UA
RU

Small Talk: Катя Тейлор про виставку The Captured house та силу сучасного українського арту

Редагувати переклад
Нещодавно виставка The Captured house пройшла у Римі, у липні та серпні її можна буде відвідати в Амстердамі та Брюсселі. До експозиції увійшли твори сучасних українських художників, які документують гуманітарну катастрофу в Україні, спричинену нападом Росії, та спонукають міжнародну аудиторію до діалогу. Співорганізаторка проекту та його кураторка - Катя Тейлор
 розповіла про проект та завдання арту під час війни арт-журналістці Дарії Кибець
.

Small Talk: Катя Тейлор про виставку The Captured house та силу сучасного українського арту-Фото 1

Катю, війна внесла корективи у всі сфери суспільної життя, включаючи культурну. Як і коли з'явилася ідея організувати виставку «Захоплений будинок»?

Організація культурних заходів – це моя робота, війна в Україні просто змінила ключову тему. Моє головне завдання – спостерігати за тим, що відбувається. Так сталося цього разу. Після початку повномасштабного вторгнення побачила, що є багато досить цікавих творів, які показують нову реальність, в якій опинилися українці, тож я почала зв'язуватися з художниками, питати, над чим вони працюють, і виникла ідея об'єднати їх у єдиний проект. Концепцію було написано вже до середини березня.

Відкриття виставки відбулося у травні у Берліні та зібрало аж 3 000 людей. Проте останнім часом інтерес іноземців до війни в Україні падає, дається взнаки «втома» Європи від сумних подій. Чи відображається це на інтересі до виставки за кордоном? 

Якби ми розпочали виставку зараз, про це можна було б говорити, аналізуючи певні дані, але ми почали проект майже одразу після вторгнення росії в Україну, і кожного дня картина змінюється. Так само як і інтерес глядачів та медіа щодо подій в Україні. Щомісяця ми проводимо виставку в різних європейських містах, наша мета – показати через мистецтво те, що насправді відбувається в Україні очима українських митців. Щодо інтересу, гадаю, єдине, що ми можемо робити, — це продовжувати говорити з європейцями про війну. Але шукати нові методи та підходи для того, щоб висловлювати свою позицію, оскільки ніхто не хоче бачити просто новини, просто страждання, просто шкода. Тобто ми маємо бути конкретними у тому, чого ми хочемо, дуже сміливими, відважними. Риторика жертви не привертає багато уваги.

Люди втомлюються від поганих новин, а якщо вони відчувають, що не можуть нічого зробити, а вони відчувають саме це, оскільки, можливо, вже надали свою допомогу, підписали якісь петиції, зробили якісь доніти, то в них складається враження неспроможності вплинути на наслідки подій. в Україні.

Необхідно розробити державну стратегію щодо того, як ми формуємо бренд України зараз у світі. Тобто не чекати ще, коли на це буде година. Бренд України формується вже зараз, хочемо ми того чи ні. Потрібно розуміти, що часу немає, що ми вже дуже запізнюємося з цим. Маємо вже зараз бути більш креативними, більш відважними і, як не дивно, більш позитивними щодо того, на що здатна Україна, якщо хочемо, щоб світ нами захоплювався, хотів бути схожими на нас, а не просто страждавши разом з нами.

Катя Тейлор 2

До яких міст ви також плануєте привезти виставку? Є міста, які відмовляються вас прийняти?

Ми не говоримо з містами, у мене немає прямої комунікації з муніципалітетами, а тому не можу сказати, що Париж чи Гаага відмовились. Я звертаюся до інституцій – іноді державних, іноді приватних, і вони, залежно від програми, політичних поглядів, погоджуються чи відмовляються. Як і планували, ми проводимо The Captured house у чотирьох європейських містах: після Берліну та Риму, ми вже на середині шляху і наступним прийматимемо виставку Амстердам, з 7-15 липня, а потім виставка відбудеться у Брюсселі з 22 липня по 1 серпня 2022 року .

Яка робота з експозиції Є у Вас як куратора роботи, які ви могли б виділити, які зачепили вас найбільше?

Я відповідаю за ідеологічний склад проекту. І всі художні твори від картин та скульптур до артефактів, які потрапили на виставку, тим чи іншим чином мене зачепили. Саме тому вони представлені на виставці The Captured House. Я побачила потужний художній вислів про реальні події, що відбуваються у нашій країні. Інтерпретація художниками через мистецтво війни в Україні, можливо, якась рефлексія, дали мені розуміння того, що ці твори можуть бути цікавими глядачам у Європі, для яких війна в Україні тільки в новинах по телебаченню чи на екрані смартфону.

Мистецтво – це спосіб казати правду, а не просто шокувати новинами.

У виставці ми не ведемо спільної розмови з масами, а будуємо діалог із кожним глядачем персонально. Наша мета: довести, що війна – це не абстракція, не сторінка у книзі з історії та не фотографія у новинах. Війна – це дуже особисте, глибинне переживання, яке змінило життя 44 мільйонів українців.

The Captured House 16

Роботи Маші Шубіної

The Captured House 9

Робота Олексія Сайя.

The Captured House 8

Bucha. Me. 47 min до car. Авторка: Алевтіна Кахідзе.

The Captured House 6

75-річна Лариса Олександрівна стоїть перед зруйнованим фасадом свого будинку у мікрорайоні Павлове Поле, Харків. Автор фото: Андрій Баштовий.

The Captured House 2

Маріуполь. Автор фото: Євгеній Малолєтка.

 Наступні локації The captured house:

07-15 липня - Амстердам, DOOR OPEN SPACE

22 липня - 1 серпня Брюссель, Espace Vanderborght

Автор: Дарія Кібець

Фото з архіву – Каті Тейлор; фото експозиції — Анастасії Ружанської.

Читайте також: БЛАГОДІЙНА ВИСТАВКА-МАРАФОН «МІЖ НЕБОМ ТА ЗЕМЛІЮ» УКРАЇНСЬКОЇ ХУДОЖНИЦІ ОКСАНІ ФУРСА

Статті на тему