Київська студентка виграла 35900 $ на освіту у конкурсі есе «Наука – це вона»
Редагувати перекладКиїв відбувся благодійний вечір «Наука – це вона». На заході нагородили 12 фіналісток всеукраїнського конкурсу єсе про жінок-науковиць, а також провели благодійний аукціон, кошти з якого додали до освітнього гранту володарці Гран-прі.
Абсолютною переможницею стала Анастасія Суворова з Києва. За здобуте перше місце дівчина отримала $4000, наданих організаторами конкурсу, плюс зібрані під час благодійного аукціону додаткові$31900. Ці кошти стануть освітнім грантом на оплату будь-якої навчальної програми, що її обере Анастасія. Всього в ході аукціону зібрали $43600, гроші на освіту розподілили між переможницею Гран-прі та кількома фіналістками.
У конкурсних творах дівчата висловлювали свої думки щодо однієї з дванадцяти українських жінок-вчених та її впливу на розвиток вітчизняної та світової науки. Для свого єсе Анастасія вибрала орнітологіню Наталію Атамась.
«Я трохи романтизувала професію орнітолога. Експедиції, пошуки птахів, їх дослідження – це уявлялося як життя, сповнене пригод. Крім цього, важливим був аспект популяризації науки – бо це справді важливо та актуально на сьогодні. Наталія Атамась чудово це втілює», – пояснила свій вибір Анастасія.
Із тим, на яке саме освіту потратити грант, дівчина вже теж майже визначилася.
«Або на кінорежисуру, або на магістратуру з культурології у європейській країні, бо без культурології вже не уявляю свого життя. Навчання за кордоном – це надзвичайно важливий та цікавий досвід для того, щоб у майбутньому стати спеціалістом у цій сфері», – Додала переможниця.
Лотами благодійного аукціону були картини 12 науковець – героїнь проекту, виконані талантливими ілюстраторами та ілюстраторками, разом із автографами авторів, а також спонсорські лоти – ювелірне прикраса від Guzema Fine Jewelry, сукня від бренду GUDU, над Чорнобилем з інвестбанкіром Ігорем Мазепою тощо.
Інші 11 переможниць також не залишилися без призів. У подарунок дівчата отримали можливість постажуватися у відомому українському виданні під керівництвом професійної редакторки та інші цінні призи, які їм вручали представники іноземних дипломатичних місій в Україні, українські високопосадовці та бізнесмени.
У заході взяла участь Перша Леді України Олена Зеленська. Разом із юними дівчатами, що змінюють Україну, вона провела дискусійну панель на тему гендерної рівності.
«Я хочу, щоб у нашому суспільстві слово «зірка» ми використовували не тільки коли йдеться про шоу-бізнес чи спорт, а щоб у нас з'являлося дедалі більше відомих і популярних зірок науки!» – наголосила Олена Зеленська.
«Наука – це вона» – це просвітницький арт-проект, метою якого є популяризувати науку серед молоді та пропагувати ґендерну рівність у науковій галузі. З цією метою п'ять сучасних ілюстраторів та ілюстраторок створили портрети 12 видатних українських жінок-вчених, а дівчата з усієї України віком від 14 до 21 року розповіли у своїх есе про внесок цих особистостей у розвиток науки та суспільства.
Наука – це вона – проект благодійної освітньої організації STEM is FEM, що реалізується за підтримки ООН Жінки в Україні та Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ). Ініціатор проекту, співзасновник Roosh Tech Сергій Токарєв зазначив, що головна мета проекту – нівелювати гендерний дисбаланс у технічній галузі. ІТ-підприємець розповів, що, за його власним досвідом, на співбесідах жінки завжди просять меншу зарплату, ніж чоловіки, претендуючи на ту саму посаду.
«Я думаю, це пов'язано з тим, що соціум не схвалює і не заохочує кар'єрне зростання жінок, на відміну від чоловіків. Я хотів би це змінити», – наголосив Сергій Токарєв.
Колекція картин науковець разом з есе про них утворюють пересувну просвітницьку виставку. Замовити екземпляр експозиції може безкоштовно будь-який навчальний чи освітній заклад України – школа, університет, бібліотека тощо. Витрати на транспортування організатори беруть на собі.
Проект «Наука – це вона» створений у рамках глобальної кампанії UN Women «Покоління рівності», що закликає до змін задля досягнення рівноправності. Генеральний партнер проекту – компанія з підтримки стартапів в Україні Roosh Tech, комунікаційний партнер – агентство стратегічних комунікацій ТРУМАН. STEM є FEM – благодійний освітній проект, мета якого – популяризація STEM спеціальностей серед українських дівчат.
Фото надані прес-службою заходу
Читайте також: ПРО ЩО ЖІНКА МОВЧИТИ: АННА ОСМЄХІНА, ДИЗАЙНЕРКА