UA
RU

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес

Редагувати переклад
Перші компанії пройшли тест на відповідальне виробництво від проекту Svidomo Made. Один із восьми перевірених бізнесів вже сертифіковано, ще 6 можуть розраховувати на успіх, усунувши виявлені експертами недоліки.

 

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес-Фото 1

15 малих та середніх підприємств подали заявки на добровільну сертифікацію виробництв відповідно до розробленого командою Made in Ukraine проекту Свідомий Зробив Стандарту із корпоративної сталості для МСП. 

Проект втілюється громадською спілкою Made in Ukraine та Представництвом Міжнародної організації з міграції (MOM) в Україні, за фінансової підтримки Фонду міжнародного розвитку МОМ (IDF) та Агенції Сполучених Штатів Америки з міжнародного розвитку (USAID). Мета проекту – популяризація відповідального виробництва та споживання в Україні. Йдеться про усвідомлення бізнесом того, як його робота впливає на суспільство, культуру, навколишнє середовище і на всю планету. А звідси — намагання вести діяльність так, щоб мінімізувати або повністю унеможливити негативний вплив. Те саме стосується і свідомого споживання: у світі люди дедалі більше уваги звертають на політику брендів, чию продукцію обирають для себе і своїх батьків, у соціальних та екологічних питаннях. Завдання проекту — підвищити рівень свідомого споживання в нашій країні.

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес-Фото 2

Вимоги Стандарту із корпоративної сталості для МСП Svidomo Made ґрунтуються на шести загальновизнаних принципах сталості:

  • гідна оплата праці;
  • безпечні умови робочого місця;
  • відмова від дитячої праці та експлуатації працівників;
  • уваження до прав людини;
  • захист та збереження довкілля;
  • прозорість мережі постачання.

Бізнеси, які добровільно погоджуються на візити експертів (до перевірок залучено 9 авторитетних фахівців) і таким чином стають частиною «свідомої спільноти», незалежно від результатів аудиту отримують консультації щодо того, як покращити свої практики. А тих, що дотримуються всіх шести принципів корпоративної сталості, нагороджують знаком якості Svidomo Made. Для споживачів це буде гарантією того, що компанія відповідально ставиться до навколишнього середовища та до своїх працівників, а для виробників – знаком приналежності до нового тренду сталого виробництва та споживання (sustainable production and consumption) та гарантією того, що їхній бренд асоціюватиметься із чесною працею, надійністю та відкритістю.

Вже завершено перевірки 11 вітчизняних компаній. Одна з них успішно пройшла аудит. Ще 6 зможуть також отримати сертифікати після усунення виявлених перевіряльниками недоліків.

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес-Фото 3

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес-Фото 4

Перевірки тривають. Їх підсумки оприлюднять 20 жовтня на 3-й конференції Svidomo Made. Тоді ж оприлюднять і найкращі кейси, що слугуватимуть прикладом для інших. 

Читайте також: Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити

При цьому команда Made in Ukraine запевняє: робота проекту Svidomo Made триватиме. Виробники, які вважають себе відповідальними вже зараз, можуть подавати заявки на проходження добровільної перевірки на відповідність шести принципам корпоративної сталості, а в разі позитивної оцінки отримати відзнаку Svidomo Made, яку можуть використовувати для маркування своєї продукції. З умовами участі можна ознайомитися тут (посилання)

В Україні наразі досить багато підприємств говорять про стале виробництво. Але коли починаєш дивитися трохи глибше, ніж маркетинг та лозунги, може виявитися, що виробники більше переймаються відходами, ніж комфортними умовами праці своїх співробітників. Або навпаки – виконувати трудове законодавство і не думати, як убезпечити для планети пакування. Своєю роботою ми хочемо щодня нагадувати, що свідомість – це щоденний вибір власників бізнесу. І в перспективі такі принципи роботи впливають не лише на формування лояльності та уваження з богом клієнтів, а, нарешті, формують среду, де нам і нашим дітям жити і купувати цей продукт,

- говорити ідеолог проекту Юлія Савостіна. 

 

Не тільки еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес-Фото 5

Нагадаємо, ідеологія відповідального (або «свідомого») виробництва та споживання ґрунтується на Цілях Сталого Розвитку ООН — 17 засадничих глобальних принципів, затверджених світовими лідерами на історичному Саміті ООН у вересні 2015 року, та покликаними до 2030-го подолати всі форми бідності, нерівність негативні прояви кліматичних змін. “Багато українських компаній вже є свідомими у тому чи іншому аспекті (наприклад, переробка відходів чи уваження до прав людини), проте, ми хочемо зробити відповідальне виробництво та споживання в Україні трендом і досягти того, щоб кожен розумів повне значення цих термінів і свою силу змінювати культуру споживання та бізнес-культуру на краще і йти в ногу зі світом”, — наголошують у Made in Ukraine.

 

Статті на тему