UA
RU

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі

У багатьох офісних працівників після прийому працювати стрес співбесіди змінюється наступним переживанням – страхом перед новим колективом. Вам це знайоме? Нічого ганебного в таких переживаннях немає: влитися в нову компанію часом навіть комунікабельній людині буває важко. Оцінюючи погляди, незручність перших розмов, відсутність інформації про інтереси та звички колег, яка іноді виливається в не найдоречніші вчинки – куди ж без цього!

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі-Фото 1

Втім, це не велика проблема. Люди ж якось вливаються у нові колективи! Рекомендації експертів кадрового порталу grc.ua, на якому топові міжнародні та національні компанії розміщують свої вакансії, допоможуть вам це зробити швидко та «безболісно». 

Не намагайтеся всім сподобатися

Напевно, ви й самі знаєте, що людей, які намагаються лебезити перед кожним, не люблять, а такі наміри видно здалеку, будьте певні. Пам'ятайте, що ви прийшли в офіс, перш за все, працювати і розвиватися. Добре виконуйте свої обов'язки, у доречних ситуаціях будьте добрим співрозмовником, не відмовляйте у допомозі, – і ви неодмінно знайдете хорошу репутацію в колективі. 

Спочатку багато не балакайте

По-перше, не забувайте, що початковий етап роботи в новому офісі – це лише для вас знакові та важливі дні, які ви проводите на емоційному піднесенні. Для інших це звичайний період. Співробітники приходять на роботу з рутинним настроєм, багато хто просто хоче сісти за комп'ютер і виконати свої завдання. Ваша надмірна зацікавленість у задушевних розмовах може спричинити негатив.

По-друге, не надто «розкривайтеся» до того, як більш-менш дізнаєтесь про інших людей. Можливо, хтось із них не поділяє ваші політичні погляди, життєві цінності тощо. А може, ваш сусід і зовсім затятий інтроверт, і в офісі все це знають, крім вас.

Але мовчуном теж не варто. Наприклад, незайвим буде у перерві перекинутися парочкою фраз із сусідами по офісу. Бажано розпочинати спілкування першим. Так ви почуватиметеся впевненіше.

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі-Фото 2

Не провокуйте конфлікти

О, ніхто не любить людей, які привносять у розмірене офісне життя жменю скандалів! Так ви налаштуєте співробітників проти себе, не кажучи вже про те, що ризикуєте бути звільненими. 

Чи дають багато завдань? Не поспішайте влаштовувати керівнику відділу про те, що ви на таке не підписувалися. Дізнайтеся, можливо зараз складний період у житті команди, і кожен робить більше, ніж повинен.

Не реагуйте агресивно, якщо хтось із працівників розлютиться. Це у вас у офісі перші дні. Деякі люди вже мають авоську проблем, що вибивають з колії. Починайте відстоювати свої інтереси, лише якщо такі ситуації трапляються часто.

Не відгукуйтесь погано про роботу в цілому і про будь-кого

Навіть якщо вам здається, що ви потоваришували з певною людиною, не варто на неї «вивантажувати» негатив. Ви ще не знаєте зв'язків, які є у цьому конкретному офісі. Можливо, ваш слухач добре спілкується з людиною, на яку ви скаржитесь. Можливо, цей слухач претендує на підвищення, і незабаром ви матимете в начальниках людину, яка знає, що ви любите сіяти негатив серед співробітників.

Погано відгукуватися взагалі не варто, але якщо ви маєте таку звичку, краще зачекайте на момент, коли досконально знатимете, що до чого в цьому офісі.

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі-Фото 3

Ініціатива в міру

Деякі новачки відразу починають генерувати масу речень, які здаються їм доречними. Не важливо, з яких спонукань ви це робите – з чистого ентузіазму чи бажання вислужитися – краще зачекайте.

Пропонуючи покращення, ви акцентуєте увагу на тому, що хтось десь недоопрацьовує. Не надто хороша стратегія для вливання в колектив, погодьтеся. 

Рекомендуємо спершу добре роззнайомитися з колегами, ретельно вивчити роботу компанії зсередини, після чого висувати свої пропозиції. Цілком імовірно, ці ідеї вже розглядалися, так що ваша надмірна ініціативність виглядатиме недоречно та квапливо.

Обідайте у компанії колег

Для інтровертів та любителів приділити час обіду собі коханому цей пункт буде одним із найскладніших. Втім, труднощів варто очікувати лише на перших етапах, коли відбувається притирання.

Обідати разом варто не тільки для того, щоб «набриднути» колегам. Під час обіду зазвичай обговорюються абстрактні від роботи теми. Так ви зможете набагато швидше пізнати інтереси працівників.

Читай також: SMALL TALK: Надія Парфан, режиссерку та засновницю онлайн-кінотеатру Takflix та Філіп Ілсон, артдиректора LSFF

Не зайвим буде пригостити будь-кого з колег. Можна зробити це ненав'язливо, жартівливо: мовляв, чому б не «проставитися» за перший день. 

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі-Фото 4

Чи не «включайте» заучку

Можливо, ви і знаєтеся на чомусь краще, ніж поруч колега. Не варто тут же бігти виправляти його помилку або закидати його порадами, нехай навіть і з найкращих спонукань. Уявіть себе на місці цієї людини: приходить новий співробітник, про який ще ніхто нічого не знає, і відразу починає вказувати на твої «проколи». Приємного мало, чи не так? 

Давати поради, звісно, ​​можна. Тільки робиться це тоді, коли налагоджені хоча б приятельські стосунки.

Пам'ятайте про чужий монастир та статут

Дуже бажано, щоб ви наслідували традиції, які встояли в конкретному колективі. Наприклад, якщо ваші колеги ходять щомісяця грати у футбол, а ви не дуже вмієте, не відмовляйтеся: зачекайте на воротах, адже тут не потрібно багато навичок. 

Намагайтеся відвідувати якнайбільше позаробочих заходів, адже саме тут формується кістяк колективу. Як ви вважаєте, де більше шансів завести товариша: перед моніторами в тихому офісі або при грі в пінг-понг на свіжому повітрі?

Лайфхакі в офісі: Як стати своїм у колективі-Фото 5

Не приймайте у багнети жарти

Зрозуміло, якщо вони не жорстокі, сексистські чи належать до інших малоприємних категорій. Якщо це невинне жартування, постарайтеся не ображатися. Усі люблять людей із самоіронією та гарним почуттям гумору!

Не фліртуйте, не намагайтеся завести стосунки

Будь ласка, хоч би спочатку. Якщо ви хлопець, спроби відразу знайти дівчину серед співробітниць можуть призвести до сварок з її колишніми, які можуть тут працювати; до конфронтації з колегою, котрий давно добивається уваги вашої потенційної супутниці; до проблем з професійної точки зору, адже не кожному шефу сподобається, що співробітник одразу після приходу в офіс починає облаштовувати тут особисте життя.

Це особисте життя в офісі може бути. Тільки зачекайте: виявіть себе з кращого боку перед начальством, роззнайомтеся, дізнайтеся, хто, як і з ким пов'язаний. А потім – чому б ні?

Висновок

Підсумовуючи, можна надати кілька основних, загальних рекомендацій. По-перше, спочатку думайте більше про роботу. По-друге, не намагайтеся відразу показувати, що ви найрозумніший і найдотепніший. По-третє, приготуйтеся до того, що новий офіс – це нова екосистема зі своїми правилами та нормами. І обов'язково періодично поглядайте на grc.uaможливо, там саме сьогодні з'явилася вакансія вашої мрії. Врахуйте це.

Статті на тему