UA
RU

Міжнародний фестиваль клаптикового щастя

Редагувати переклад
11-13 червня 2021 року, Ден-Андел, Гронінген, Нідерланди.

Вже раптом в історії світового печворку роботи українських майстрів клаптикового шиття здобувають першість на Міжнародному фестивалі печворку «Quiltfestival Noord-Groningen 2021». Темою цьогорічного виставкового конкурсу був «Подив».
Перемогла робота української батьківщини Наталії та Іллі Лашків – клаптикове одеяло під назвою «Весна іде, любов несе, цвітуть сади, радіє все!». Оцінювало роботи шестеро членів експертного журі на чолі з головою суддівства Хільде ван Шаарденбург. Оголосили і нагородили переможців фестивалю у п'ятницю, 11 червня 2021 року, під час прямої трансляції з Ден-Андела (Нідерланди).

Квілт «Весна йде, любов несе, цвітуть сади, радіє все!» створено з бавовняних клаптиків, які зшиті і простібані вручну. Також у ньому застосовано унікальну авторську техніку вишивки текстильною соломкою, що походить з вишивки натуральною соломою, яку розробила Наталія Лашко зі своїм чоловіком Володимиром ще у 80-х. Пізніше цю техніку опанував їхній ученик – син Ілля. Вишивка текстильною соломкою нагадує живопис імпресіоністів і дозволяє кольоровим відтінкам бавовняних «соломинок» змішуватися та мерехтіти на відстані.

Міжнародний фестиваль клаптикового щастя-Фото 1

У центрі клаптикового одеяла зображено японську дівчину в національному вбранні з вагасом у квітучому вишневому саду, де літають птахи – японські білоочки – часті героїні в японському мистецтві.

Читай також: Краса від природи: Зірки, які відмовилися робити пластичні операції

Міжнародний фестиваль клаптикового щастя-Фото 2

Квілт-переможець — «Весна іде, любов несе, цвітуть сади, радіє все!», створінь Наталією Лашко та Іллею Лашко

Ідея створення квілту виникла після знайомства авторів з групою японських майстрів на виставці арттекстилю та кімоно у Божолі (Франція). Пізніше Наталія Лашко була приглашена на фестиваль «Samskara: Загадкова Японія», що відбувався у Києві у 2019 році. Майстриня так захопилася представленими експонатами – ляльками кокеші, кімоно для дівчат та жінок, вагасами – що захотіла ще більше дізнатися про традиції, культуру та мистецтво Японії. Невдовзі на просторах Інтернету натрапила на світлину з човною, що пливе по річці дощента покритої розовими лепестками сакури, яка й дала поштовх до створення багатопланової композиції з рухом усередину і вглиб. Автор фотографії фотограф Нарумі Косака з Токіо люб'язно давши згоду на використання його зображення у створенні майбутнього квілту. А японська майстриня клаптикового шиття Кейко Накомура з Осаки консультувала Наталію та Іллю у процесі створення квілту, який став победителем на цьогорічному фестивалі в Нідерландах.

Міжнародний фестиваль клаптикового щастя-Фото 3

Свою назву він теж отримав не випадково. Адже весна завжди радує і дивує людину, і слова з пісні Ніні Матвієнко неймовірним чином передають суть і задум композиції, дух фестивалю та назву конкурсу.

Такий професійний прорив і світове визнання українців вкотре відкривають нові шляхи для розвитку клаптикового шиття в Україні, надають можливість майстрам брати участь у виставках світового масштабу в США, Канаді, Австралії та країнах Європи, експонувати й поширювати український стиль та унікальні авторські техніки, а також запрошувати іноземних майстрів до приїзду в Україну, відвідування виставок клаптикового шиття й культурного обміну досвідом технік створення квілтів.
Наталія та Ілля Лашки – батьківщина майстрів з Кам'янця-Подільського. Нагадаємо, що у 2019 році робота майстрині «…Йшла до нього, ніби місячна царівна» здобула победу на 45-му Міжнародному фестивалі печворку в Х'юстоні (США).

Пишаємось майстрами України!
Все буде печворк із Україною в серці!

Статті на тему