UA
RU

Нейтралітет бренду — його враження: спікери MRKTNG MRTH про те, як будувати маркетинг під час війни

Редагувати переклад

27 жовтня на онлайн-трансляції змаркетинг-, діджитал- та комунікаційні фахівці великих компаній поділилися головними інструментами взаємодії з аудиторією за війни.

Понад 8 000 учасників дізналися, як інтегрувати соціальну складову до стратегії, створювати круті проекти з державою та благодійними фондами.

Нейтралітет бренду — його враження: MRKTNG MRTH про те, як будувати маркетинг під час війни-Фото 1

Про зміни у діджиталі

В ефективності Live Commerce (нового виду онлайн-шопінгу, який дає змогу продавати та вести трансляцію одночасно) учасників марафону переконали PR Manager Infinite Анастасія Верба та Head of Sales Infinite Максим Кіт. Головне перевага цього інструменту — вся потрібна інформація розташована в одному вікні: відеопояснення, презентація продукту із можливістю купівлі, LIVE-чат, де можна поставити запитання.

Цей формат вже набув неабиякої популярності у світі: його використовують Sephora, Samsung, Douglas, Carrefour, а кожен інший глядач трансляції Douglas здійснює купівлю. В Україні він лише набирає обертів, але вже зараз через прямі етери збираються сотні тисяч доларів на ЗСУ.

Влад Болсун, креативний директор «MOЗGI Group», розповівши про переваги інфлуєнс-маркетингу за нинішніх реалій. Це, насамперед, швидкість реалізації кампанії: контент створюють день у день або за кілька днів раніше до дня публікації. Враховуючи, як динамічно змінюється повестка, це дає змогу бути ближчим до аудиторії та підвищувати залученість. Також завдяки інфлуенс-маркетингу можна працювати з різними аудиторіями, до того ж він досить недорогий у продакшені.

Head of Business Development and Sales «Ланет CLICK» Дмитро Білецький поділився головними змінами діджитал-інструментів та надав практичні рекомендації компаніям, як досягти кращого результату навіть з обмеженим бюджетом.

Так, націлювання головне зараз — не боятися тестувати нові рекламні інструменти. Наприклад, для сегменту В2В від початку війни Linkedin допоміг багатьом компаніям вийти на міжнародний ринок. До SMM-стратегії Дмитро порадив обов'язково додати внесок бізнесу у перемогу України, ділитися історіями сміливості співробітників та комунікувати про зміни у компанії. Рекламувати онлайн, за умови обмеженого бюджету, потрібно лише найнеобхідніші товари та стежити, що просувають конкуренти. А креатив загалом має бути менш різким та нав'язливим, ніж до війни, зате з національною тематикою.

«Війна зробила з e-сommerce те, що не зробив ковід — залучила до інтернету тих, хто раніше цього не робив. 14% українців після початку війни здійснили першу онлайн-покупку,

- Розповівши CEO маркетингової агенції Promodo Олександр Колб, як змінилася популярність діджитал-маркетинг інструментів за війни.

Так, найбільшим попитом користується пошуковий маркетинг, а від медіаканалів відчули серйозний спад.

Соціальний маркетинг та комунікації

Багато MRKTNG MRTH говорили про інтеграцію соціальної складової до маркетинг-стратегії. Директор департаменту маркетингу та комунікацій Academy DTEK Тетяна Шерман поділилася кейсом інтеграції соціальної складової до діяльності компанії через такі проекти, як чатбот «Енергія країни», серія ефірів ReStart, інтерактивний тренажер для підтримки внутрішнього балансу ReEnergy та інші.

Соціальні ініціативи бізнесу — це один із тих стовпів, на яких зараз тримається Україна. Тому бізнес має говорити про них,

- Розповіла PR-директор SOCAR Energy Ukraine Олена Осипчук та поділилася головними правилами комунікації під час війни.

