Закрити
UA
Життя

Як правильно дивитися артхаусне кіно, щоб отримувати від нього задоволення

Поділись:

З цим питанням ми звернулися до Дениса Іванова, директора Артхауса Трафіка.
posts-to-db-Фото 1

Як і в будь-якому мистецтві, у кінематографі також можна і потрібно розвивати смак, дивитися хороші фільми, читати про них, обговорювати їх із друзями.

Артхаусне кіно – це унікальний голос автора, який треба почути. А для цього слід слухати. Коли я вперше дивлюся фільм, я намагаюся бути «чистим листом», відключити упередження, налаштуватися на розмову з автором через екран, послухати його історію, перш ніж скласти якусь думку. І чим більше дивишся хороших фільмів, тим більше задоволення отримуєш від справжнього кіно і тим менше – від високобюджетних атракціонів, чиї герої – одномірні, а сюжети – «журавлина».

Я переконаний, що варто дивитися кіно, зняте в різний час, щоб побачити, як розвивалася кіномова та вчитися її розуміти. Тому я склав невеликий довільний список із 20 авторських фільмів різних років, з яких можна розпочати знайомство з мистецтвом кіно.

ТОП-20 артхаусних фільмів, які варто подивитися, щоб полюбити артхаус

«Подорож на Місяць» (Вояж на Луні), Жорж Мельєс, Франція, 1902

«Броненосець «Потьомкін»», Сергій Ейзенштейн, СРСР, 1925

“Генерал” (General) Клайд Брукман, Бастер Кітон, США, 1926

“Вогні великого міста” (City Lights), Чарльз Чаплін, США, 1931

“Громадянин Кейн” (Citizen Kane), Орсон Уеллс, США, 1941

“Ночі Кабірії” (Le notti di Cabiria), Федеріко Фелліні, Італія, Франція, 1957

“Персона” (Persona), Інгмар Бергман, Швеція, 1966

«Соляріс», Андрій Тарковський, СРСР, 1972

“Апокаліпсис сьогодні”, (Apocalypse Now), Френсіс Форд Коппола, США, 1979

“Голова-ластик”, (Eraserhead), Девід Лінч, США, 1980

“Регтайм” (Ragtime), Мілош Форман, США, 1981

“Бразилія” (Brazil), Террі Гілліам, Великобританія, 1985

“Славні хлопці” (Goodfellas), Мартін Скорсезе, США, 1990

“Кримінальне чтиво” (Pulp Fiction), Квентін Тарантіно, США, 1994

“Все про мою матір” (Todo sobre mi madre), Педро Альмодовар, Іспанія, Франція, 1999

“Любовний настрій” (In the Mood for Love), Вонг Карвай, Гонконг, Китай, 2000

“Приховане” (Caché), Міхаель Ханеке, Франція, Австрія, 2005

“Мила Френсіс” (Frances Ha), Ноа Баумбах, США, 2012

«Іда» (Ida), Павло Павліковський, Польща, Данія, 2013

“Паразити” (Parasites), Пон Чжун Хо, Республіка Корея, 2019