними. Створіть чіткий бізнес-план з урахуванням всіх витрат та прогнозів прибутку. Тільки коли це виглядає на папері – переходьте до справи. Вчитися важливо не лише новим протоколам, а й насамперед – веденню бізнесу”.

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 3

 

Ольга Хайновська

експерт з розвитку салонного бізнесу, автор книг: "Успішний бізнес у красі", "Як підвищити прибутковість салону краси", міжнародний спікер.

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 4

ПРАВДИВА ІСТОРІЯ:

«Я пішла у свою справу за покликом душі. Мій вектор у тому, щоб закликати жінок полюбити свою природну красу. Це й насамперед – дуже корисно. А якщо заміксувати все це зі стараннями, щирістю, плюс заправити нотами диджиталізації, то й виходить моя формула успіху. Головне – не здайтеся!».

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 5

 

Вікторія Остапець

спеціаліст з самомасажів та тейпування, PRO-користувач BDiary.

2.Результати 

Зібрати своє портфоліо з реальними результатами ефективності процедур ДО/ПІСЛЯ – дуже важливо для продажу та репутації вас як спеціаліста. Якщо ви починаєте свій шлях – робіть безкоштовні роботи. І фото клієнтів важливо публікувати виключно за їхньою згодою та бажано, – письмового. У BDiary ви можете роздрукувати протокол візиту та надати на підпис згоди клієнту. 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 6

 

НАЙКРАЩА ПРАКТИКА: 

«Картка клієнта має бути. Бо інакше бути не може. У BDiary – електронні карти клієнта з анамнезом, історією візитів з фото ДО/ПІСЛЯ, зазначенням матеріалу процедури. Це базис, на якому будується успіх вашого бізнесу.

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 7
Юлія Броско

Брендмейкер, CEO BDiary.

 

НАЙКРАЩА ПРАКТИКА:

«Принципово важливо вміти показати результат не лише клієнту, а й зібрати своє портфоліо.  
Я рекомендую не фабрикувати результати, а підвищувати кваліфікацію. Чи не загравати зі світлом, але обов'язково знімати відео. Оформіть собі корнер для постійної підйомки найкращих робіт та регулярної публікації. Це підвищує довіру та показує клас лікаря».  

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 8
Теодор Лисейко

лікар-косметолог, дерматолог, тренер, власник мережі салонів краси, PRO-користувач BDiary.

3. Фінанси/рентабельність 

Ще раз нагадаємо, б'юті-бізнес – це бізнес. У BDiary все рахується автоматично, проте – про що нам говорять ці цифри? 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 9

 

НАЙКРАЩА ПРАКТИКА:

“Один із найважливіших показників – рентабельність.Що це таке рентабельність салону краси та як її рахувати? Повірте це головний ідентифікатор ефективності бізнесу! Я рекомендую таку формулу: фонд оплати праці 45-50%, операційні витрати: закупівля 7-12%, оренда 5-10%, маркетинг 5%.

Дохід / Виручка - витрати = рентабельність. І у вас все гаразд, якщо цей показник 20-30%».

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 10

 

Олеся Ніцевич

магістр економіки, засновник онлайн-школи фінансової грамотності у beauty-сфері, практикуючий стиліст та колорист.

4.Послуги 

Як сформувати каталог послуг свого кабінету чи салону краси? Які послуги будуть потрібні, а які ні? Як швидко зрозуміти - чи в правильному напрямку ви рухаєтеся? 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 11

 

TRUE STORY:

«У приватну практику я пішла давно і одразу зрозуміла, що можу розраховувати лише на себе.

І весь спектр послуг я сформувала довкола своїх ключових навичок. Йду в онлайн. Діджиталізуюсь. Це живе середовище. Важливо тримати баланс: з одного боку – реагувати на тенденції, з іншого – надавати основні ключові послуги у косметології».

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 12

Марта Лебедєва

доктор-косметолог, PRO-клієнт BDiary.

5.Персональний бренд, промо та реклама 

В епоху діджитал просто не залишилося того, чий профайл у соцмережі порожній, а довіра не підкріплена загальними фоловерами. Навіть якщо у вас немає перших рекламних бюджетів - будуйте продаж навколо бренду своєї власної Персони. І робіть це впевнено. Постійно публікуйте цікавий та корисний контент, який буде важливим для вашої групи передплатників. Можливо, спочатку вона буде зовсім невелика, але наполегливість і якість завжди відшукають своїх послідовників. Будьте активні та залучені до діалогу зі своєю аудиторією.  

“Якщо у вас немає свого сайту – оформіть собі PRO-аккаунт у BDiary. Вже з оновленням 2022 року – персональний сайт там формуватиметься автоматично. Це буде особиста вітрина вашого красивого бізнесу в Інтернеті. Поки що є час напрацювати портфоліо». 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 7

 

Юлія Броско

Брендмейкер, CEO BDiary.

Завантажити додаток-помічник для приватної практики у сфері краси можна тут: mybdiary.com. 

Доступні версії для iPhone та Android. Є безкоштовна та платна версія. Для кожного читача – всі Premium-можливості 1 місяць – безкоштовно! 

ЯК ВІДКРИТИ САЛОН КРАСИ, І ЧОМУ ПРО ТАКИЙ БІЗНЕС ЗАДУМУЮТЬСЯ ВСЕ ЧАЩЕ-Фото 14

Статті на тему