Щоб зробити її ефективною, потрібно:

- адаптуватися до адженді дня,
— залучити сильних стейкхолдерів, що дасть медіактивність вашому проекту,
— створити соціальний проект, механіка якого передбачає залучення клієнтів.

Про масштабування соціальної відповідальності бізнесу в реаліях сьогодення розповіла директорка з маркетингу, нових продуктів та стратегічного розвитку Lantmannen AXA Ганна Зарицька. До війни КСВ компанії була сфокусована на безпеці на робочому місці, впровадженні культури Health&Safety, благодійних та екологічних проектах. Зараз у компанії сконцентрувалися на:

— безпеці та добробуті співробітників,
— запобігання продовольчої кризи в Україні,
— допомозі ЗСУ та місцевим громадам,
— підтримці благодійних фондів та організацій.

«Вибираючи, яким брендом бути, будьте «своїм», - переконує Head of Brand FAVBET Олександр Тарасов, який розповів учасникам MRKTNG MRTH про трансформацію брендів та комунікації під час війни

«Українські бренди не можуть дозволити собі не матиіткої позиції щодо війни. Бути сьогодні поза політикою означає поставити собі в опозицію до української аудиторії, яка такі загравання з нейтралітетом трактує однозначно: “Якщо ти не з Україною, ти проти неї”. В наш час виживуть лише ті бренді, які розуміють контекст та працюють на спільну победу».

Читайте також:ГЕНШТАБ ЗСУ ПОКАЗАВ ПЕРШУ ЖІНКУ, ЯКА очолила АРТИЛЕРІЙСЬКИЙ ПІДРОЗДІЛ

Під час свого виступу Олександр також поділився деталями проекту «Прокачування авто для ЗСУ», який поєднав фан та благодійність, щоб залучити тисячі клієнтів FAVBET підтримувати ЗСУ.

Форматами взаємодії держави та бізнесу для наближення победи поділилася директорка з реклами та маркетингу мережі ТЦ «Епіцентр» Ірина Шинкаренко.

Чи не вперше в українській історії держава та бізнес об'єдналися. Зараз в Україні відбувається перехід від колабораціїторона діє заради власної вигоди) до синергії, коли всі учасники працюють на спільний результат. Бізнес стає активнішим у соціальній житті міста, регіону та держави.

Спікерка поділився кейсами синергії «Епіцентру» та держави: пункти вакцинації в «Епіцентрі», де понад 500 тисяч українців отримали щеплення, капітальний ремонт в Інституті Стражеська, передання транспорту компанії на потреби ЗСУ, створення гуманітарного штабу тощо.

Бренд-комунікації нових реалій

Директор з управління репутацією та маркетингом Нової пошти Олена Плахова біля відкритого інтерв'ю керівниці проекту MMR Катерині Машевськійрозповіла, чому бізнесу важливо задіяти всі канали комунікації.

«інструменти та канали комунікацій суттєво не змінилися Використовувати потрібно всі канали, але адаптувати формат. Велика кількість людей живе в різних контекстах та умовах. Залежно від того, до якого контексту ви хочете достукатися, вибирайте канал та формат комунікації».

Завдяки цьому принципу Нова пошта у перші сто днів війни отримала охоплення у 397 млн. контактів — це більше, ніж за весь 2021 рік.

Організатори, бізнес/медіа бюро Ekonomika+ та онлайн-медіа про маркетинг та креатив MMR, дякують партнерам заходу:

● генеральному партнеру - рекламному digital-агентству повного циклу "Ланет CLICK";
● технологічному партнеру - FAVBET;
● продуктовому партнеру – PepsoCo.

Також дякуємо медіапартнерам: X-VISION, каналу "1 Діловий", Infovision, 33 каналу, DS NEWS, "АПОСТРОФ", 44 UA, POST. FACTUM, MARKETER .UA, ТРК «КИЇВ», CASIA, COMMENTS.UA, LIGA ZAKON, MARIE CLAIRE.

 

Статті на тему